אוכל, איכות חיים

חוששים מצרבת בעקבות ארוחות החגים? הנה המזונות שמונעים

ניתן לטפל בתופעת הצרבות שאחרי האוכל בשלל שיטות, החל מדיקור סיני ועד שינוי הרגלי התזונה. ממה להימנע ומה לאמץ לתפריט היומי?

אנו מרגישים צרבת כאשר עולים נוזלים חומציים מהקיבה אל הוושט, ואנו מרגישים צריבה בגרון או בבית החזה. לרוב היא נגרמת בשל הריפלוקס הקיבתי-וושטי, ליקוי בפעילותו התקינה של השסתום שבין הקיבה לוושט הגורם לעליית תוכן הקיבה במעלה מערכת העיכול.

ניתן לטפל בצרבת בצורה פשוטה ויעילה שאינה מצריכה שינויים דרסטיים. הכרת המאכלים שתורמים להרגעה ושילובם בתפריט היומי הקבוע יעשה פלאים לגוף, ויקל משמעותית ולרוב מיידית על הצרבת. הנה רשימת המאכלים שחשוב וכדאי להכיר.

מלפפון – להפחתת חום בקיבה

המלפפון הוא פרי (למרות שאנו מתייחסים אליו לרוב כירק) הרווי בנוזלים, כאשר 95 אחוזים ממנו הם מים. מלפפון מפחית את החום בקיבה ובכך מסייע להרגעת תחושת הצריבה הלא נעימה. ניתן לאכול מלפפון קריר, או לסחוט מיץ מלפפונים טרי לשתייה.

 

סודה לשתיה – להרגעה מיידית

לסודה לשתייה ישנם אינספור יתרונות מועילים, וביניהם היכולת המופלאה להקל באופן מיידי על תחושת הצרבת ולהעניק תחושת הרגעה. זאת בשל היותה חומר הסותר חומצה. ערבבו כפית סודה לשתייה עם לימון וחצי כוס מים ושתו לרוויה.

 

תפוח עץ ותפוח אדמה

שני המאכלים הטעימים האלה עוזרים בהקלה מיידית על תחושת הצרבת, מומלץ לאכול את תפוח האדמה מאודה ולא מטוגן, ואת תפוח העץ יש לאכול במצבו הטרי או לסחוט למיץ מרענן ולשתות לרוויה.

 

שקדים טבעיים

שקדים טבעיים בשילוב קליפתם מצויינים להקלה ולהפחתת תחושת הצרבת. ניתן לאכול אותם במצבם הטבעי, לאחר השרייה, או לשתות מיץ שקדים טרי.

 

לימון – לא רק בשביל הטעם

מיץ הלימון, עם שתייתו, הופך בגוף לבסיסי ומפסיק להיות חומצי ולכן, שתיית המיץ הטרי מסייעת ומקלה במצבים של צרבת ובחילות. ערבבו מעט מיץ לימון עם חצי כוס מים ושתו לאט לאט.

 

עלי נענע

בדומה למלפפון, לצמח הנענע יכולת לקרר את הקיבה ובכך להרגעת תחושת הצרבת. הוסיפו לכוס התה או לכוס המים עלי נענע טריים ומעט מיץ לימון טרי, ושתו לאט לאט, כך תהנו מהקלה ורגיעה מיידית.

 

אלוורה

צמח האלוורה ידוע בשל שלל סגולותיו הרפואיות וביניהן הטיפול היעיל בצרבת. אלוורה מרפאה ומחטאה את הריריות בוושט אשר נפגעות כתוצאה מהחומציות העולה מן הקיבה.

 

ממה מומלץ וחשוב להימנע?

כל מזון אשר גורם לחומציות בקיבה אינה מקל על תחושת הצרבת ועל כן יש להימנע ממזונות מטוגנים, מוצרי חלב למיניהם, ירקות סולניים (עגבניות, חצילים..) שתיית יין, אכילת מזונות חריפים ובכלל זה להימנע כמובן גם מעישון.

————————–

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות