כללי

פרשת אלמז מנגיסטו: יהירות וחוסר מודעות של המשטרה

המפכ"ל קובי שבתאי. ישר מתנערים מאחריות

סיפור הטיפול הלקוי של המשטרה בתלונה של כתבת חדשות 12, אלמז מנגיסטו, הוא עוד דוגמא מדוע לא משנה כמה היא חוטפת, המשטרה כנראה לא תלמד אף פעם. ואם זה מה שעברה מנגיסטו המוכרת, בתל אביב, כשהיא במרחק של לא יותר מק"מ בודד מתחנת המשטרה המרכזית של העיר, רק ניתן לחשוב מה מהירות התגובה כשזה קורה במקום קצת פחות מרכזי.

הכל החל אתמול (ש') בצהריים, כשמנגיסטו העלתי שרשור בטוויטר תחת הכותרת "26 הדקות הכי ארוכות בחיים שלי!". בפוסט היא מתארת על ניסיון התפרצות לביתה, שאותו בלמה בידיה, בזמן שחייגה למשטרה.

תגובה מידית היא לא קיבלה לטענתה, ולכן נאלצה להתקשר לעמיתה בחדשות 12, ברהנו טגניה. על פי גירסתה, רק פנייה שלו (אחרי שתיים שלה למוקד 100) גרמה לכך שהמשטרה תפעל ותעצור את המתפרץ.

המשטרה, כמובן, בעטה הכל חזרה. אנחנו? השתגעתם? "הכתבה בחרה לעוות ולפרסם פרטים שגויים תוך השתלחות חסרת אחריות במשטרה", נאמר בתגובתם, "העובדות המתועדות, לרבות השיחות המוקלטות אל מוקד החירום 100 ומוקד המידע 110, רישומי תנועת ארבע הניידות שהגיעו למקום, דוחות הפעולה של השוטרים והנסיבות שונות לחלוטין מהמתואר".

"למען הסר ספק נבהיר, כי השיחה התקבלה במוקד 100 בשעה 22:35 ותוך שתי דקות שוגרה ניידת שהגיעה אליה כעבור 16 דקות בלבד. אגב, השיחה עם הכתב ברהנו טגניה בוצעה לאחר שהניידת כבר היתה במקום. פנייתו של טגניה טופלה על ידי קצין משטרה, אך אז התברר שהניידת כבר הגיע קודם לכן אל הכתבת".

במשטרה כמובן דאגו על הדרך לעקוץ חזרה את מנגיסטו כשפרסמו כי הדיווח היה על השכן שככל הנראה שתה ודופק על הדלת, כאשר מהבירור עלה כי מדובר בסכסוך שכנים על רקע תשלום חשבון החשמל, והוא עוכב לחקירה לבירור האירוע בהתאם. צר לנו על תחושותיה הקשות ומבינים את המצוקה בשעת האירוע, עם זאת, מצפים מהכתבת לתקן את הפרסום השגוי שנכתב לאחר מכן".

הציוצים של מנגיסטו כמובן לא נמחקו. ולא רק זה. היא קיבלה חיזוק מצד גורמים אחרים שמסקרים את המשטרה ומכירים את צורת העבודה שלהם מבפנים. למשל כתב הפלילים של האר. ג'וש בריינר, שתקף את תגובת המשטרה והגדיר אותה כ"כישלון".

הדברים הללו בטח לא תורמים לאמון במשטרה, שגם כך נמצא בצניחה בשנים האחרונות. אחרי האירוע ציוץ הנוכחי, ששוב הביך את הדובר החדש אלי לוי, הקולגות מהעבר לא דפקו חשבון.

למשל מגיש גלגל"צ ישי שנרב, שניצל את סיפור מנגיסטו כדי לעקוץ את המשטרה מכיוון אחר.

אבל זה בסדר. משטרת ישראל משוכנעת שהיא עשתה הכל כמו שצריך, והעולם שלנו ייראה טוב יותר אם אלמז רק תעדן טיפה את הפוסט שלה.

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות