עולם

ניו זילנד "נפתחת": למחוסנים בלבד ואחרי בבידוד

מטוס של ניו זילנד אייר

ממשלת ניו זילנד הודיעה כי החל מ-1 בנובמבר הקרוב תיירים יוכלו להיכנס לשטח המדינה בתנאי אחד מרכזי – שהם מחוסנים באופן מלא ,ועדיין התיירים המחוסנים יחוייבו בשבועיים בידוד עם כניסתם למדינה, זאת אחרי שנה וחצי בהן המדינה היתה סגורה כמעט הרמטית בפני תיירים ותושבים זרים, למעט מקרים חריגים.

תיירים שנכנסים לניו זילנד מנובמבר הקרוב יכריזו על הסטטוס החיסוני שלהם כשהם נכנסים למדינה ויירשמו במערכת הבידוד הלאומית הנהוגה במדינה. הם יחויבו להראות הוכחת חיסונים (או פטור, במקרים חריגים) לחברת התעופה בהם הם טסים למדינה וגם לקציני המכס בעת הנחיתה, כך הודיעה כריס הופקינס, השרה לענייני תגובה לקורונה.

הופקינס הסבירה: "במטרה להקטין עוד יותר את האפשרות שהנגיף יחדור דרך הגבול שלנו, אנחנו מציגים את הדרישה לתיירים בינלאומיים מגיל 17 ומעלה, שאינם תושבי ניו זילנד, כי יהיו מחונים באופן מלא אם ברצונם להיכנס לניו זילנד".

למרות ההקפדה על תיירים מחוסנים באופן מלא, בנוסף לביצוע בדיקת קורונה עד 72 שעות לפני טיסתם, בכל זאת כל התיירים שיגיעו לניו זילנד יחויבו בשבועיים בידוד עם כניסתם למדינה, מלבד אלה שישהו במקומות מבודדים ומרוחקים שיהיו פטורים מחובה זו.

היפקינס הוסיפה כי "ממילא רוב האנשים שבאים לניו זילנד מחוסנים באופן מלא. הדרישה הזו הופכת את העניין לפורמאלי ותספק עוד שכבה נוספת של הגנה בגבול".

 

בנוסף לכך חברת התעופה הלאומית של ניו זילנד, 'אייר ניו זילנד', הודיעה אתמול (יום א') כי כל הנוסעים בטיסות הבינלאומיות שלה יהיו מחוייבים להיות מחוסנים החל מפברואר 2022 בלי הגבלת זמן, צעד דומה נקטו חברות תעופה אחרות ברחבי העולם.

ניו זילנד אישרה 22 חיסונים לקורונה שכולם קבילים בעיני הרשויות במדינה. בכל מקרה התיירים נדרשים להשלים את חיסונם עד 14 יום לפני כניסתם לניו זילנד. שימו לב לזה – מי שלא יציגו הוכחת התחסנות ייענשו ועלולים לשלם קנס של עד ל-4,000 דולר.

ומי פטורים מהוכחת התחסנות? פליטים שיגיעו למדינה וחלק מהעובדים העונתיים שכפופים לדרישות קיימות.

סגר והגבלות בגלל כמה מאומתים לקורונה

ההכרזה על פתיחת ניו זילנד לתיירים מחוסנים ארעה במקביל להחלטתה של ראשת ממשלת ניו זילנד ג'אסינדה ארדרן להציב מחוז הסמוך לבירה אוקלנד, תחת סגר בן 5 ימים לפחות, שעה שהמדינה האוקיאנית נוקטת במדיניות 'אפס קורונה' בניסיון למנוע את התפרצות וריאנט הדלתא. לכן אוקלאנד הבירה מצויה אף היא בסגר, וההגבלות בניו זילנד דומות במידה רבה לאלה באוסטרליה.

ביום ראשון דיווחה ניו זילנד על 33 מאומתים לקורונה, 32 מתוכם מהבירה אוקלנד ועוד אחד ממחוז ווקאיטו. תחת 'רמה 3' של הסגר בניו זילנד, שמוטל כעת באוקלנד, הרשויות דורשות לעבוד וללמוד מהבית במידת האפשר, מתקנים ציבוריים מחויבים להיסגר ואין לקיים אירועים, נסיעה ויציאה מהאזור אסורה, כך לפי ההנחיות באתר הקורונה של ממשלת ניו זילנד.

 

"אנחנו עושים כל שביכלתנו כדי למנוע התפשטות קורונה מחוץ לאוקלנד", טענה ארדרן שממשיכה לעודד את הציבור במדינתה להתחסן כשהיא טוענת כי "רמות חיסון גבוהות משמעותן פחות הגבלות". בניו זילנד 79.5% מ-3 מיליון התושבים קיבלו מנת חיסון נגד קורונה וקרוב ל-2 מיליון תושבים קיבלו את 2 מנות החיסון.

ניו זילנד סופרת 1,328 מאומתים בגל הנוכחי, כך על פי נתוני משרד הבריאות במדינה. באמצע אוגוסט האחרון ניו זילנד כולה הוכנסה לסגל מחמיר בן שלושה ימים אחרי מקרי קורונה ראשונים שדווחו במדינה מאז פברואר, ומאז הסגר הוארך ובחודש וחצי האחרונים המגבלות הוחמרו. האזורים שאינם נמצאים בסגר דרגה 3, נמצאים בדרגה 2 – 'רמת סיכון נמוכה להדבקה', ובהן רוב המגבלות הוסרו חוץ ממגבלות לגבי התקהלויות גדולות

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות