טכנולוגיה

מיהו מנכ"ל טוויטר החדש פאראג אגרוואל?

פאראג אגרוול, מנכ"ל טוויטר החדש

"התפקיד שלנו הוא לא להיות כבולים על ידי התיקון הראשון לחוקה (חופש הביטוי)… עלינו להתמקד פחות בלחשוב על חופש הביטוי ויותר על ניהול שיח ציבורי בריא ולהכיר בכך שהזמנים השתנו", כך אמר בדיוק לפני שנה, בנובמבר 2020, פאראג אגרוואל בראיון למגזין הטכנולוגי של אוניברסיטת MIT בעת ששימש כמנהל הטכנולוגיות הראשי של טוויטר.

אגראוואל בן ה-37 הוא הודי-אמריקאי שנולד במומבאי ועד אתמול, למרות מעמדו הבכיר בטוויטר, נהנה מאלמוניות. האיש בחזית שהיה מזוהה כמעט בלעדית עם טוויטר היה המייסד והמנכ"ל ג'ק דורסי (שעזב ב-2008 וחזר ב-2015), שהדיע אתמול במפתיע על התפטרותו המיידית מהתפקיד בהודעה ארוכה ומפורטת, במסגרתה גם הודיע כי אגרוואל יחליף/יירש אותו בתפקיד.

https://twitter.com/disclosetv/status/1465346996814983177

צעד זה הוביל לתהיות רבות – לאן מועדות פניה של טוויטר? רבים סבורים כי נוכח התבטאויותיו ואופיו השקט והקונפורמיסטי של אגראוואל, המנכ"ל החדש של טוויטר ייכנע ללחצים האדירים שמופעלים מצד הממסד הפוליטי ויגביר את הצנזורה ברשת החברתית, "במטרה להילחם בהפצת ידיעות כוזבות ובהקצנה פוליטית".

בציוץ של אגרוואל משנת 2010, כשהיה בן 26 ולפני שהגיע לעבוד בטוויטר, הוא הכעיס את השמרנים בארה"ב כשצייץ: "אם לא יעשו הבחנה בין מוסלמים לבין קיצוניים, למה שאני אבחין בין אנשים לבנים לגזענים?". לאחר מכן טען אגרוואל כי בסך הכל ציטט את הקומיקאי אסיף מנדבי. בכל מקרה, זה כבר הספיק לרפובליקנים רבים לטעון כי אגרוואל עומד להיות "הרבה יותר גרוע מדורסי".

בכל מקרה, מיהו באמת פאראג אגרוואל ומה אפשר לשער שיקרה בענקית הטכנולוגיה תחת ניהולו?

מדובר בגאון טכנולוגי שהצטרף לטוויטר כמנהדס תוכנה מצטיין ב-2011, ואחראי בעיקר למוצרי פרסום. תוך שש שנים הפך למנהל הטכנולוגיות בחברה. בין הנושאים עליהם היה אחראי בטוויטר היו האסטרגייה הטכנית, טכנולוגיית הבינה המלאכותית של הרשת החברתית בנוגע לצרכנים ולצוותי המדע וההכנסות של החברה.

אגרוואל הוביל מספר פרויקטים מרכזיים של טוויטר בשנים האחרונות, כולל פרויקט 'שמיים בהירים' בדצמבר 2019, שנועד להתמודד מידע כוזב (דיסאינפורמציה) ותכנים פוגעניים ברשת חברתית מבוזרת. בנוסף היה מעורב בפרויקט צוות מטבע הקריפטו החדש של טוויטר וגם בפרויקט נרחב של העברת חלק ממוצרי טוויטר מהשרתים שלה לשירותי הענן של אמזון וגוגל.

יעדים שאפתניים ולחץ כבד

אגרוואל, נשוי עם ילד, נבחר פה אחד על ידי דירקטוריון טוויטר להיות מנכ"ל החברה החדש במקום דורסי וקיבל מקום בדירקטוריון. הוא נחשב לאחד המקורבים ביותר לדורסי, שגם הוא החל את דרכו כמהנדס. טוויטר שואפת להגיע ל-315 מיליון משתמשים פעילים יומיים עד סוף שנת 2023 ולהכפיל את הכנסותיה השנתיות, יעדים שאפתניים שאגרוואל יצטרך לעמוד בהם אם בכוונתו להגשים את "החזון של טוויטר", שלפי מומחים עדיין רחוק ממימוש. על פי הנתונים הכלכליים ברבעון האחרון, טוויטר השתרכה הרבה מאחורי ענקיות טכנולוגיה אחרות, כולל מטא (פייסבוק).

"אני רוצה להודות לדירקטוריון על האמון שניתן בי ולג'ק על כך שחנך אותי תמך בי והיה שותף אמיתי", אמר אגרוואל אחרי מינויו למנכ"ל, "באמצעות המשך שיפור הביצועים שלנו נספק ערך רב ללקוחות ולבעלי המניות שלנו בזמן שנעצב מחדש את עתיד השיח הציבורי".

אביו של אגרוואל היה בכיר במשרד לאנרגיה אטומית של ממשלת הודו ואימו היתה מורה בבית ספר. פאראג עצמו למד בבית הספר המרכזי לאנרגיה אטומית ומגיל צעיר ניכר כי מדובר בגאון טכנולוגי. בגיל 17 זכה במדליית זהב באולימפיאדה הבינלאומית לפיזיקה שנערכה בטורקיה. הוא הצטיין בלימודים טכנולוגיים  וסיים בהצטיינות בגיל 21 את לימודיו במדעי המחשב והנדסה מטעם אוניברסיטת ITT הנחשבת במומבאי.

לאחר סיום לימודיו החליט אגרוואל לעבור לארה"ב כדי לעשות דוקטורט במדעי המחשב באוניברסיטת סטאנפורד והתקדמותו המטאורית נמשכה כשעבד בעמדות הנהגה במחלקות המחקר של מייקרוסופט ויאהו, לפני שהצטרף לטוויטר לפני עשור (אוקטובר 2011).

אגרוואל, שישמש כמנכ"ל הרביעי בתולדות טוויטר אחרי דורסי (2006-2008, 2015-2021), איוון וויליאמס (2008-2010) ודיק קוסטלו (2010-2015) כאמור נהנה עד כה מאלמוניות יחסית לא רק מחוץ לטוויטר אלא גם בתוך החברה בה הוא עובד עשור. כעת כל הזרקורים יופנו לעבר העילוי ההודי-אמריקני, שיצטרך לנווט את הציפור בין הלחצים והמתחרים החדשים והישנים.

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות