אקטואליה, בריאות

כל מה שצריך לדעת על מיניות אלטרנטיבית

הוא עושה פלאים ומעצים את הקשר הזוגי ואת האינטימיות המינית שלנו וכל זאת בצורה פשוטה למדי ותוך שימוש במגע, נשימה ואנרגיה: אבל איך עושים אותו נכון ועל מה חשוב להקפיד? הכירו את נפלאותיו של המין הטנטרי.

בזמן האחרון נרשמת התעניינות גדולה במיוחד בכל הקשור למין הטנטרי ונדמה כי יותר ויותר אנשים מגלים ונחשפים ליופי ולעוצמות הגלומות בו – עוצמות שהתגלו כבר לפני אלפי שנים ויושמו במסורות יוגיות. אבל מה זה בעצם מין טנטרי ובמה הוא שונה מהמין שאנו רגילים ויודעים לעשות?

נתחיל בהתחלה – פירושה של המילה טנטרה הינה תיעול האנרגיות על מנת ליצור אינטימיות עמוקה יותר, וזאת על ידי שימוש בנשימה, מגע ואנרגיה. כאשר בסקס טנטרי הדגש אינו מושם על התוצאה הסופית – שפיכה, אלא ניתן דגש ומיקוד על המפגש שבין שני אנשים, המפגש בין האנרגיה הזכרית והנקבית, וביכולת לאפשר ולהתמסר לזרימה חופשית וספונטנית של רגשות חזקים ושל תחושות נעימות. מדובר במין שמקדש את החיבור בין שני אנשים, מעמיק אותו ויוצר חיבור משמעותי במהלכו נחווה תחושות רגשיות ופיזיות מענגות ומשמעותיות עם בן הזוג. נשמע טוב מכדי לקרות? תתפלאו – אנשים שמתוודעים ומתרגלים מין טנטרי יעידו אחרת.  אז איך עושים את זה – מספר עצות למתחילים:

 

לפני הכל, אווירה  – אל תתעצלו, השקיעו בפרטים הקטנים!

טוב זה לא סוד כי בכוחה של אווירה נעימה לעשות את כל ההבדל – ובטנטרה ממש לא מוותרים על שלב ההכנות החשוב. כבר מהרגע הראשון חשוב שהאווירה תהיה רגועה, מזמינה ונעימה במיוחד ולכן כאי שתדאגו למלא את החלל בכל מה שעושה לכם טוב ונעים בלב: נרות ריחניים, מוזיקה מרגיעה, אורות עמומים, סדינים רכים ומלטפים, פרחים צבעוניים, אמבטיה מלאה בקצף, ובעצם כל מה שגורם לכם להירגע בקלות, גורם להחלפת האנרגיה ותורם לתחושה נינוחה ורגועה, כאשר אנו שוהים בחלל נעים שהוכן בקפידה ובתשומת לב, קל לנו להתמסר ולחוות קרבה ובטחון בצורה כנה ועמוקה.

עכשיו הזמן להירגע ולנשום

כמו כל דבר שאנו נגשים אליו, ובפרט כשמדובר במין, חשוב שנרגע לפני, ננשום עמוק ונרפה את הגוף, ולא סתם נשימות – בטנטרה נשימה הוא אחד מן הכלים המשמעותיים ביותר והיא זו שמכניסה אותנו בהדרגתיות להתליך ומתחילה אותו. ישנה חשיבות ליכולת לנשום בסנכרון לנשימותיו של בן/ת הזוג וזאת תוך הקשבה ותשומת לב רבה לאופן נשימותיו. ואיך תנשמו נכון? דמיינו איך כל שאיפה ונשיפה שלכם עוברת ומטיילת בכל הגוף. וודאו שהנשימה חודרת לכל איבר ואיבר ואם אתם מזהים מקום בו לא עוברת הנשימה דמיינו שוב כיצד היא חודרת לתוכו וממלאה את כולו, באמצעות פעולה זו תאפשרו התרחבות, זרימה ותנועה לכל אזור בגוף.

 

תיישירו מבט ותסתכלו בעיניים

נכון, זה יכול להיות קצת מביך, אבל האמינו לי, המבוכה עוברת תוך מספר דקות ומתחלפת בתחושת ביטחון וקרבה שקשה להסביר במילים. מבט עמוק בעיניים בזמן הסקס הוא אחד מהכלים הפשוטים והעוצמתיים ביותר ליצירת אינטימיות מינית עמוקה, אם אתם קצת חוששים ומתביישים לפקוח את העיניים ולהיישיר את המבט, תתחילו במבטים קטנים וזריזים, מבטים חטופים כאלה יאפשרו לכם להתרגל להביט בפרטנר שלכם בצורה הדרגתית ולהרגיש ממבט למבט יותר נוח. לאחר מכן האריכו את זמן המבט ותגלו כי התבוננות עמוקה בתוך עיניו, מאפשרת הצצה של ממש אל תוך הנשמה שלו והרגשות הנקיים והטהורים ביותר שלו. לא פעם, בעקבות המבטים העמוקים מתעוררים שלל רגשות שיכולים להתבטא בבכי, ואפילו בתחושת כאב, אם גם לכם זה קורה  – אל תיבהלו, תופעות אלו הן טבעיות לגמרי ונובעות מכך שאנו חשים חשופים ולעיתים פגיעים.

 

כמעט אורגזמה – אבל רק כמעט..

במציאות מינית בה אנו רגילים לעשות הכל על מנת לחתור לשפיכה, זה וודאיי ישמע מוזר, אך יישום של כלי עוצמתי זה יעמיק את החוויה המינית ואת האינטימיות והקרבה לבן/ת זוגכם.

תרגול זה קרוי 'אדג׳ינג' – כאשר במהלכו אנו כמעט מגיעים לשפיכה, אולם רגע לפני הגמירה אנו מפזרים את האנרגיה המינית בגוף באמצעות דמיון, תנועה ונשימה ומאפשרים לה להירגע. מדובר בתרגיל לא פשוט ל״טירונים״ ולכן מומלץ לתרגל אותו בהתחלה לבד. למשל, להגיע קרוב לגמירה כשאנו מאוננים, אך להימנע מגמירה. ורק לאחר שהצלחנו בתרגיל זה לבדנו, נתרגל את פרקטיקת ה'אדג׳ינג' עם בן או בת הזוג.

 

 

אודות הכותב, דוד כהן צדק

♥ בוגר ביה"ס 'המפתח' למאמנים תהליכיים אצל יובל רוז. ♥ בוגר ביה"ס 'להיות' לטנטרה טיבטית ואומנות הדאקה/דאקיני אצל סאננד סילר לב אש ובועז שגב.
♥ בוגר קורס 'מארג' למנחי טנטרה. ♥ הקמת המקדש לסדנאות גברים עם סוג'יי שמש וליווי תהליכי קבוצות גברים ויחידים. ♥ לימודים אישיים והתמחות אצל סוג'יי שמש.
♥ קורס הכשרת סרוגייט אצל רונית אלוני. ♥ קורס לעיסוי יוני ושפיכה נשית אצל אסף פלג. ♥ קורס לעיסוי נקודות מארמה איורוודיות להזרמת האנרגיה המינית בגוף אצל סווארופ וורמה.
♥ קורס לאיחוד המקודש והחיבור בין הזכרי לנקבי ובין הרוח לחומר אצל ברוס ליון  ♥ ריטריט אקסטרים של 4 חודשים לתרגול מדיטציה יוגה ואן אטצ'מנט. ♥ הכשרה אישית באומנות לחימה יפנית אצל ראזמוס מולר.
♥ הכשרה אישית בקרב מגע אצל יוסי כהן. ♥ התמחות בנגרות ופיסול בעץ.
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות