כלכלה

העשיר בעולם והמאושרת מכולן: גרשותו של מייסד אמזון תורמת מיליארדים

מקנזי סקוט גרושתו של ג'ף בזוס מקנזי סקוט, גרושתו של ג'ף בזוס

אומרים שג'ף בזוס, מייסד אמזון והאיש העשיר בעולם, הוא עיקש ועוסק רבות בעושרו ומצבו הפיננסי. אז טוב לדעת שלכל מטבע, גם זה שנמצא ממש בקצה, יש את הצד השני. לזה של בזוס קוראים מקנזי סקוט, גרושתו של האדם , שהודיעה אמש (ג') על תרומה בגובה 2.7 מיליארד דולר למגוון מטרות צדקה. גברת סקוט הודיעה בבלוג שלה שהיא מחלקת את הסכומים העצומים האלה בין 286 ארגונים בהם בחרה ומתעסקים בנושאים כמו אי שוויון גזעי, חינוך ואמנות. לדבריה, מקנזי רוצה לתת כסף לאלה ש"מבחינה היסטורית לא זכו למימון ושפסחו עליהם".

סקוט, שסייעה לבזוס להקים את ענקית הטכנולוגיה אמזון ב-1994, זכתה במסגרת הסכם הגירושים ממנו ב-2019 לארבעה אחוזים ממניות אמזון. כבר אז לפני שנתיים, מיד אחרי הגירושים, חתמה סקוט על התחייבות לתרום את מרבית הונה. ואכן היא בהחלט צועדת הכיוון הזה – בדצמבר האחרון סקוט הודיעה על תרומותיה למטרות חברתיות בסך כולל של מעל ארבעה מיליארדי דולרים שחולקו תוך ארבעה חודשים בלבד. בין הארגונים שנהנו מהתרומות ישנם בנקי אוכל, מכללות שחורות וארגונים שבראשם עומדות נשים. כמו כן, תרומות בגובה רבה קיבלו ארגונים שמנסים לגשר על פערים בין דתות שונות וכן אוניברסיטאות ומרכזי השכלה.

גם אחרי התרומות הנדיבות מאוד הללו, לא צריך לדאוג למקנזי סקוט, שמדורגת במקום ה-22 בין עשירי העולם עם הון שמוערך על ידי מגזין 'פורבס' ב-59.5 מיליארד דולר. סקוט כתבה שוב בבלוג שלה אמש (יום ג') שהיא נחושה לחלק את העושר שלה, והיא עובדת על כך עם קבוצה של חוקרים ובעלה החדש, דן ג'ואיט שהוא מורה למדע והם מייעצים לה לאיזה גופים לתרום את הכסף. "במאמץ הזה שלנו שולוטת בנו האמונה הצנועה שיהיה טוב יותר אם עושר לא פרופורציונאלי לא היה מרוכז במספר כה קטן של ידיים ושהפתרונות מעוצבים ומיושמים הכי טוב על ידי אחרים", כתבה סקוט.

סקוט אינה היחידה כמובן שתורמת חלקים גדולים מהונה האינסופי. רבים מעשירי העולם נוהגים כמוה והודיעו כי הם מתחייבים להקדיש את מרבית הונם למען החברה ולתרום את הכסף למטרות שנראות להם ראויות וחשובות. בין אלה שנוהגים כך ישנם ביל ומלינדה גייטס (גרושים טריים בעצמם), וורן באפט, ג'ורג' לוקאס ואחרים. ג'ף בזוס עצמו עדיין לא חתם על התחייבות שכזו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות