אקטואליה

רשת הטלוויזיה BBC מתנצלת על דיווח שגוי על תקרית בבית החולים שיפא

בהתנצלות, ה-BBC ייחסה את הטעות לפרשנות שגויה של דיווח של רויטרס. ההצהרה בפועל של צה"ל הצביעה על כך שהכוחות שנכנסו לבית החולים כללו רופאים דוברי ערבית וחיילים שניהלו קשר עם צוות בית החולים כדי לספק אספקה רפואית חיונית.
צלם טלוויזיה. עובדים שעות מטורפות ובלי תנאים

ערוץ החדשות ה-BBC מצא את עצמו במצב בו הוא נאלץ להתנצל לאחר שהאשים בטעות חיילים של צבא ההגנה לישראל (צה"ל) בכך שכוונו לצוותים רפואיים בבית החולים שיפא, כאשר למעשה, צוותים רפואיים אלה היו שם כדי לסייע לבית החולים. ה-BBC הגיעה להכרה בכך שהיא לא יכולה להשמיץ את ישראל סתם ככה בלי שיהיו לכך השלכות. ערוץ החדשות הבריטי המוביל נאלץ לחזור בו מדיווחו הראשוני שחיילי צה"ל כיוונו לרופאים ולצוות ערבי בבית החולים שיפא בעזה.

רשת BBC ממשיכה לדווח נגד ישראל וצה"ל בצורה מקוממת ומוטה. הרשת הבריטית פרסמה הבוקר (רביעי) דיווח שקרי של עדכון דובר צה"ל, תוך סילוף העובדות והצגת צה"ל כמי שפוגע במכוון בחפים מפשע במסגרת הפעילות בבית החולים שיפא. שעות לאחר מכן נאלצו ב-BBC לפרסם התנצלות.

דובר צה"ל מסר הבוקר שכוחותיו נכנסו לתחום בית החולים הגדול ברצועת עזה בליווי צוות רפואי וחיילים דוברי ערבית. כל זאת, לטענתו, כדי להבטיח שציוד רפואי ומזון לתינוקות יועברו למי שזקוק לכך בתוך בית החולים שיפא. למרות זאת, בדיווח הטלוויזיוני ב-BBC נאמר: "כוחות צה"ל פוגעים בצוותי הרפואה ובדוברי הערבית".

 

הצהרת ההתנצלות של ה-BBC נמסרה כך: "בעוד שערוץ החדשות BBC פרסם דיווחים ראשוניים על כך שכוחות ישראליים נכנסו לבית החולים המרכזי של עזה, אמרנו ש'צוותים רפואיים ערבים ודוברים' היוו מטרה לחיילי צה"ל. זה היה דיווח שגוי וציטוט לא נכון של רויטרס. היינו צריכים לומר שכוחות צה"ל כוללים צוותים רפואיים וצוותים דוברי ערבית למבצע זה. אנו מתנצלים על טעות זו, שאינה עומדת בסטנדרטים הרגילים שלנו. הגרסה הנכונה של האירועים שודרה דקות לאחר מכן והתנצלנו על כך בשידור מאוחר יותר בבוקר" (BBC, n.d.).
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות