עולם

רוב גדול של הבוגדות והבוגדים טוענים כי זה משפר את חיי הנישואים

רומן נסתר. משפר או פוגע, תלוי את מי שואלים

אם רבים ורבות מכם שומעים על מעשי בגידה וניהול רומנים מחוץ לנישואים, אוטומטית הם יחשבו על קריסת חיי הנישואים וגירושים מתקרבים. אבל מחקר חדש מגלה את ההיפך הגמור, לפחות מהצד של הבוגדים והבוגדות כמובן: 77% מהם טוענים וטוענות כי ניאופים שיפרו את חיי הנישואים שלהם, במחקר שכלל 2,000 גברים ונשים נשואים שניהלו רומנים או בגדו בנשותיהם/גבריהם.

למעשה, כשני שלישים מהמתפרפרים טוענים שיש להם מערכת יחסים טובה ומאושרת בנישואים למרות הרומנים שהם מנהלים, ואילו רק שליש טוענים כי סובלים בנישואיהם ונמצאים במערכת יחסים חסרת אושר. אפשר לשער שאצל הרוב, מערכת היחסים היתה הרבה פחות טובה ומאושרת אילו לבני/בנות הזוג היו מגלים הסודות האפלים של בני הזוג הבלתי נאמנים. ואכן כך.

שלא במפתיע (או אולי כן), נשים נוטות להיות יותר מאושרות בנישואיהן בזמן שהן בוגדות – 71% לעומת 63% מהגברים הבוגדים. לעומת זאת, הגברים הם אלה שסבורים יותר כי רומנים משפרים את נישואיהם – 81% (נתון אסטרונומי), כאשר גם נשים רבות – 72% טוענות כי רומנים דווקא משפרים את חיי הנישואים.

אבל הדבר המרכזי והחשוב ביותר שהמחקר הזה, עליו דווח בכלי תקשורת רבים ובהם ה'ניו יורק פוסט', מגלה הוא כמה בני האדם הם חיה צבועה, דו פרצופית ובעלת מוסר כפול. שימו לב לשאלה הבאה: מה קורה כאשר אחד מבני הזוג שבוגד מגלה שגם הצד השני בוגד ומנהל רומן מאחורי גבו/גבה?

94% אמרו שיהיו עצבניים אם ימצאו שבן/בת זוגם יעשו להם בדיוק את מה שהם עושים. כלומר גישה של "לי מותר כמובן לבגוד אבל הו הו – אם בן/בת הזוג שלי ייתפסו בוגדים הלך עליהם".

המחקר המעניין הזה, שרבים מהקוראים לא יאהבו את תוצאותיו, נערך על ידי אתר הדייטינג 'איליסיט אנקאונטרס' Illicit Encounters. אחת ממפעילות האתר, ג'סיקה לאוני, טוענה כי איננה מופתעת בכלל לגלות שאנשים מאושרים בוגדים. "אם אתה לא מאושר, המחשבה שלך נמצאת במקום אחר ואין שום דרך שתוכל למדר אותה באמצעות רומן. אנשים נואפים לא רוצים לעזוב את הפרטנרים שלהם, הם רק רוצים קצת ריגוש וקצת תיבול חריף לחיים שלהם".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות