איכות חיים, בריאות

איך לאמן את המוח שלנו לחשוב מחשבות חיוביות

פשוט לאמן את המוח לחשוב חיובי.

לחווט מחדש את המוח באמצעות הכרת תודה ושינון מחשבות חיוביות, נשמע לכם מוזר? תתפלאו, זה עובד ואפילו בקלות מפתיעה. קראו וגלו כיצד.

 

 

לפתח מודעות ולשים לב למחשבות שלנו

המוח שלנו מפוצץ באינספור מחשבות שמתרוצצות ללא הרף ומתחלפות במהירות מסחררת, השלב הראשון והכרחי ביותר הוא לפתח מודעות ולשים לב למחשבות, זה נשמע אולי ברור מאליו אבל במהלך היום אנחנו מוצפים בכל כך הרבה עניינים וטרדות עד כי ברוב הפעמים אנו כלל לא עוצרים לתת את הדעת על טיבן ואופיין של המחשבות שלנו ולא פעם מסתננות אליו מחשבות שליליות. נסו להיות ערים ולשים לב לסוג המחשבות שלכם, להבחין ברגעים בהן הן הופכות להיות רגשות של פחד, מתח, חוסר ביטחון או דאגה.

 

 

לראות את הטוב: להחליף את המחשבות השליליות באמירת תודה

לאחר שזיהיתם את הנטייה השלילית אפשרתם לעצמכם לגדל מודעות ולהצליח להתמקד בשינוי המחשבות הללו. כעת ובכל פעם שאתם נתקלים במחשבה שלילית עצרו ואמרו תודה, זה אולי נשמע פשוט מכדי לייצר שינוי אמיתי, אבל זכרו שלעיתים הדברים הפשוטים ביותר הם מחוללי השינוי הגדול ביותר – עצרו לרגע וחשבו על משהו אחד שקרה לכם במהלך היום וראוי שתודו עליו: מילה טובה שמישהו אמר לכם, מחמאה שקיבלתם מהבוס, מפגש משמח, הבריאות האיתנה שלכם, הבית היפה שבניתם, הילדים שאתם כל כך גאים בהם וכו׳. פשוט אמרו תודה.

 

 

להתמיר מחשבות חדשות ולחווט מחדש את המוח

זה נשמע מסובך, חיווט מחדש, אבל האמת שמדובר בפעולה פשוטה במיוחד וקצרה במיוחד: עשרים שניות של מחשבות חיוביות זה כל מה שצריך על מנת להחדירן עמוק אל תוך תת המודע שלנו ולשנות את אופן המחשבה. בשלב חשוב זה אנו בעצם משנים את הדפוס הופכים את ההרגל האוטומטי לפיו אנו לא רואים או מתעלמים מהחיובי, ולהפוך אותו לתגובה חיובית.
ואיך עושים את זה? מתמקדים במשך עשרים שניות בדברים האהובים והחיוביים המתרחשים כעת בחיים. כמובן שיש לבצע תרגיל זה מספר פעמים ביום על מנת להטמיע את השינוי ולקודד את הרגשות החדשים ולאחר שתבצעו זאת שוב ושוב שוב, תבחינו בשינוי משמעותי בהלך המחשבה שלכם ובטיב המחשבות שבראשכם ותתחילו לזכור את התכלית שלכם, לחפש אחר אתגרים חדשים ומהנים ולהתמודד עם שלל האירועים שהחיים מזמנים לכם בצורה חיובית, שמחה ואופטימיות. עשו ניסוי בן שבועיים במהלכם חיזרו על תרגילים אלו שלוש עד לחמש פעמים ביום ותראו מה קורה, מה אכפת לכם לנסות? מקסימום תצליחו 🙂

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות