משפטי

פרשת "מין תמורת טיוח" הגיעה לסיומה

החשוד לשעבר אפי נווה וצמרת המשפט בישראל. למה נסגר התיק?

יש מקרים שבהם מערכת המשפט תעשה הכל ותעמוד על רגליהם האחוריות כדי שהצדק לא רק ייעשה אלא גם ייראה. ויש פעמים, כמה מפתיע, שלא.

בניגוד מוחלט לרבים מתיקי השחיתות לכאורה שבהם טיפלה הפרקליטות בשנים האחרונות, יש תיק אחד שנסגר בשקט מופתי. עם מינימום רעש, לטובת כל העוסקים בדבר. התיק של השופטת לשעבר אתי כרייף, כוכבת תיק "מין תמורת מינוי", הסתיים אתמול בהודעה לקונית לפיה "הוועדה לבחירת שופטים אישרה היום (ברוב של 6 נגד 1), בתוקף הסמכות הנתונה לה בהתאם לחוק בתי המשפט, את בקשת השופטת אתי כרייף לצאת לקצבה לאלתר, זאת בהתאם להתחייבותה לפרקליטות המדינה".

ולא סתם נסגר בשקט. הסיומת שלו עסקה רק בכסף. "ביום 24.6.21 פנתה השופטת כרייף במכתב ליו״ר הועדה, שר המשפטים גדעון סער בבקשה לאשר לה לצאת לקצבה ולקבוע את גמלתה בשיעור של 37.83% משכרה", נכתב, "טרם ישיבת הוועדה ובהתאם להנחיית יו"ר הועדה, שר המשפטים, נפגש מנהל בתי המשפט עם השופטת כרייף ובאי כוחה ושמע את טענותיהם. בעקבות פגישה זו העבירה השופטת כרייף ביום 4.10.21 בקשה מעודכנת.

לסיכומו של עניין נקבע כי "לאחר שנשקלו הסוגיות המשפטיות, החשבונאיות והנימוקים הרלוונטיים לעניין, לרבות היבטי היוון הקצבה, הוועדה החליטה לקבוע לה שיעור גמלה של 24.6% משכרה. שיעור גמלה זה נקבע על בסיס כלל תקופות העסקתה המזכות בגמלה בשירות המדינה, בין היתר, במשרד הביטחון ובמשטרה, וכן תקופת כהונתה כשופטת".

כן, בוויכוח על כמה מאות אלפי שקלים של פנסיה תקציבית מפנקת, שאותן למרבה הגיחוך, תקבל מהמדינה אישה שכביכול ניסתה להונות את מוסדותיה ולקבל תפקיד שלא היתה ראויה לקבל. ולא מדובר פה בסתם קשרים בעייתים, אלא קשרים עם שניים מהאנשים החזקים במדינה באותה העת – שר האוצר משה כחלון וראש לשכת עורכי הדין אפי נווה, ששניהם היו חברים בוועדה למינוי שופטים – מתרחשת מתחת לאף של כולם ומסתיימת ללא כתב אישום אחד.

עזבו כתב אישום, למרות שכחלון היה חבר בוועדה וניהל התכתבויות בעלות אופי רומנטי עם כרייף, אף אחד לא חשב שצריך לזמן אותו אפילו לחקירה תחת אזהרה. וכמובן גניזת התיק נגד אפי נווה על ידי המשנה לפרקליט המדינה, שלמה למברגר, למרות אמירות מאוד ברור על ממצאים העולים לכדי מעשים פליליים.

אז נווה יצא בלי כלום (אגב, מה קורה עם התביעה שלו נגד הדס שטייף?), את כחלון אף אחד כבר לא זוכר, ועכשיו אפילו קרייף יוצאת לגמלאות, בלי הרשעה, ועם פנסיה תקציבית שכולנו רק יכולים לחלום עליה. כנראה ככה זה נראה כשהמערכת רוצה בטובתך.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות