עולם

אכלה 32 רולים של סושי ברצף עד שהגיעה לבית חולים

דניאל שפירו אכלה יותר מדי סושי איך אפשר לעזאזל לאכול כל כך הרבה סושי?

תחרויות אוכל הן דבר נפוץ בארצות הברית, אם מדובר בהמבורגרים, הוט-דוג ועוד מאכלים פופולאריים. עוד עניין נפוץ בתחום האוכל הוא מזנוני אכול כפי יכולתך, שעלולים להפוך למסוכנים עבור אנשים עם תאבון גדול ושליטה עצמית מינימלית, ובמיוחד כאלה שרוצים להחזיר את ההשקעה ולא לצאת פראיירים.

תשאלו את דניאל שפירו, בת 24, מקליפורניה, שאכלה 32 רולים של סושי אחד אחרי השני במזנון אכול כפי יכולתך עד שהגיעה לאשפוז בבית חולים. היא שילמה 50 דולר עבור התענוג במזנון של המסעדה "סושי 85" במאונטן ויו, קליפורניה בחודש שעבר (דצמבר). היא הכניסה לגופה יותר מדי רולים ובניסיון לעכל אותם חשה כאבי בטן ותחושה שהיא עולה על גדותיה מבפנים.

לאחר התקף הבולמוס הזה, שפירו הובהלה לחדר טיפול נמרץ בבית החולים עם כאבי בטן עזים. האבחנה של הרופאים קבעה כי שפירו סובלת ממחלת ההחזר הקיבתי-ושטי (ריפלוקס), הפרעה במסגרתה תוכן חומצי שנשאר בקיבה עולה לוושט וגורם לכוויה במעטפת הפנימית של הוושט. מדובר בצרבת חזקה, תחושת שריפת מאחורי עצם החזה, כוויה פנימית של ממש שנזקיה נמשכים תקופה ממושכת. אגב כ-20% מהאמריקאים סובלים מתישהו ממחלת ההחזר הקיבתי-ושטי.

כמו מרבית בני דורה, שפירו האמריקאית היהודיה שיתפה את החוויה בחשבון הטיקטוק שלה ב-23 בדצמבר, שם תיעדה בסרטון את כמות הסושי שהיא צרכה בסעודה אחת בלי הפסקה. שפירו המשיכה ותיעדה גם את הובלתה לבית החולים לאשפוז כשזרועותיה מחוברות לאינפוזיה.

דניל שפירו אכלה יותר מדי סושי
 איך אפשר לעזאזל לאכול כל כך הרבה סושי? | צילום מתוך חשבון הטיקטוק של דניאל שפירו danielleshap

שפירו השתמשה במקרה שלה כדי להזהיר את חובבי הסושי והאוכל היפני להימנע מצריכה מוגזמת בסרטון שהפך לוויראלי וזכה ליותר מ-11.5 מיליון צפיות! לסרטון היא קראה בשם "סושי אכול כפי יכולתך משתבש", ובסרטון נוסף בעקבות המקרה פירטה את התחושות והחוויה הלא נעימה שעברה. "אני אוהדת ענקית של סושי. אני אוהבת לאכול סושי לפחות פעמיים בחודש", סיפרה שפירו והוסיפה כי התרגשה מאוד לקראת היציאה למסעדת סושי אכול כפי יכלתך עם חברתה הקרובה.

"הארוחה שלנו נמשכה שעתיים כי היינו כל כך מלאות ונאלצנו לעשות הפסקות קצרות", הוסיפה שפירו. אז מה היה בתפריט שהיא וחברתה הרכיבו לעצמן? מרק מיסון, 4 גיוזה, דים סאם פלפל חריף, 8 רולים ענקיים (דראגון קולס), 8 רולים קטנים יותר מסוג אחד ועוד 8 רולים מסוג אחר ועוד 8 רולים של אצות ווקאמה.

אחרי הארוחה המפוצצת שפירו חשפה: "מיד כשסיימנו לאכול היינו כל כך מלאות שנאלצנו לשבת במכונית במשך 30 דקות לפני שנסענו הביתה. הבטן שלי הרגישה מפוצצת מכל הסושי וכנראה האורז שהתנפח לי בבטן". היא הלכה לבית של בו זוגה בניסיון ללכת לישון אצלו, אבל כשהגיעה לביתו סבלה מכאיב בטן הכי חזקים בחייה, שהיא חשבה שמן הסתם נובעים מהארוחה הגדולה.

"אני לא טיפוס של בוקר, אז כשהתעוררתי ב-6 בבוקר למחרת הבנתי שמשהו לא בסדר", סיפרה שפירו. היא קמה עם כאבי בטן וחזה רציניים ולא הצליחה לקחת נשימות עמוקות. בן זוגה וסבתו הסיעו אותה לבית החולים שם הי קיבלה טיפול, אבחון ותרופות להקלה על כאביה.

https://twitter.com/nudfod/status/1482659479711850497

לשפירו לקח מספר ימים עד שהתאוששה ושבה להרגיש בסדר. ולמרות הטראומה, היא לא מתכוונת לנטוש את אהבתה לסושי. "בהחלט אאכל שוב סושי. החוויה הזו לא הרסה לי את התשוקה למאכל וגם לחוויה של אכול כפי יכולתך". לסיכום היא פסקה: "למדתי שבפעם הבאה אני צריכה להקשיב לגוף שלי ולקחת דברים לאט יותר".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות