כלכלה, עולם

תוך חודש: קורבנות הקריסה בפלורידה כבר פוצו ב-150 מיליון דולר

אתר אסון מיאמי אתר אסון קריסת הבניין בשכונת סרפסייד במיאמי. 97 איש מתו באסון וישנם נעדרים נוספים

השופט מייקל האנזמן מפלורידה קבע אמש (יום רביעי) במסגרת שימוע כי קורבנות אסון קריסת הבניין בפלורידה שהתרחש ב-24 ביוני ומשפחותיהם יפוצו התחלתית ב-150 מיליון דולר. לפחות 97 בני אדם, רבים מהם יהודים, מתו באסון ועדיין ישנם נעדרים כאשר החיפושים אחר ניצולים נמשכים כבר שבועות ארוכים גם בסיוע ששיגרה ממשלת ישראל לאתר ההרס.

הסכום יכלול 50 מיליון דולר כספי ביטוח ולפחות 100 מיליון דולר ממכירת אתר הבניה הסמוך צ'מפליין טאוורס סאות', שהעבודות בו היו אמורות להיפתח החודש. בנוסף לכך הורה השופט האנזמן כי התביעות השונות יאוגדו יחדיו לתביעה ייצוגית, וכי סכומי הפיצוי הנוספים שייגזרו יתווספו ל-150 מיליון הדולר שפסק עליהם כפיצוי באופן מיידי.

"בלב דאגת בית המשפט תמיד נמצאו הקורבנות", אמר האנזמן, "זכויויהם יישמרו". האנזמן ציין כי בין הקורבנות נכללים שוכרי דירות בבניין ואורחים שביקרו במקום. האנזמן חזר והדגיש כי דאגתו העיקרית נתונה לאופן המהיר בו יועברו הפיצויים והוסיף: "זה לא מקרה בו יש לנו זמן לתת לדשא לצמוח מתחת".

מיד אחרי האסון החלו ניצולי האסון ומשפחות הקורבנות להגיש תביעות. השופט האנזמן הורה לפני כשבועיים לתת קדימות לתביעות האלה ולזרז את ההליכים, והוא אף הורה כי התשלומים יועברו בדרך מהירה.

בתוך כך אתר קריסת הבניין כמעט פונה לגמרי מההריסות וכל השפוכת מהאתר מרוכזת במחסנים ומגרשים פנויים ונשמר עבור שימוש של התביעות ועבור חקירות נוספות של האסון. הרשויות בפלורידה עדיין לא קבעו את הסיבה המדויקת לקריסת הבניין אולם בתקשורת דובר רבות על מצב התחזוקה הלקוי של הבניין והנזק שנגרם למבנה בן ה-40 השנה, שהיו תכניות לערוך בו שיפוצים ותיקונים.

השופט האנזמן שמע טיעונים לגבי השימוש העתידי שייעשה באתר האסון. חלק מבעלי הדירות הובילו קמפיין שקרא להרים אתר הנצחה במקום, אולם ישנם גם אחרים שרוצים לראות את הבניין קם מחדש וישנם גם רבים שפועלים לפיתרון שישלב בין שתי האופציות – כלומר הקמת אתר הנצחה לצד בניין שיוקם מחדש.

האנזמן טען שאם יקום אתר הנצחה, לא מצופה כי דיירים ובעלי דירות יתרמו את השטח עבורו. אם כבר, הם אמורים להיות מפוצים לפי הערכת שווי שוק הוגנת.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות