כללי, מדיני

בן אנד ג'ריז? הצחקתם את ברצלונה וריאל מדריד

בארסה - התערוכה מסי מתוך 'בארסה – התערוכה' בהיכל הטוטו, חולון

 החשש מפגיעה במעמד הבינלאומי של ישראל מוצדק והוא מודגש אחרי הצעד של חברת בן אנד ג'ריז, אך יחד עם זאת יש גם צדיים אופטימיים לגבי המעמד של ישראל והבולט שבהם הוא אולי בכדורגל הבינלאומי, כאשר קיץ 2021 הוא חגיג גדולה לכל שוחרי הכדורגל העולמי בישראל:

הערב ב-20:00 באצטדיון בלומפילד ייערך 'קלאסיקו האגדות' בין כוכבי הדור הקודם בכדורגל העולמי של ריאל מדריד וברצלונה – רונלדיניו, ריבאלדו, רוברטו קרלוס, איקר קסיאס, לואיס פיגו וענקי כדורגל אחרים יעלו על כר הדשא מול יציעים מלאים ביפו. זהו המשחק הראשון של אגדות ברצלונה מאז שפרצה מגפת הקורונה. ובמקביל למשחק נחנכה השבוע בהיכל הטוטו בחולון תערוכה היסטורית וייחודית של ברצלונה – "בארסה – התערוכה", שתישאר פתוחה עד סיום אוגוסט, אז התערוכה תנדוד לדובאי ומשם למקסיקו ולעוד מדינות באמריקה הלטינית.

מי שהגיע כבר בשבת האחרונה לקראת השבוע המיוחד הזה שכוללת פתיחת תערוכה ומשחק אגדות הוא נשיא ברצלונה ואוהב ישראל גדול, ז'ואן לאפורטה (59), שנהג לבקר בארץ בענייני השקעות עוד לפני שנבחר במרץ האחרון ברוב עצום לשמש כנשיא המועדון הקטלוני הענק, תפקיד אליו הוא חוזר אחרי שכבר כיהן כנשיא ברצלונה בהצלחה רבה בין 2003-2010 (עידן מסי וגוארדיולה).

ביום ראשון בערב, באותה שעה שבה עמרי כספי הודיע על פרישה מכדורסל במסיבת עיתונאים מרגשת, הגיעו לטקס גזירת הסרט וחניכת התערוכה לאפורטה, נציגים נוספים מהמועדון, שגריר ספרד בישראל, ראש עיריית חולון מוטי ששון והשר לפיתוח אזורי עיסאווי פרג', שכהרגלו בקודש גנב את ההצגה עם דברי פאתוס על ספורט שלום וקירוב לבבות.

זה היה אירוע חגיגי טיפ טופ, כולל אוכל משובח ופינוקים, בין היתר שמפניות, ברוסקטות סלמון ומנות עיקריות נהדרות וכולל אורחים מהשורה הראשונה – ג'ורדי קרויף, חיים רביבו, אלונה ברקת, ג'קי בן זקן, איתי שכטר, עידן ורד וגם שחקני עבר של ברצלונה שכבר היו בארץ הגיעו לבקר.

אבל מעל הכל היה אפשר להתרשם מהתערוכה של בארסה – ארבעה מיליון ₪ הושקעו בהבאת התערוכה, שהיא בהחלט מומלצת לכל חובב ספורט ותרבות ובטח לחובבי כדורגל עם ילדים. שמונה חדרים שונים, 1,500 מטרים רבועים, הכוללים חללים אינטראקטיביים בהם אפשר לעלות וירטואלית למגרש הקמפ נואו לתשואות הקהל, לבעוט לשער או להתמסר, לעשות סלפי עם מסי ושאר הכוכבים, וכל זאת בנוסף לסיור חביב שמציג סרטונים על ההיסטוריה של ברצלונה, אקדמיית לה מאסיה והשחקנים הגדולים, וגם חדר המכיל העתקים של 6 כדורי הזהב בהם זכה ליונל מסי ושלל הגביעים שבארון התארים של המועדון מבירת קטלוניה.  

ז'ואן לאפורטה, נשיא ברצלונה, במעמד גזירת הסרט לכבוד חניכת התערוכה של ברצלונה בישראל ולצידו שגריר ספרד בישראל, השר לפיתוח אזורי עיסאווי פרג' וראש עיריית חולון מוטי ששון | צילום: עמית לוינטל

השימוש בטכנולוגיה חדישות ומיוחדות הוא מרהיב ויוצר תערוכה שנותן פייט תרבותי ראוי לתערוכת ון גוך שמוצגת מחוץ להיכל הטוטו. "זו פעם ראשונה שבארסה מוציאה תערוכה כזו מחוץ לספרד וזאת מתוך רצון להציג את הייחודיות של המועדון ולהביא את בארסה לאוהדים שלה בכל העולם, במיוחד בתקופת הקורונה הקשה", אמר לאפורטה בנאום לפני גזירת הסרט תוך שהוא משבח את אוהדי ברצלונה הישראליים ומזכיר שבארסה הקבוצה כי אהודה בארץ. לאפורטה הזכיר שחשוב למועדון לקדם ערכים של שלום, דמוקרטיה, חופש וגם אחווה מתוך אמונה ש"כדורגל הוא כלי לעשות את העולם טוב יותר", לדבריו. "כדורגל זה תשוקה ורגשות לפני הכל", אמר לאפורטה כשהוא גם דואג לקדם את המשחק בין אגדות ברצלונה לאגדת ריאל מדריד.

מועדוני ענק נוספים מאירופה בדרך לישראל

בעוד פחות משבועיים אמור להתקיים הסופרקאפ הצרפתי בין פ.ס.ז' לליל וגם משחק הכנה לעונה בין שני מועדני ענק אלופות איטליה וספרד אינטר מילאנו ואתלטיקו מדריד. באותו שבוע היה אמור להתקיים גם משחק ידידות בין בית"ר ירושלים לברצלונה, אך הוא בוטל בשבוע שעבר אחרי שבעלי בית"ר ירושלים משה חוגג הודיע כי לא מוכן שהמשחק יתקיים מחוץ לירושלים.

הנוכחות של כוכבי כדורגל גדולים והקשר הטוב עם המועדונים  המובילים באירופה הוא הישג דיפלומטי ראוי. בעידן של לחץ פוליטי בינלאומי גובר על ישראל, ועם הדוגמה הטריה של החלטת חברת הגלידה בן אנד ג'ריז אתמול להפסיק למכור בהתנחלויות, זה לא עניין פשוט בעידן הנוכחי. קחו למשל את רונלדיניו שמחזיק ב-57 מיליון עוקבים באינסטגרם ומעלה תמונות שלו מהביקור בישראל – תמונות ממסעדת 'מקום של בשר' בתל אביב, תמונה ממסיבת העיתונאים, תמונה עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ועוד. על כל תמונה יש מאות אלפי לייקים אבל יש גם אלפי תגובות, שחלקן הגדול של אנשים מהעולם הערבי שמגיבים עם דגלי פלסטין ומטנפים על ישראל וקוראים להחרימה ואף להשמידה.

גם איקר קסיאס, מגדולי סמלי ריאל מדריד ונבחרת ספרד, עם 17 מיליון עוקבים באינסטגרם, העלה תמונה מהסיור בעיר העתיקה בירושלים וזכה ל-15 אלף לייקים לצד תגובות פרו פלסטיניות רבות.

לפני שנתיים נבחרות ארגנטינה ואורוגוואי נפגשו למשחק ידידות בבלומפילד שהיה משחק נהדר והסתיים בתיקו 2:2 אבל מאז השתנו הרבה דברים גם במפה הפוליטית בארץ ובעולם ומבצע שומר החומות שחשף כמה מעמדה של ישראל בבעיה בדעת הקהל ובעיקר ברשתות החברתיות שהן הבמה המרכזית בימינו. לכן יש לברך ולחגוג את העובדה שדווקא בארץ יש הקיץ תערוכה היסטורית של בארסה, משחקי אגדות ועוד מועדונים גדולים מגיעים ארצה. אל תקחו את זה כמובן מאליו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות