כללי

מירי מסיקה, להזכיר לך מה אייל גולן עשה? | ביקורת TV

מירי מסיקה בראיון להילה קורח בחדשות השבת מירי מסיקה בראיון להילה קורח בחדשות השבת

מירי מסיקה התבקשה במהדורת השבת של הילה קורח ברשת 13, לעמוד על הסתירה בין מופע הנשים שהיא מתכננת עם אתי אנקרי ודין דין אביב להפתעה שהבטיחה בסלפי עם האיש והפות-מוביל. תשובה כמובן לא קיבלנו, אבל אני גם לא ציפיתי לקבל. ככלל, זמרות סטייל מסיקה שמדברות כל היום על העצמה נשית – רחוקות ממנה 1,000 שנות אור.

"את יכולה לספר לי מה הוא שיתוף הפעולה? שמעת איזה שיר?", נשאלה. "יש סלפי מ-2:00 בלילה באולפן הקלטות, אבל עוד אין מוצר שאפשר באמת לדבר עליו", ענתה מסיקה לקורח שניסתה להבין מה עומד מאחורי התמונה שהעלתה עם אייל גולן לאינסטגרם. זו התשובה הכי טובה שיכלה לתת מסיקה לדברים. למה? כי היא מראה מעל לכל שהאישה הזו ממש לא מבינה מה עומד מאחורי פרשת גולן, וזה כנראה שגם לא מעניין אותה. כמובן שאחר כך מסיקה דאגה לספר כמה היא מסייעת לבחורות אנורקסיות (כי כנראה זה קשור בצורה כלשהי לדברים) ושרק על זה לא מגיע לה העליהום שנוצר סביבה.

אז לטובת מסיקה שעסוקה ב"לסלוח" ו"לתקן", אזכיר כאן שמדובר לכאורה באיש ששלח בנות מבתים הרוסים לפנק את חברים שלו, כי הוא אייל גולן והן ילדות שאף אחד גם ככה לא יעמוד על הזכויות שלהן, ולכן הן צריכות לשרת כל פנטזיה של האליל שלהן. מסיקה לא מבינה במה מדובר כי היא פריווילגית. יש לה שני הורים ובית חם, היא אולי עברה פה ושם חרם בילדות, אבל אם מישהו היה מעז לגעת בשערה משיער ראשה, היו מי שיעמדו מאחוריה. היא לא יודעת מה זה להיות ילדה שמסתובבת ברחובות ואין אף אחד שישאל אותה איפה היא ובאיזו שעה היא חוזרת. את גולן כנראה זה ממש לא עניין. אבל ממסיקה הייתי מצפה דווקא להבנה.

תראו, אני לא מחשיבה את עצמי לסופר-פמיניסטית. לא שזו בושה, זו פשוט עובדה. אז בואו נשים את כל הקלפים על השולחן אחת ולתמיד – לפמיניזם אין שום קשר לפרשת אייל גולן. כל מי שיש לו טיפת מוסר, יודע את זה. הטענה שהוא גבר מפורסם וככזה הוא לא יכול לשלוט ביצרים שלו – מופרכת. אחרי הכל גבר נורמטיבי לא ישתמש באישה (שלא לדבר על קטינה) שבאה להיות איתו, כצ'ופר לחבריו ובטח שלא יעצום עיניים (ופה אני אומרת 2,000 פעמים לכאורה) על מערך שלם שעובד כמכונה משומנת לניצול אותן הנשים, כאשר שמו הוא זה שמביא אותן. את כל האינפורמציה הזו היה ראוי שמסיקה תדע טרם היא מצטלמת עם האיש ומבטיחה הפתעות איתו בעתיד. הסתירה בין הניסיון שלה לשדר במשך שנים שהיא אישה עוצמתית, לבין ההתעלמות הגסה מהסיפורים שמפורסמים בכל מקום – לא מתיישבת. לכן המתקפה ברשת, לכן המחאה שקוראת לא להגיע להופעות שלה. זה פשוט מגיע לה כי המהלכים שלה ציניים. מסיקה לא תמימה, היא פשוט לא רואה מחוץ לאולימפוס בו היא יושבת.

בארה"ב כבר כמה שנים שפרשת אר קלי נמצאת בכותרות. זמר ה-RNB שניצל עשרות נשים, אומנם מואשם בדברים חמורים ממה שגולן נחשד בהם, אבל הדמיון לא רחוק. לכאורה. לעומתנו, בארה"ב יש מה שנקרא cancel culture – תרבות הביטול. לאחר פרסום הסדרה "לשרוד את אר.קלי", כל החברות שמספקות שירות מוזיקה דיגיטלי (דוגמת ספוטיפיי ואפל מיוזיק) הורידו מהפלייליסטים שלהן כל דבר שקשור בזמר. שיריו לא מושמעים בתחנות הרדיו ובטח שלא בטלוויזיה. מכיוון שגולן זכאי כי לא הועמד לדין בשל חוסר בראיות (שזה אבסורד בפני עצמו), אין אפשרות חוקית לבצע מהלך כזה, ולכן אנחנו גם ממשיכים לשמוע את ההתבכיינויות שלו על כך שהוא לא מושמע מספיק, למרות שהאיש זכה שוב בזמר השנה, גם השנה.
אז מסיקה יקירתי, את לא צריכה לדאוג לאייל גולן. הוא מסתדר. יש מאחוריו משפחה שלמה שמספקת מספיק חדשות טובות לגביו וכמעט מצליחה להשכיח את החור השחור שיש לאיש בנשמה. אבל את חשפת את פרצופך האמיתי, ואני חושבת שאנחנו צריכים רק להודות על כך.

אומנם הריאיון שווק כ"מירי מסיקה עונה למבקרים", אבל דקה לסיום האייטם נכנס כמובן על הדרך גם אזכור לתוכנית בה תשפוט מסיקה – "אקס פקטור". אם קידום כזה, כבר עדיף בלי אזכור בכלל, כי הדבר האחרון שאני רוצה לעשות אחרי ששמעתי את הגברת, זה לצפות בתוכנית בה היא שופטת.

הריאיון עם מירי מסיקה, חדשות השבת, שבת ברשת 13

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות