על סדר היום

המרדף אחרי הראשוניות: דיווחי שווא על גזר דינה של כרמל מעודה

הורים מפגינים נגד כרמל מעודה, היום מחוץ לדיון בגזר דינה הורים מפגינים נגד כרמל מעודה, היום מחוץ לדיון בגזר דינה

הפדיחה של היום: הפושים שנשלחו לפני שעה קלה על ידי מרבית כלי התקשורת, ציינו כי על כרמל מעודה נגזרו 14 שנות מאסר. ואולם, כמה רגעים לאחר מכן, נשלחו פושים מתוקנים, בהם כבר נכתב כי העונש הוא תשע שנים וחצי מאסר בפועל.

כרמל מעודה מקבלת 3.5 שנים נוספות בשם הרייטינג

בין כלי התקשורת ששלחו פושים מוטעים, אפשר למנות את תאגיד השידור כאן, וואלה, מעריב, ישראל היום. אתר הארץ אף הספיק להעלות ידיעה עם הכותרת – "בית המשפט גזר 14 שנות מאסר על הגננת כרמל מעודה".


במרוץ הפושים גזר דינה של הגננת המתעללת עוות

הסיבה לפשלה נעוצה במרדף אחרי הראשוניות. אולם בית המשפט המחוזי מרכז בלוד היה עמוס בעיתונאים, שעם תחילת הקראת גזר הדיון על ידי השופט עמי קובו, החלו לצייץ פרטים מהדיון להעביר הודעות וואטסאפ למערכות.

בגזר הדין אותו קרא השופט קובו, נאמר כי הפרקליטות ביקשה לגזור על הנאשמת 14 שנות מאסר, אך בית המשפט גזר עליה תשע שנים וחצי מאסר בפועל, שנה אחת על תנאי ופיצוי בסך 400 אלף שקלים להורי התינוקות שנפגעו על ידה. ואולם התחרויות בין העיתונאים הובילה אותם למעבר ולדווח על אותן 14 שנות מאסר, ולמעשה יצרה את הטעות הקריטית הזאת.

כזכור, כרמל מעודה בת ה-28 הורשעה בהתעללות ובתקיפה של פעוטות בני שלושה חודשים ועד שלוש שנים במשפחתון בייבי לאב אותו הקימה וניהלה בראש העין. הפרשה הובילה לזעם ציבורי נגד מעודה, ולאחר ששמה הותר לפרסום, גורמים הציתו את בית הוריה, שם פעל במקור המשפחתון. לאחר שהורשעה, ביקשה הפרקליטות לגזור עליה עונש של 14 שנות מאסר, עונש יוצא דופן בעבירות מסוג זה. הערכות היו שהמטרה הייתה כדי ליצור תקדים ולהרתיע. השופט קובו נעתר לבקשתו של עורך דינה של מעודה ודחה את תחילת ריצוי עונשה ל-6 בספטמבר.

מחוץ לבית המשפט קיימו עשרות הורים הפגנה נגד מעודה והניפו שלטים, בהם נכתב בין היתר "יום הדין למפלצת מספר אחת". ההורים גם הפגינו מחוץ לאולם הדיונים וקראו להחמיר בעונשה של מעודה. לאחר שהמידע על מספר שנות המאסר יצא אל מחוץ לאולם, ההורים מחאו כפיים וקראו שמחה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות