כללי

משרד הבריאות קבע – כרמל עם הציון 10 ביה"ח הטוב בישראל

הכי איכותי שיש. המרכז הרפואי "כרמל " שוב דורג השנה בראש טבלת בתי החולים בישראל ובמקום הראשון בצפון ובכלל עם הציון המושלם 10, כשהוא מצטיין ובולט בכל מדדי האיכות הלאומיים שנבדקו . הציון הגבוה ניתן לכרמל במסגרת פרויקט מדדי האיכות הלאומיים של משרד הבריאות לשנת 2022. ד"ר אבי גולדברג מנהל כרמל: " בשם החולים שממשכים לזכות אצלנו לטיפול איכותי ומסור אני מודה לכל אנשי הצוות הנפלאים שלנו על העבודה הקשה והמצוינת ".

גאווה צפונית ולאומית. 10 זה הציון המושלם שקיבל מרכז רפואי כרמל על פי הדו"ח השנתי של משרד הבריאות בתוכנית הלאומית למדדי איכות לשנת 2022 .
המרכז רפואי כרמל מקבוצת הכללית דורג במקום הראשון בחיפה ובצפון ומוביל באיכותו מבין בתי החולים בישראל עם הציון המושלם 10
השבוע פרסם משרד הבריאות את תכנית המדדים הלאומיים של משרד הבריאות, שהושקה לפני עשר שנים.

תכנית המודדת תהליכים מרכזיים הקובעים את איכות הטיפול בתחומים מרכזיים ומדרגת את המרכזים הרפואיים לפי ביצועיה.

התכנית שמה לה כמטרה לעודד את הצוותים והמחלקות לשפר את האיכות הרפואית באופן מתמיד.

מנהל המרכז הרפואי כרמל ד"ר אבי גולדברג התייחס להישג ואמר, " זאת גאווה גדולה עבורי ועבור כל הצוותים שלנו להמשיך ולהוביל עם הישגים מעולים כאלה.

אף תהליך איכות משמעותי בבית החולים לא יכול להתקיים בלי עבודת צוות משולבת של רופאות ורופאים, אחיות ואחים, אנשי מקצועות הבריאות והמערכים התומכים הרבים מאוד שסובבים את הטיפול בחולים.

בשם החולים שממשכים לזכות אצלנו לטיפול איכותי ומסור אני מודה לכל אנשי הצוות הנפלאים שלנו על העבודה הקשה והמצוינת ".

התוכנית הלאומית למדדי האיכות של משרד הבריאות מדרגת את בתי החולים בישראל מאז 2013 על סמך מדדים רפואיים שונים, כמו אופן הטיפול במצבים קריטיים כמו אוטם בשרירי הלב או שבץ מוחי ובמצבים רבים אחרים. בין היתר נמדדים הזמנים בין ההגעה לבית החולים לתחילת הצנתור לאחר אוטם שריר הלב, מהירות ביצוע בדיקות דימות קריטיות להחלטות טיפוליות, זמן ההמתנה במחלקות לרפואה דחופה זמן המתנה לניתוח שבר בצוואר הירך ועוד.

ד"ר שרון קמה מנהלת מערך האיכות והבטיחות של כרמל אומרת כי, " גם השנה, אנחנו נמדדים על ידי משרד הבריאות כיד לוודא עמידה בסדרה של מדדי איכות לאומיים. מדדים אלה הם רק חלק מסט המדדים רחב יותר שאנחנו בכרמל מגדירים להם יעדים ועומדים בהם שנה אחרי שנה. אני רואה במדידת איכות כלי כדי לוודא שאנחנו נותנים את הטיפול המתקדם, איכותי ומותאם מטופל הטוב ביותר שניתן. המשמעות בלהיות איכותיים למטופלים שלנו היא בלהעניק מכל הלב , במסירות ובחתירה למצוינות בכל מה שאנחנו עושים.
המפתח להצלחה הזו הוא עבודת צוות וחוסר פשרה על הטיפול הטוב ביותר, בכל מחלקה, יחידה ומכון בבית החולים. אני גאה בצוותים – רפואה , סיעוד, מקצועות הבריאות והמנהל ובצוות מערך האיכות ובטיחות הטיפול שמובילים ביחד את בית החולים להישג המכובד הזה ".

 

 

התוכנית הלאומית למדדי איכות החלה לפני כעשור, עם חמישה מדדי איכות בבתי החולים הכלליים בשנת 2013, כאשר כבר בשנותיה הראשונות נראה שיפור משמעותי באיכות הטיפול, זאת בעקבות המדידה והפרסום.

כיום, התכנית מונה 75 מדדי איכות ב-5 מסגרות טיפול שונות (בתי חולים כללים, בתי חולים גריאטריים ושיקומיים, בתי חולים לבריאות הנפש, תחנות טיפת חלב, חברות האמבולנסים ומכוני דיאליזה – מעל 120 נותני שרות שונים).

המדדים החדשים שנכנסו השנה: מדד זיהוי פוליפ בקולונוסקופיה – בבתי החולים הכלליים, הערכת כאב למפונה בניידות טיפול נמרץ ובדיקת דו תחמוצת הפחמן באוויר הנשוף (EtCO2) לחולה מונשם המפונה בניידות טיפול נמרץ.

לביה"ח כרמל מקבוצת כללית שזכה כראשון וכמוביל בצפון מצטרפים עוד בתי חולים מובילים מקבוצת הכללית עם הציונים גבוהים במיוחד בהם, ביה"ח בלינסון, סורוקה, העמק בעפולה, מאיר, קפלן, ביה"ח השרון ועוד.

במכתב למנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג כותב מנכ"ל הכללית אלי כהן כי, " קבלת הציון המקסימלי היא תוצאה של חזון, מדיניות, עבודה מאומצת וההשקעה של צוותי בית החולים מתוך רצון להעניק את הטיפול האיכותי והמקצועי ביותר האפשרי, אנא העבר את הערכתי הרבה לכל מי שעוסק בנושא חשוב זה ".

מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג סיכם: " אני שמח מאוד בתוצאות המצוינות וגאה בצוות שלנו שבזכותו אנו יכולים להגיע להישגים כאלה ולשמור על רמה גבוהה באיכות ובטיחות המטופלים לאורך זמן".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות