אקטואליה, חברה

ועדת הכספים אישרה את תקציב ועדת הבחירות המרכזית לשנות התקציב 2023 ו-2024, ולדרישתה הופחתו 10 מיליון ₪ בכל אחת משנות התקציב

לאחר הקיצוץ יעמוד תקציב הוועדה על כ-57 מיליון ₪ לשנת 2023, וכ-71 מיליון ₪ לשנת 2024. זאת לאחר שבחודש שבעבר, דחתה ועדת הכספים את ההצבעה על התקציבים, בעקבות גידול משמעותי בהצעות תקציבי הוועדה.
צילום: אנה קפלן, פלאש 90

ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (ג') את תקציבי ועדת הבחירות המרכזית לשנות התקציב 2023 ו-2024. התקציב יעמוד על כ-57 מיליון ₪ לשנת 2023, וכ-71 מיליון ₪ לשנת 2024, לאחר שהפחיתה 10 מיליון ₪ מהצעות התקציב בכל אחת משנות התקציב, לדרישת ועדת הכספים, ולאור גידול משמעותי בתקציב הוועדה, שהביא לביקורת נוקבת מצד חלק מחברי הוועדה בדיון בנושא בחודש שעבר.

במהלך הדיון הקודם, הציגה מנהלת הוועדה, אורלי עדס, כי חלקו המכריע של הגידול נובע מהתקנת מערכת ממוחשבת חדשה לוועדה, שאינה קשורה לתקציב השוטף. נוכח שאלות רבות מצד הוועדה, דחה יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני את ההצבעה, והורה לעדס, להציג את התקציבים באופן שונה, ולמצוא דרך לצמצם את הוצאות התקציב השוטפות.

במהלך הדיון שהתקיים היום, ציינה מנהלת הוועדה כי הקיצוץ מגיע נוכח דרישת הוועדה, אך יש בו כדי לפגוע בהערכות הוועדה לבחירות הבאות.

במכתב שמיענה לוועדה לקראת הדיון היום, ציינה עדס עוד כי היקפי הפעילות של הוועדה גדלו לאין שיעור בשנים האחרונות, נוכח קיומן של 5 מערכות בחירות ברצף, וכי המציאות הפוליטית בישראל מחייבת את הוועדה לפעול בימי שיגרה בתפיסה כי "הבחירות נמצאות תמיד בעבר לפינה", וכי יש להאיץ את הפעילות בתקופה זו, ולהיערך ככל הניתן בכלל ההיבטים. "תפיסה זו הוכיחה את עצמה במהלך כל מערכות הבחירות שלא התקיימו במועדן והוקדמו".

עוד ציינה עדס במכתב כי היקף תקצוב מערכות המחשוב המדוברות, עומד על כ-100 מיליון ₪ שתקצובם יתפרס על פני השנים הקרובות. עוד ציינה כי לקיצוץ "תהיה בהכרח השלכה על יכולתה של הוועדה להיערך כנדרש לבחירות הבאות לכנסת ה- 26 , ולעמוד בסטנדרטים המצוינים והאיכותיים אותם הציבה לעצמה הוועדה במערכות הבחירות האחרונות, כארגון שחותר למצוינות, התפתחות תמידית, קידמה וחידושים".

מול הדברים ציין ח"כ ינון אזולאי בדיון, כי "את מציגה פגיעה בבחירות הבאות, אבל דיברנו גם בפעם הקודמת על העלייה הגדולה בהיקף בכוח אדם, בשכירות, בשוטף, במחסנים, בעיני התנהלות אחרת יכולה לקצץ בעלויות. מתקציב של 20 מיליון ב-2021, אתם מדברים על תקציב של 80 מיליון כעת".

ח"כ ולדימיר בליאק, המשמש כחבר ועדת הבחירות ושימש בעבר כיו"ר ועדת הכספים של הוועדה ציין: "הוועדה עושה עבודה ערה עם הפנים קדימה, אם אפשר לחסוך בתקציב בלי לפגוע בבחירות הבאות זה דבר מבורך".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, ציין כי ככל שיהיה צורך לקראת בחירות, ועדת הכספים תיתן מענה לדבר.

במהלך הדיון הציפו מספר חברי כנסת כי ישנה בעיה של מוקדי הצבעה בקרב הישובים הלא מוכרים בנגב, בוועדת הבחירות ציינו כי הבעיה מוכרת להם, ויו"ר ועדת הכספים ציין כי הוועדה תדרש לנושא, הן מהפן המשפטי והן מהפן התקציבי.

בתום הדיון, ובכפוף לרביזיה שהגיש ח"כ אחמד טיבי, אושרו הצעות התקציב.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות