משפטי

קרשנדו קטלני: הסיום הקטלני של מערכת יחסים בין בן עמי ודפנה בר ציון

בהשתלשלות אירועים טרגית, בן עמי, מוזיקאי מתל אביב וחבר להקת "הברירה הטבעית", מואשם ברצח בכוונה תחילה של בת זוגו, דפנה בר ציון. המקרה המזעזע הזה הסעיר את האומה, כשמערכת היחסים של הזוג שהיה פעם אוהב התפוררה לקנאה, אלימות מילולית ואיומים. המאמר מתעמק בהיסטוריה הסוערת של בני הזוג, בהליכים המשפטיים שהתנהלו ובאירועים שהובילו לרצח. הוא גם בוחן את השפעת המקרה על הקהילה ואת הלקחים שניתן ללמוד מהסיפור קורע הלב הזה.
כתב אישום

 

בן עמי ודפנה בר ציון נישאו בספטמבר 2012, ועתידם נראה ורוד ומלא הבטחה. עם זאת, שישה חודשים בלבד לאחר נישואיהם, סימנים ראשונים של צרות החלו לצוף. התפרצויות הקנאה, האלימות המילולית והתקפי הזעם של בן עמי הסלימו עם הזמן, מה שהוביל לסביבה רעילה עבור שני בני הזוג. התנהגותו כללה הרמת קול, שבירת חפצים ואיום לפגוע בבר ציון ובשמה הטוב. אירועים אלה תועדו בצורות שונות, כולל מסרונים.

ככל שחלף הזמן, מערכת היחסים של בני הזוג המשיכה להתדרדר, והמתח ביניהם נעשה מוחשי יותר ויותר. הקרע הזה בזוגיות המאושרת שלהם הוביל בסופו של דבר את בר ציון לפנות להתערבות משפטית בניסיון להגן על עצמה מפני בן זוגה ההפכפך יותר ויותר.

התערבויות משפטיות

באפריל אשתקד לרצח פנתה בר ציון לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה להוציא צו הרחקה נגד בן עמי. הצו הוארך מעת לעת, מה שמעיד על כך שהמצב בין בני הזוג נותר רעוע. לצד מאמציה בבית המשפט לענייני משפחה, הגישה בר ציון תלונות במשטרה גם נגד בעלה .חמישה חודשים לפני הרצח הגישה בר ציון תלונה במשטרה וטענה כי היא חוששת לחייה. היא פירטה את ההשפלות, ההטרדות וההתעללות שחוותה מידי בן זוגה.

מהצהרתה עולה תמונה מצמררת: "באתי לבקש הגנה על חיי כי אני תחת השפלות, קללות והטרדות. כל השכנים יוצאים החוצה ושומעים הכל. אנשים ברחוב שואלים אותי אם אני צריך עזרה. אני לא יכולה לעבוד ולהתפרנס, הוא מציק לי, מגיע לעבודה שלי, שובר לי חלונות, שובר דברים, מציק לי. אני לא מוכן לחיות יותר תחת טרור, נמאס לי".

למרות ההתערבויות המשפטיות והחלטתם של בני הזוג לעבור למגורים נפרדים, מערכת היחסים הרעילה בין בר ציון לבן עמי נמשכה, והגיעה בסופו של דבר לשיאה באירועים הטרגיים של 14 באוגוסט.

בן עמי כתב אישום רצח דפנה בר ציון

ביום הגורלי של ה-14 באוגוסט הגיעה דפנה בר ציון לדירתו של בן עמי בשכונת פלורנטין בתל אביב לבקשתו. על פי כתב האישום, בין השניים פרץ ויכוח על רקע רצונו של בר ציון לסיים את מערכת היחסים ביניהם. בן עמי, לעומת זאת, רצה לשקם את הקשר ואף הציע להצטרף אליה לבילוי לילי משותף בדירתה בצפת. אולם בר ציון דחה את הצעתו, והניע את האירועים הטרגיים שעתידים היו להתרחש. כפי שמתואר בכתב האישום, בשלב זה קיבל בן עמי את ההחלטה לרצוח את בר ציון. הנשק המועדף עליו היה פטיש ברזל, במשקל קילוגרם אחד. באקט מזעזע של אכזריות התקרבה בן עמי לבר ציון כשפנתה לעבר דלת הכניסה והכתה אותה בראשה בחוזקה פעמיים בפטיש. היא נפלה לרצפה, אך בן עמי המשיך בתקיפתו, כיסה את ראשה בבגד והכה אותה מספר רב של פעמים. כתוצאה מהמכות סבלה בר ציון משברים מרובים וחבלות קהות באזורים שונים בראשה, שגרמו נזק חמור למוחה והובילו בסופו של דבר למותה.

לאחר ביצוע הפשע הנתעב, נמלט בן עמי מהמקום והחל בניסיון נואש לחמוק ממשפט.

החקירה והמעצר

בעקבות מציאת גופתה חסרת החיים של דפנה בר ציון, נפתחה חקירת משטרה למיצוי הדין עם רוצחה. בן עמי, בינתיים, עשה כל שביכולתו כדי להימנע מלכידה. הוא לקח את נשק הרצח, ניקה אותו וזרק אותו למחסן. הוא גם לקח את הטלפונים הניידים שלו ושל בר ציון, והשליך את שלו ליד הדירה שלו ושלה ברמת גן. במשך שלושה ימים הוא הסתתר במקומות שונים בניסיון להקשות ככל האפשר על המשטרה לאתר ולתפוס אותו.

למרות מאמציו, נעצר בסופו של דבר בן עמי, והאישומים נגדו פורטו בכתב האישום. לצד הרצח בכוונה תחילה של דפנה בר ציון, בן עמי הואשם גם באיומים על בר ציון ושיבוש הליכי משפט. עם לכידתו, גלגלי הצדק החלו להסתובב, כאשר מלוא היקפה של הטרגדיה שהתרחשה נחשף לעיני כל.

ההשפעה על הקהילההרצח המזעזע של דפנה בר ציון ומעצרו של אילן בן עמי בעקבותיו השפיעו עמוקות על הקהילה בה חיו. חברים, בני משפחה ושכנים נותרו מזועזעים מהטרגדיה, נאבקים להשלים עם אובדן החיים חסר הטעם. גם סצנת המוזיקה המקומית, כולל להקתו של בן עמי "הברירה הטבעית", הושפעה מהמקרה, עם שאלות שהועלו לגבי התפקיד שהקנאה והשליטה שיחקו במערכת היחסים הרעילה.

 

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע  בן עמי ברצח זוגתו לשעבר, דפנה בר ציון, באוגוסט 2014. בנוסף הוא הורשע בשורת עבירות של איומים כלפיה והן בעבירות של שיבוש מהלכי משפט. הרכב השופטים קבע כי אין לגזור עליו עונש מופחת ויש להטיל עליו מאסר עולם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות