עולם

האסון בוויסקונסין: תגובה לזיכוי או סתם מטורף?

החוב שבו היה האירוע הרצחני, כמה שעות אחרי

מדינת וויסקונסין עדיין סוערת אחרי זיכויו המהדהד של קייל ריטנהאוס ביום שישי האחרון במשפט שטילטל את ארה"ב. מחאות ומהומות פרצו בוויסקונסין מאז פסיקת חבר המושבעים, ואתמול בשעה 16:40 שעון מקומי בעיירה הקטנה וואוקשה התרחש אירוע מזעזע: נהג ברכב SUV אדום פרץ עם מכוניתו דרך מחסומים ודרס אנשים רבים שהיו במקום לחגיגות פסטיבל חג המולד. לפחות 5 נרצחו ועוד כ-40 בני אדם נפצעו, ביניהם לפחות 12 ילדים. האירוע המחריד התרחש בזמן שהפסטיבל הועבר בשידור ישיר על ידי העירייה ברשת פייסבוק.

הנהג הדורס נכלד ונעצר בידי כוחות המשטרה והרשויות לא פוסלות את האפשרות שמדובר באירוע טרור, כך אמר דניאל תומפסון, מפקד המשטרה בוואוקשה. ראש עיריית וואוקשה, שון ריילי אמר: "היום חווינו טרגדיה איומה ונוראית. מצעד חג המולד הוא חגיגה גדולה עבור הקהילה שלנו, אבל היום הקהילה שלנו נחשפה לטרור ולטרגדיה במה שאמור היה להיות חגיגה קהילתית".

תחילת דווח כי הנהג הדורס גם פתח ביריות בזמן מסע ההרג הקטלני שלו, אולם מאוחר יותר המשטרה הבהירה כי היריות נורו על ידי שוטר שירה לעבר המכונית בניסיון לעצור את הנהג. בכל מקרה, הקורבנות לא נפגעו מאש יריות אלא רק מדריסת המכונית.

עדי ראייה שנכחו בפסטיבל היו המומים וכואבים. אחד מהם צייץ: "במצעד החגיגי בוואוקשה, מכונית כאן פרצה את מחסום המשטרה ועלתה על הולכי רגל. המשפחה שלי ואני בטוחים אבל מפוחדים. זה קרה 6 מטרים מאיתנו". עד ראיה אחר טען כי הנהג "דרס קבוצת ריקודים נשים מבוגרות – 'הסבתות הרוקדות' שמופיעות מדי שנה בפסטיבל הזה". ארבע מהסבתות שכבו לפי עדויות מחוסרות תנועה על הרצפה. עדי ראיה רבים תיארו את הנהג כמי שניסה לדרוס כמה שיותר בני אדם. רבים הוסיפו כי הוא ירה מחלון המכונית, טענה שכאמור מאוחר יותר הוכחשה על ידי המשטרה.

מספר מצלמות קלטו על אירוע הדריסה, מי שקלטה אותו הכי טוב היא מצלמת הרף שצילמה מעין הציפור וחשפה את התקיפה: רכב אדום שהפגוש שלו התקרב לתזמורת שצעדה במקום לפני שלחץ על הגז והרכב נכנס במהירות ובעוצמה לתוך הקהל והמשתתפים בחגיגות שהפכו לעצובות.

המקום הפך לזירה טראגית נוראית: זעקות שבר והיסטריה של הפצועים וקרובי הנפגעים, בנוסף למנוסה של ההמונים שניסו להימלט לכל כיוון ולנוס על נפשותיהם. עיריית וואוקשה כבר הקימה נקודת מפגש לאיתור קרובים.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות