פלילי

אורי אזריאל – המורה למחול ולעבירות מין

אנס אחד ביום אנס אחד ביום

הם טורפים, הם מסוכנים, ואנחנו לא ניתן להם להישכח. האנסים ועברייני המין המורשעים הללו, גם אם יושבים כרגע בכלא, מחכים לרגע שבו יוכלו שוב להסתובב חופשיים בלי שאף אחד ידע או יכיר במסוכנות שלהם. המשטרה אולי מפקחת, אבל לפעמים אפילו השכנים הקרובים לא יודעים מי הוא הדייר החדש. בשביל זה אנחנו פה, עם הרשימה השחורה של האנסים ועברייני המין. נפרסם כל יום שם אחר ואת הסיפור שמאחורי הרשעתו, ונרכז את כולם במקום אחד כדי שלא ישכחו אף פעם, מי הם אותם אנשים שפירקו לרסיסים חיים של כל כך הרבה נשים.

שם: אורי אזריאל, מורה למחול מאשקלון. בן 44 בעת הרשעתו, נשוי ואב ל-4 ילדים

במה הורשע: מעשה מגונה תוך ניצול יחסי מרות או חינוך, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה סדום, הטרדה מינית. אזריאל הורשע על פי הודאתו בעסקת טיעון.

מועד ההרשעה: שנת 2012

מה הוא עשה:

אזריאל, מורה לריקוד שהפעיל חוגים בבתי ספר, ביצע עבירות מין בתלמידותיו הקטינות. על פי כתב האישום נגדו הוא ניצל את מעמדו וסמכותו כלפי המתלוננות ואת מערכת היחסים המיוחדת שהתפתחה בינו לבינן, כדי לבצע בהן מעשים מיניים. אזריאל הואשם בביצוע עבירות מין ב-6 תלמידות. מקרה אחד בשנים 1995-1996 ושאר המקרים בין השנים 2007-2009.

במקרה הראשון, נרקמה בינו לבין תלמידה – חברה בלהקת המחול בבית הספר בו למדה, שהיתה בת 14-15 באותה העת (והוא בן 29-30) – מערכת יחסים שכללה מפגשים מיניים רבים. אלה החלו כמגעים בעלי אופי מיני בסטודיו הריקוד ובהמשך התפתחו למפגשים מיניים במקומות נוספים – ברכבו של אזריאל, בבית מלון בו שהתה הלהקה ובביתו.

במקרים האחרים, פיתח מערכות יחסים בעלות אופי מיני עם קטינות בנות 12-16, תלמידות שבלטו בעיניו ובהן נהג לבחור. הוא החמיא להן על מראן ועל יכולת הריקוד שהפגינו, ודאג להעניק להן יחס מועדף בקבוצת הריקוד. את התלמידות הללו הוא הזמין להצטרף אליו לריקוד שכינה "מחול אהבה" ובמסגרת החזרות על אותו ריקוד, ביצע בהן מעשים בעלי אופי מיני, בטענה שהדברים מהווים חלק מהריקוד.

בנוסף נפגש עם הילדות בהזדמנויות שונות וביצע בהן עבירות מין נוספות. בין השאר נגע בהן בגופן מתחת לבגדים, כולל באיברים אינטימיים, נישק אותן, החדיר אצבעותיו, הפשיט אותן, התחכך בהן, חיבק ועוד. בחלק מהמקרים בניגוד לרצונן. בכמה מן המקרים המעשים לוו בקשר טלפוני, התכתבויות והכרזות אהבה.

העונש שקיבל: 5 שנות מאסר בפועל, שנה מאסר על תנאי ופיצויים למתלוננות בסך כולל של 68,500 ש"ח

מדברי השופטים:

  • "הנאשם ניצל את מעמדו כמנהל הלהקה וכמדריך נערץ על ידי הקטינות" כתבו בפסק הדין השופטים מנחם פינקלשטיין, רמי אמיר וליאורה ברודי. "הוא יצר עימן קשר באופן הדרגתי, תוך ניצול גילן הצעיר, תמימותן ורצונן להצליח בתחום הריקוד ולשאת חן בעיניו, עד כי פיתחו כלפיו רגשות, והדבר נוצל על ידו כדי לפגוע בהן מינית. אומנם לא נעשה שימוש בכוח ואלימות, אך נעשה שימוש או ניצול מעמדו של הנאשם והכריזמה שלו".
  • "כתב האישום מחזיק שישה אישומים, שבכל אחד מהם מפורטים מעשים קשים וחמורים כלפי כל אחת מן המתלוננות", כתבו השופטים. "המעשים נושא האישום הראשון בוצעו לפני כ-11 שנים, ואולם מדובר במעשים חמורים והרסניים אשר התפרסו על פני תקופה. אשר לטענת ההגנה, שלפיה הנאשם לא התכוון לפגוע במתלוננת או לנצלה, כי אם בין השניים התפתחה מערכת יחסים רגשית: איננו סבורים כי מדובר בנסיבה אותה יש לזקוף לקולא. האיסור הפלילי נועד, בין היתר, להגן על המתלוננת, שהייתה באותה עת כבת 14 – 15 שנים, מפני קלות דעתה".
  • "בין הנאשם למתלוננת היה קיים הפרש גילאים ניכר ומשמעותי" הוסיפו השופטים, "ואף אם הנאשם עצמו פיתח רגש כלפי המתלוננת, הרי שאין בכך כדי לגרוע מחומרת המעשים, שנעשו לאורך תקופה, וגרמו למתלוננת להיחשף לעולם המיני על ידי גבר בוגר, באופן שאינו מותאם לגילה, וכשבאחת ההזדמנויות נגרם לה גם כאב פיזי".
  • "לכך יש להוסיף את העובדה, כי הנאשם פגע מינית במספר מתלוננות קטינות, כמפורט בכתב האישום. יתר המעשים, המפורטים באישומים האחרים, בוצעו בשנים 2007-2009 והופסקו אך ורק בתכוף להגשת התלונה".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות