עולם

הדיאטה המרשימה והמתועדת של שאקיל אוניל

שאקיל אוניל החדש עם חבר ישן

שאקיל אוניל הוא אחד הכדורסלנים הגדולים של הדור הקודם. הסנטר ניצל את גופו המפלצתי והחריג כדי לייצר דומיננטיות ייחודית בליגת ה-NBA, בנוסף לאישיותו המיוחדת והמקסימה שהפכה אותו לאהוב האוהדים. אבל המימדים המפחידים הופכים בסופו של דבר גם לחיסרון. שנים של הזנחה שמו את שחקן העבר של אורלנדו מג'יק, מיאמי היט ולוס אנג'לס לייקרס, שזכה ב-4 אליפויות בליגת הכדורסל הטובה בעולם, במצב גופני לא מי יודע מה, ועכשיוהוא עושה כותרות בגלל דיאטה מרשימה שהוא חושף בפני עוקביו באינסטגרם.

כן, אחד הדברים הטובים שאפשר לומר על אינסטגרם, הרשת החברתית של התמונות, זה שהיא נותנת מוטיבציה גדולה לאנשים לרדת במשקל ולעבור לאורח חיים בריא יותר.

שאקיל סיפר שהוא נהג לאכול סנדביצ'ים בכל הארוחות היומיות שלו . "אכלתי סנדביצ'ים לארוחת בוקר, צהריים וערב וגם בתור חטיף. אפילו הייתי מתעורר ב-3 בבוקר כדי להכין לעצמי סנדביץ' ואז ב-5 בבוקר שוב מכין אחד". כל זה היה נכון עד שהוא נתקל בעמוד אינסטגרם שנתן לו השראה להפוך לבריא יותר.

אוניל התראיין השבוע למגזין MEN'S JOURNAL ובו חשף כיצד למעשה לפני שנה וחצי, בפברואר 2020, ממש ערב פרוץ הקורונה, הוא איבד מוטיבציה לעשות כושר ולאכול נכון אחרי מותם של כמה אנשים קרובים אליו, בהם אחותו איישה הריסון-ג'קס וקובי בראיינט, שכיכב לצידו בלייקרס ומת בתאונת מסוק טראומתית.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DR. SHAQUILLE O'NEAL Ed.D. (@shaq)

שאקיל טען כי כ-30 אנשים שקרובים אליו מתו בשנת 2020. "כל מה שאתה עושה במצב כזה זה לאכול ולראות נטפליקס", אמר, והתייחס גם למתי חל אצלו השינוי: "התחלתי להיראות זקן ולא רציתי זה יימשך. אמרתי לעצמי שאני רוצה להוריד את החולצה באינסטגרם פעם אחת ואחרונה בלי להרגיש מבויש".

אוניל חשף כי מפגש עם אדם מבוגר, הוא  שגרם לו למהפך בתזונה ובמשטר האימונים: "ראיתי בחור בן 70 באינסטגרם שיש לו שרירים בכל הגוף, אז החלטתי לשנות הרגלים".

וכך אוניל החל לתעד את המהפך של עצמו באינסטגרם  – השינויים בתזונה לצד משטר אימונים חדש. השינוי הכי דראסטי בתזונה היה הוויתור על לחם לאורך היום, ויתור על המנהג המזיק של אכילת עוגיות אוראו בטעם לימון ועוגות בשעות הלילה. בחצי השנה האחרונה אוניל אכל לטענתו פירות, שייקים של חלבון, סלטים, דגים, עוף, אספרגוס וירקות אחרים בכמויות מאוד קטנות.

אל משטר התזונה החדש, הוסיף הסנטר לשעבר גם שיגרת אימונים בחדר כושר, ושיתף חלק מאימוניו. "20 דקות של אימון סיבולת, ואז אימוני שרירים – חזה, יד אחורית, גב וזהו. 30-45 דקות אימון ביום ועוד סיבולת, כלומר עד שעה ביום", אמר אוניל שגם חשף שהוא סובל מכאבים פיזיים ולא יכול לקפוץ ולרוץ כמו בימי קריירת המשחק שלו.

"התחלתי לאכול יותר טוב ולקבל החלטות טובות יותר", סיפר אוניל בראיון, ואכן סגנון החיים החדש שלו הוביל אותו להשיל 12-14 קילוגרמים ממשקלו ואפילו החזיר את הריבועים לבטן, אחרי 25 שנות היעדרות. אף שבראיון טוען כי לא היו לו קוביות מאז 2006, כלומר לפני 15 שנה, כששיחק במיאמי היט.

ואי אפשר בלי הקנטה כלפי חברו לאולפן השידור, שחקן העבר האגדי צ'רלס בארקלי הסובל מעודף משקל עוד מימיו כשחקן פעיל:."צ'רלס, שעה ביום של אימון תעלים את הכרס שלך", אמר אוניל בחיוך רחב.

לא רק שאקיל אוניל. סלבס רבים מתעדים באינסטגרם דיאטות שלהם בשנה האחרונה, תופעה שהתגברה אחרי גל ההשמנה בעידן הקורונה והסגרים.

אחד האחרונים שבהם הוא וויל סמית' שחשף תמונה של הכרס שלו וכתב "מעולם לא הייתי כה שמן", לאחר שהעלה במשקל גם לקראת סרט חדש בו הוא מגלם את ריצ'רד וויליאמס, אביהם של הטניסאיות האגדיות ונוס וסרינה וויליאמס. כעת סמית' מתעד אף הוא באינסטגרם את הדיאטה שלו שכוללת שינויי תזונה ואימונים עם מאמן כושר צמוד.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות