משפטי

תלונה מקוונת: 24 אלף תלונות הוגשו למשטרה, רק כ-600 הגיעו לפרקליטות

משטרה. הסגר גרם לאזרחים לעשות שימוש יתר בשירות החדש

לפעמים מגיעה גם מילה טובה למשטרה. פחות משנה מאז יצא לדרך וכבר היום אפשר להגדיר את המיזם של הגשת תלונות מקוונות במשטרה כהצלחה גדולה. לא פחות מ-24 אלף תלונות כאלו הוגשו מאז חודש פברואר 2020, אז הושק השירות.

"נתונים אלו מלמדים שהציבור הבין כי יש ביכולתו להגיש תלונות מקוונות, וכי הוא אכן משתמש בכלי הזה", אומר עו"ד אייל בסרגליק, עורך דין פלילי המשמש יו"ר משותף של הפורום הפלילי הארצי בלשכת עורכי הדין. "אפשר לראות כי בחודשי הסגר מספר התלונות המקוונות עלה בצורה דרסטית, דבר שמלמד על שימוש נכון".

ואכן, השירות החדש היטיב עם אזרחים שרצו להגיש תלונה במשטרה במהלך ימי הסגר. על פי הנתונים בחודש אפריל, החודש המלא הראשון של הסגר הראשון, התקבלו במשטרה 4,130 תלונות מקוונות. לאחר סיום הסגר, ניתן

לראות ירידה קלה בקצב התלונות ל- 2,560 תלונות בחודש, אך עדיין רואים כי הציבור משתמש בכלי החדש. עם תחילת הסגר השני שוב נרשמה עלייה ל- 4,238 תלונות מקוונות באוקטובר.

מנעד התלונות שהוגשו בצורה מקוונת במהלך 2020 הינו רחב ביותר, וכולל את כל הסוגים: החל מעבירות תנועה דרך עבירות סמים, ועד פשעי מין ורכוש.

מהנתונים עולה עוד כי מחצית מהתלונות שהוגשו כבר נסגרו ונגנזו. 1825 תלונות, כ-7.5 אחוזים מסך כל התלונות, נמצאות עדיין בחקירה. 1467 תלונות נמצאות בהליך סגירה ואילו 579 עברו לידי הפרקליטות. ב-14 תלונות שהוגשו בצורה מקוונת כבר ניתנה החלטה שיפוטית.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות