על סדר היום

ארגון העיתונאים: יש לבטל את החלטות מועצת העיתונות

יאיר טרצ'יצקי, יו"ר איגוד העיתונאים יאיר טרצ'יצקי, יו"ר איגוד העיתונאים

לאחר שהשופטת בדימוס דליה דורנר, השיקה את המכון לעיתונות עבורו עזבה את נשיאות מועצת העיתונות, פנה ארגון העיתונאים וחלק מחברי הוועד המנהלת של המועצה לבית המשפט המחוזי בת"א בתביעה לביטול ההחלטות שהתקבלו באסיפה האחרונה של מועצת העיתונות הכוללת גם את צירוף של אגודת העיתונאים ת"א. בעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין ד"ר מורן סבוראי ואלעד מן, מתבקש בית המשפט להורות למועצת העיתונות להורות על מועצת העיתונות להביא את בקשת ההצטרפות בחזרה אל הוועד המנהל.

בתביעה, נטען כי  לפני הישיבה הובהר למנכ"ל דאז, מוטי רוזנבלום, כי מפתח הנציגים במועצת העיתונות תואם את תקנון המועצה, לפיו 30% אמורים להיות נציגי מו"לים, 30% אמורים להיות נציגי ארגון העיתונאים, ו-40% אמורים להיות נציגי ציבור; וכך גם חלוקת הנציגים הפנים סקטוריאלית. סדר היום שפורסם טרם האסיפה לא כלל הודעות על נושאים מהותיים שיעלו בה. ארגון העיתונאים טוען כי המנכ"ל והנשיאה העלו את ההצעה בהפתעה ולמעשה מדובר במחטף וכי כל המהלך נולד אך ורק בכדי לבלום את השינוי שחברי מועצה בולטים, ובהם גם נציגי ארגון העיתונאים, מנסים לקדם במועצת העיתונות על מנת להפוך אותה לגוף רלוונטי. לטענת ארגון העיתונאים הנשיאה והמנכ"ל בלמו את היכולת לקיים דיון רציני וענייני בנושא וכי ההחלטה על צירוף חברים חדשים אינה של המליאה אלא של הוועד המנהל.

יש להזכיר, כי נשיאת מועצת העיתונות, דליה דורנר, החליטה לאחר ישיבה זו לפרוש מתפקידה, כמו המנכ"ל מוטי רוזנבלום.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות