כלכלה

באופן (לא) מפתיע, הממשלה ממשיכה לשרת גם את החרדים

יאיר לפיד והח"כים החרדים. מתוקצבים היטב גם כשהם באופוזיציה

אם היינו צריכים הוכחה נוספת שפניה של ממשלת בנט-לפיד לשלום בין המגזרים השונים בציבור הישראלי, קיבלנו אתמול הוכחה נוספת, עם אישור תקציב הישיבות – שיישאר כמעט ללא שינוי מאז התקציב הקודם, ויעמוד על 1.17 מיליארד שקלים. זאת למרות שבהצעת התקציב שעברה בכנסת בחודש שעבר בקריאה הראשונה, עמד תקציב הישיבות על 804 מיליון ש"ח.

למרות היותי אשת שמאל, אתאיסטית, שסבורה שברמת העיקרון דת אינה דבר שאמור להיות מסובסד על ידי המדינה בסדרי גודל כאלה, ולמרות שהייתי שמחה לתיקון מהותי ביחסי דת ומדינה בישראל, נכון לנקודה זו אני רואה בהחלטת הממשלה, שלא לקצץ בתקציב הישיבות ולכאורה "להיכנע" לחרדים, מעשה של גדלות, שהוא הדבר הנכון לזמן הזה.

מרגע הקמתה טוענים חברי הממשלה השונה הזו, שהם באו לעבוד עבור כל אזרחי ישראל. שהרכב הממשלה המגוון, המייצג מגוון גדול של ציבורים ודעות, הוא דוגמה חיה לכך שאפשר וצריך למצוא את הדרך לחיות יחד. גם אני טענתי לא פעם שבמדינה רבת מגזרים כשלנו, אך הגיוני שגם הממשלה תכיל את כל מרכיבי החברה, ובמקום שבכל פעם צד פוליטי אחד ימשוך לכיוונו, תוך רמיסת הצד השני, ימצאו את הדרך לנהל דיאלוג ולהשיט את האונייה הכבדה בדרך של פשרה.

אני עדיין סבורה, שלמרות החסרונות, מדובר בממשלה הכי נכונה למדינת ישראל, רוויית השבטים והמגזרים, שתהווה לאורך הזמן מודל לחיקוי, מעצם קיומה ושיתוף הפעולה בין חבריה, לאופן שבו על כולנו להתקיים כאן. "וגר בנט עם לפיד ומיכאלי עם שקד תרבץ" הפך למשפט שגור בפי.

ממשלת השינוי: לא ברירת מחדל אלא אידאל

"אני יכול לשמחתי להודיע כי לאחר עבודה משותפת ומאומצת עם רה"מ נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן, אנשי אגף התקציבים ויו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר", מסר יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך לאחר אישור התקציב, "העברנו את השלמת התקציב לישיבות ולמדרשות. תודה לכל העוסקים במלאכה ובעזרת השם נמשיך לשרת את כלל אזרחי ישראל".

"תקנת הישיבות כוללת בתוכה את כלל ישיבות ההסדר" הוסיף אורבך, "הישיבות הגבוהות (ציוניות וחרדיות) והמדרשות התורניות לבנות בארץ. התקנה התקציבית נפגעה מאד בחודשים האחרונים בשל אי העברת תקציב המדינה והיה חשש לפגיעה משמעותית במוסדות רבים".

באיגוד ישיבות ההסדר והגבוהות בירכו גם כן: "אנו שמחים על בלימת הקיצוץ האגרסיבי שתוכנן בתקציב הישיבות, מתוך הכרה בערך הממלכתי של לימוד התורה כנכס לאומי למדינת ישראל. אנו מודים לעוסקים במלאכה – ח"כ ניר אורבך וצוותו, בגיבוי ודחיפה של ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הסגל טל גן צבי, והשרה אילת שקד".

אז אל מול המקטרגים, שמנסים לצייר את הממשלה כלא דמוקרטית או לא מייצגת, שמנסים להדביק לה תוויות של ממשלת זדון או שנאה, שמדירה אוכלוסיות שלמות (אילו בעצם?) עומדים מעשיה שמוכיחים אחרת. התקציב הזה מסמל בצורה ברורה, את הטענה שהקואליציה אינה מתכוונת להילחם בחרדים. שהממשלה הזו היא באמת ממשלת איחוי. שהשרים באו לשרת את כלל אזרחי המדינה ולא רק את מצביעיהם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות