איכות חיים

רפאל יפרח – החיים בין האנקונדה לחמתו

איש הנחשים רפאל יפרח

רפאל יפרח מתעסק כל חייו בחיות לא שגרתיות. חרקים, זוחלים, פרוקי רגליים, לטאות, איגואנות, נחשים ואלפי ג'וקים – זה השטח שלו. בחווה של יפרח אפשר למצוא את כל המינים וכל הסוגים של החיות שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה להיתקל בהם, אבל מסתבר שיש מי שאוהב אותן ואפילו בוחר לגדל אותן כחיית מחמד.יפרח מחזיק את החיות לצורכי לימוד וחינוך, אבל גם, ובעיקר, מאהבה. כזו שהתחילה לפני שנים ארוכות, עוד כשהיה ילד בן 7 ופגש בפעם הראשונה בחייו נחש. מאז הוא חורש את העולם, מגדל ומטפח זוחלים מכל מיני סוגים.

 

 

אהבה באורך 10 מטרים

גולת הכותרת ואולי החיה האהובה ביותר על יפרח היא האנקודנה הירוקה. "הכוח שלה הוא בחניקה", הוא מסביר יפרח ודואג להרחיק את האיגואנה לאזור אחר. "כדי שהיא לא תהפוך לארוחת צהריים", הוא אומר באדישות חסרת פחד. "זו עוצמה שאי אפשר להבין, הנחש בשנייה יכול לעקם טיטניום".

"אני מודע לסכנות, היום אני הרבה יותר מתון", אומר יפרח, "אני לא יכול אפילו לספר לאיזה רמות של שיגעון הגעתי, להתעסק עם חיות ארסיות. הייתי מרים ערמות של קוברה". ואיך הגיעו כל החיות אל החווה של יפרח? את חלקן הוא הביא במזוודות…. זה אולי ישמע לכם כמו בדיחה, אבל יפרח מודה בפה מלא שהיה מאוד קשה להביא את החיות לישראל והוא עשה כל מה שבחור צעיר עם אש בעיניים עושה – "מה שצריך". כן, גם זוג הצבים הגדולים שמסתובבים להם בחצר הגיעו לארץ מסודן בדרך לא דרך.

אני פה בגלל אשתי. וחמותי

אם חשבתם לרגע שיפרח חי בבדידות בג'ונגל, מוקף רק בזוחלם, טעיתם. האהבה האמיתית שלי, היא אשתו וחמתו, שגם הן לוקחות חלק בשיגעון הזוחלים. "לילדים זה טבעי", מסביר יפרח. "אדם רגיל שקם בבוקר ופתאום פוגש נחש, ברור שהוא יכנס לשוק, אבל הילדים נולדו לתוך זה. זה אצלם בבית, מה יש להם לפחד?".

כל המשפחה לוקחת חלק בגידול וטיפוח הזוחלים. אשתו של יפרח אחראית על נושא השיווק והפרסום של העסק, החמה גם היא דואגת להאכיל ולטפל בחיות והילדים מגרפים ומשקים את הגינות והצמחייה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות