עולם

אנטישמיות בניו יורק: יהודי עם חולצת צה"ל הותקף

בלייק זבדסקי הותקף על רקע אנטישמי ניו יורק בלייק זבדסקי שהותקף על רקע אנטישמי בניו יורק.

 שני גברים יהודים הותקפו על רקע אנטישמי בברוקלין, ניו יורק, כך מפרסם העיתון 'ניו יורק פוסט'. שני תוקפים סיננו לעברם: "יהודים מלוכלכים", לפני שאחד התוקפים הכניס שני אגרופים בפנים לאחד הקורבנות שלבש חולצה של צה"ל. משטרת ניו יורק פתחה בחקירת האירוע תחת ההגדרה 'פשע שנאה'.

בלייק זבדסקי וחברו אילן קגנוביץ', שניהם בני 21, שהוו בחנות 'פוט לוקר' באזור ביי רידג' ביום ראשון בבוקר וקצת לפני השעה ה-11:00 הם הותקפו באלימות. זבדסקי, הבחור שהוכה, סיפר: "הם שאלו אותנו מה אנחנו עושים בשכונה שלהם וקראו לעברנו 'יהודים מלוכלכים'". לטענתו, התוקפים התעצבנו במיוחד מהחולצה שלבש ובה מופיע שמו של צה"ל. "התוקף שלי אמר שאם אני לא מוריד את החולצה הוא ירביץ לי ושאל איך לעזאזל אנחנו יכולים לתמוך ביהודים המלוכלכים האלה", הוסיף זברדסקי.

בנוסף לשני האגרופים שחטף זבדסקי סיפר כי אחרי שסרב להוריד את חולצת צה"ל התוקף השליך לעברו אייס קפה. קגנוביץ' הוסיף: "אני לא מאמין שזה קרה. אנחנו אמורים להיות מסוגלים ללבוש מה שאנחנו רוצים". הוא הוסיף כי התוקפים איימו עליו שלא יתערב במריבה. "בלייק ואני יהודים, אנחנו צריכים לתמוך בישראל מבלי שזו תהיה בעיה. המשפחה שלי עלתה מברית המועצות בדיוק מהסיבה הזו – כדי שנוכל כיהודים לחיות חיים יותר טובים".

שניהם סיפרו כי הטריד אותם שאף עובר אורח לא התערב בניסיון לעזור להם. מיד לאחר האירוע הם הלכו לחברת מועצת העיריה אינה ורניקוב, שהבטיחה לסייע להם בטיפול במקרה. ורניקוב, בת של מהגרים מאוקראינה שמייצגת שכונות בדרום ברוקלין, אמרה ל'ניו יורק פוסט' כי "המשפחות של הבחורים האלה נמלטו מברית המועצות בדיוק בגלל אירועים כאלה. יהודים הוכו, נאסרו והודרו מהחברה רק בשל היותם יהודים. ברחנו למדינה הזו בשביל חופש דת והנה זה קורה שוב – להיות מוכים באמצע היום במרכז ברוקלין, ניו יורק בארצות הברית"

זבדסקי וקגנוביץ' הם תושבי ברוקלין שלומדים שם במכללה – הראשון בקולג' של סטייטן איילנד והשני בברוקלין קולג'. זבדסקי טוען כי ימשיך ללבוש את חולצת צה"ל שלו בפומבי. "אתה לא יכול לפחד לצאת החולצה ולומר שאתה יהודי", הוא אמר, "עליך להיות גאה במי שאתה ולעמוד מאחורי מה שאתה מאמין בו בלי לפחד". הוא סיכם: "עכישו כל מה שעלינו לעשות הוא לספר את הסיפור ולוודא שזה לא קורה שוב לאיש".

המשטרה עדיין לא מצאה את החשודים שנמלטו אחרי ההתקפה. מושלת ניו יורק קייתי הוכול צייצה אתמול כי צוות המשטרה שאמון לטפל בפשעי שנאה מסייע בחקירה ומוכנה להציע סיוע. "זה מעשה מתועב ובלתי מתקבל, אין מקום לאנטישמיות וכל שנאה בניו יורק".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות