טכנולוגיה

אין פורנו, יש פורנו – סיבוב הפרסה של אונלי פאנס

עמוד הכניסה לאתר אונלי פאנס

הפלאטפורמה 'אונלי פאנס' ("אוהדים בלבד") שהוקמה בלונדון ב-2016, חוותה תנופה אדירה בתקופת הקורונה. האתר/אפליקציה טוענת כי שילמה עד היום מעל 5 מיליון דולר ליצרני התוכן שלה בכל העולם, כשרק ב-2020 היא הצליחה לייצר יותר משני מיליארד דולר, מתוכם 20% – 400 מיליון – הפכו להכנסות נקיות של החברה. ב'אונלי פאנס' יש סלבס, דוגמניות ודוגמנים, אושיות רשת והרבה שחקניות ושחקני פורנו שמעלים סרטונים ותמונות עבור מעריצים שמוכנים לשלף כדי להיחשף לתכניהם האינטימיים.

הכל היה טוב ויפה עם מעל 2 מיליון יצרני תוכן ויותר מ-130 מיליון משתמשים שצרכו את התכנים בעיקר בשביל התכנים החושפניים, אלא שמאחורי הקלעים דובר על לחצים פוליטיים וכלכליים גוברים והולכים על החברה לאסור פורנוגרפיה. מוקדם יותר החודש פרסמה החברה את דו"ח השקיפות החודשי הראשון בתולדותיה ובו חשפה כי ביולי 2021 אונלי פאנס אישרה 114,065 יצרני תוכן מתוך 279,222 בקשות.

 

ואכן לפני כשבוע וחצי, ב-19 באוגוסט, מה שרבים סברו שיקרה קרה: חברת 'אונלי פאנס' הודיעה כי החל מ-1 באוקטובר היא תאסור העלאת תכנים בעלי אופי מיני בפלאטפורמה, ואף נימקה כי השינויים מתבצעים "כדי להיענות לדרישות הבנקים, לספקי התשלומים ולשותפים הכלכליים". בהודעת החברה נכתב כי הצעד נעשה "במטרה להבטיח עמידות לאורך זמן של הפלטפורמה ובמטרה להמשיך לארח קהילה מכילה של יוצרים ואוהדים, עלינו לפתח את הנחיות התוכן שלנו".

כוכבות פורנו נבגדות

'אונלי פאנס' הודיעה כי תמסור "פרטים נוספים בימים הקרובים" וניסתה לשפר את מוניטין החברה כשהזכירה שכל יצרני התוכן באתר הם משתמשים מאומתים וטענו שהאתר מאובטח היטב. אבל כל ההצדקות והתירוצים לא עזרו ולא יכלו למנוע את הזעם הרב של כוכבות וכוכבי הפורנו שמתפרנסים יפה מהאתר ונהנו לעורר את החשק המיני של אוהדיהם, ולא פחות מכך ממשתמשי האתר הרבים.

"אונלי פאנס היא רק דוגמה נוספת איך הפלטפורמות הגדולה משתמשות בעובדי מין כדי לבנות את הקהל שלהן ואז מושכות את התמיכה ברגע שהם לא מועילים להן יותר", צייצה ג'נה לין מאורי שיש לה חשבון באונלי פאנס וביוטיוב. יצרנית תוכן למבוגרים ב'אונלי פאנס' שקוראת לעצמה סבאנה סולו, כתבה: "אני רועדת כמו שופל מזדיין שמונע רק מזעם, רשעות ובגידה". היו אלפי הודעות נוספות מיצרני תוכן ומאוהדים שפשוט לא הבינו איך החברה מוותרת ברגע אחד על נדבך מרכזי במודל העיסקי שלה.

ואז הגיע עוד מהפך: ב-25 באוגוסט, יום רביעי האחרון, שישה ימים אחרי אותה החלטה לאסור תכנים בעלי אופי מיני החל באוקטובר, הודיעה 'אונלי פאנס'  כי היא חוזרת בה מההחלטה הזו והופכת אותה בעקבות תגובה קשה מצד יצרני התוכן שמשתמשים בפלטפורמה.

סיבוב הפרסה הזה מעלה חשד כי החברה ניהלה משא ומתן מוצלח על הבנקים השותפים שלה או שהצליחה לשכנע משקיעים ובנקים חדשים. צריך לציין שהיו תגובות מעורבות לסיבוב הפרסה הזו בטוויטר מצד אוהדים ויצרני תוכן.

טים סטוקלי, מנכ"ל אונלי פאנס האשים ביום שלישי האחרון בראיון ל'פיננשל טיימס' את הבנקים והשותפים העסקיים באיסור העלאת תכנים בעלי אופן מיני. "השינוי במדיניות, לא היתה לנו ברירה. התשובה הקצרה היא הבנקים", אמר סטוקלי שהרגיש כי החברה שלו סומנה על ידי ג'יי.פי מורגן, בנק ניו יורק מלון, מטרו בנק ומוסדות פיננסיים נוספים שהפסיקו לעבוד עם החברה. אתר הפורנו 'פורנהאב' סבל בעבר מבעיה דומה כשגופים פיננסיים כמו חברות האשראי מאסטרקארד ו-ויזה ניתקו קשרים עיסקיים עימו מחשש לפגיעה בתדמיתם.

בכל מקרה, העתיד של אונלי פאנס עדיין לא ברור לגמרי, אבל דבר אחד ודאי – אם בסופו של דבר החברה שוב תתהפך ותחליט לרדת מתוכן מיני, היא תהפוך לפלטפורמה אחרת לגמרי שדי מאבדת את הייחוד שלה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות