עולם

ארה"ב: מקרה ראשון של קניבליזם באיידהו

קניבליזם ג'יימס דייויד ראסל האמין שאכילת הקורבן תרפא את מוחו. ג'יימס דייויד ראסל חשוד ברצח וקניבליזם

איידהו, מדינה בצפון מערב ארה"ב עם פחות מ-2 מיליון תושבים, מציינת מקרה ראשון מסוגו במדינה של קניבליזם. וכמו תמיד במקרים של אכילת אדם מדובר במעשה מחריד ומזעזע שגורם לשערות לעמוד בכל הגוף.

ג'יימס דייויד ראסל בן ה-39 מואשם ברצח מדרגה ראשונה (בכוונה תחילה) של אדם בן 70 ומואשם גם בקניבליזם, כאשר לטענתו ראסל אמר כי האמין ש"חיתוך בשר הקורבן ואכילתו עשויים לרפא את מוחו", כך לפי מסמכי בית המשפט.

האירוע התרחש ב-10 בספטמבר והנרצח המבגור הוא דייויד פלאגט, כך סיפרו התובעים ממחוז בונר באיידהו. נתיחת הגופה התבצעה ב-13 בספטמבר וחשפה רקמות תאים של פלאגט בביתו של ראסל, כאשר חלקים מגופו טרם אותרו. על האירוע דווח בעיתון המקומי 'בונר פרי'ס הראלד'.

פלאגט נמצא במצב הפוך במושב הנוסעים במשאיתו כאשר חלקים מגופתו היו חסרים ופרקי כף היד שלו הודבקו והוצמדו יחד באמצעות מסקינג טייפ, כך לטענת החוקרים. ממש באותו הזמן ראסל ברח מסגני השריף והתבצר במוסך ביתו אך הוא נעצר כעבור זמן קצר. בעת מעצרו ראסל שב וחזר על אותה טענה: "מדובר בשטח פרטי ואנחנו לא אוהבים גורמים מחוץ למשפחה שנמצאים בו".

חוקרי משטרה מצאו שאריות של דם במיקרוגל וגם בקערת זכוכית ובסכין מטבח בביתו של ראסל, ובנוסף קיטבג מדמם ועוד פריטים נגועים בדם בביתו. כל הראיות הפיזיות נאספו לצורכי השלמת החקירה וגיבוש כתב האישום.

הבלש פיליפ סטלה אמר כי "ישנם היבטים רבים שלעולם לא נדע בוודאות. זו לא היתה זירת הפשיעה הכי עקובה מדם, אבל זה יותר אתגר פסיכולוגי לבחון מה לעזאזל התרחש שם. מדובר על דרך אפלה של פעולה שאנחנו לא נתקלים בה לעיתים קרובות". סטלה הוסיף כי "לפלאגט היו מספר עימותים לא נעימים עם ראסל והוא סיפר על כך למשפחתו. למשפחה היו מספיק תמרורי אזהרה שראסל היווה סכנה עבור פלאגט ועבור אחרים".

לסיכום אמר סטלה: "כשמתמודדים עם מוות וטבח זה הלם לתודעה. ככל הידוע לי זהו מקרה הקניבליזם הראשון שתועד באיידהו".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות