בריאות

כל מה שצריך לדעת על מבצע בדיקות קורונה מהירות אחרי החגים

אילוסטרציה אילוסטרציה
בניסיון למזער את ממדי התחלואה בקורונה בקרב תלמידים וכניסה של מאומתים אל הכתות והגנים, במשרד החינוך והבריאות יוצאים במבצע שני לחלוקת בדיקות קורונה מהירות שיבוצעו על ידי ההורים בתום חופשת סוכות. בשונה מערכות הבדיקה המהירה שנאספו מבתי הספר והגנים במבצע הראשון עם סיום החופש הגדול, הפעם יגיעו ההורים אל מתחמי מגן דוד אדום, שקיבלה עליה את האחריות.
בעוד שהמבצע הקודם גרר ביקורת על אמינות הבדיקות המהירות, שאמינותה נעה סביב 75%, כמו גם על העובדה כי מדובר למעשה במהלך התנדבותי של ההורים ואין חובה לבצע את הבדיקה, במשרד החינוך והבריאות סברו כי דווקא מדובר בהצלחה מאחר וזוהו מאומתים ללא סימפטומים ובכך נמנעה תחלואה רחבה עוד יותר.

איך מקבלים את ערכת הבדיקה המהירה?

כל רשות מקומית תקבע היכן יחולקו הבדיקות בנוסף לעמדות הדיגום הרגילות של מד"א. הורים לבני ובנות 12-3 צפויים לקבל את הזימון בקרוב, או להיכנס לאתר מד"א על מנת לאתר את מקום האיסוף הקרוב לביתם ולתאם שעת הגעה.

החלוקה תתבצע החל מהיום, 14.9.21 ועד ל- 29.9.21. את הבדיקה יש לבצע ביום רביעי, 29.9.21,ערב החזרה ללימודים מחופשת סוכות. הערכות יחולקו באמצעות מגן דוד אדום במיקומים הרשומים באתר מד"א, ניתן לקבוע תור לאיסוף ערכת האנטיגן, אך ניתן גם להגיע ישירות לתחנת החלוקה הקרובה ולאסוף את הערכה ללא קביעת תור.

בתחנת החלוקה ההורה יתבקש להזדהות באמצעות הצגת תעודת זהות שבה מופיע ספח ובו מספר הזהות של הילד/ה, או באמצעות כרטיס קופת חולים של הילד/ה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות