טכנולוגיה, מדיה

האם חלפו ימי הזוהר של נטפליקס?

נטפליקס, אילוסטרציה נטפליקס, אילוסטרציה

 

שירות הסטרימינג נטפליקס הפך לאחד מגורמי הטכנולוגיה המצליחים והצומחים ביותר בשנים האחרונות. נטפליקס נהנתה במיוחד בתקופת הקורונה והסגרים מעלייה חדה במספר המנויים ובהכנסות. מלכת הסטרימינג, עם יותר מ-200 מיליון מנויים מכל העולם, הפכה לאימפריה בזכות הפקות מקוריות בלעדיות רבות וכמה להיטי ענק, דוגמת "הריקוד האחרון" בו מייקל ג'ורדן וחבריו לשיקגו בולס שיחזרו את המסע לאליפות השישית והאחרונה של המועדון ב-1998.

אבל כיום זו נראית כמו נוסטלגיה וערגה על ימים ורודים ורחוקים. נטפליקס בצרות – מניית החברה צנחה בחמישה אחוזים אחרי שנודע כי נטפליקס איבדה כחצי מיליון מנויים ולא עמדה ביעדי הצמיחה שהציב דירקטוריון החברה שחזה בכלל עליה של 2 מיליון מנויים. פספוס גדול וחוסר קריאה של המציאות.

430 אלף מנויים זה המספר המדויק שאיבדה נטפליקס בדו"ח האחרון של החברה, ומדובר בפעם הראשונה מזה יותר משנתיים שנטפליקס מאבדת מנויים, כך מדווח העיתון 'פייננשל טיימס'. מדובר בהאטה הכי גדולה בקצב מנויים שידעה נטפליקס ב-8 השנים האחרונות.
אנליסטים חזו שנטפליקס תרוויח 5.9 מיליון מנויים חדשים ברבעון השלישי של השנה בו אנחנו נמצאים (יולי-ספטמבר), אבל בענקית שירות הסטרימינג עצמה מיהרו לשפוך מים קרים על התחזיות האלה והודיע כי הם יסתפקו ברווח של 3.5 מיליון מנויים חדשים.

בהנהלת נטפליקס חוששים מדשדוש, דריכה במקום ודעיכה במגמת הצמיחה של החברה. במהלך 2020 שנת הקורונה מנויים חדשים זרמו כמו מים לנטפליקס, אבל העליה במנויים מצטרפים חדשים נעצרה לגמרי ברבעון הנוכחי.

מדוע זה קורה? מומחים מצביעים על מספר סיבות – ראשית – הסרת מגבלות רבות בתקופת הקורונה, הרבה אמריקאים ותושבי מדינות מערב אחרות יצאו מסגרים וחזרו למקומות העבודה וגם מקומות בילוי כמו בתי קולנוע נפתחו; שנית – בעיית תכנים. יותר ויותר צופים ומבקרים מתלוננים שכבר אין מספיק תוכן מעניין לצרוך בנטפליקס; שלישית – התחרות הרבה (אמזון פריים ושירותי סטרימינג נוספים) הולכת ונעשית קשה יותר והסטנדרטים עולים; וסיבה אחרונה – הפוליטיזציה של נטפליקס שהיא גוף מוטה מאוד פוליטית ויש הרואים בה זרוע תעמולה של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, ולראייה תכנית נטפליקס חדשה לילדים בכיכובה של מישל אובמה תעלה בקרוב. האג'נדה הפוליטית שמשתקפת הן בהסכמים שנחתמים והן בתכנים המשודרים, הצליחו לעצבן אנשי ימין רבים ולגרום להם להחרים את החברה.

בינתיים הבוסים של נטפליקס בקליפורניה ניסו להסביר בשיחה אחרונה שקיימו עם משקיעים כי "המגפה יצרה אי ודאות וקושי חריגים בצמיחה שלנו. מנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס ניסה להרגיע: "היו לנו 10 שנים בהן הכל עבד חלק כמו משי ועכשיו אנחנו רק סובלים מקצת תנודות".

בנטפליקס מבטיחים כי הצמיחה של החברה תשוב בקרוב לממדים מוכרים אחרי שיעלו לבכורה שתי סדרות שבחברה בונים עליהן שיצליחו בענק – 'חינוך מיני' ו'המכשף', אבל בראייה אסטרטגית נטפליקס מכוונת להתרחב לעולם משחקי הווידאו שנמצא בפריחה גדולה ולהשתלט עליו, כך דווח לפני שבוע ברשת בלומברג.

על פי הדיווח, כבר במהלך השנה הקרובה נטפליקס תציע משחקי וידאו במסגרת השירותים שלה. מדובר בז'אנר חדש בפלאטפורמה של נטפליקס עליו החברה איננה מתכוונת לגבות תשלום נוסף. תעשיית הגיימינג ומשחקי הווידאו עדיין צומחת ובעיקר היא פונה לצעירים שהם דור העתיד. אז האם נטפליקס תשוב לצמוח ולשמוח בזכות משחקי הווידאו? יתכן מאוד שכן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות