זוגיות

לא לקנא: איך מתמודדים עם קנאה עזה בזוגיות

אילוסטרצייה.

קנאה היא רגש קשוח שאינו זר לאף אחד מאיתנו, אבל בזמן שרובנו יודעים להתמודד עימו, לנהל אותו ולעבור לסדר היום, עבור חלק מאיתנו רגש הקינאה עשוי להוות גורם מפריע ואף הרסני: להשתלט על ההיגיון והשכל הבריא ולהטריד לא רק את מנוחתם ואת שגרתם יומם של החווים אותו אלא להפוך להתנהגות בלתי אפשרית ובלתי נסבלת בעבור בני זוגם ולגרום לחבלה אמיתית ולעיתים הרסנית בקשר הזוגי. אז מה עושים על מנת להתמודד עם קנאה? קראו וגלו.

 

 

הבינו את הסיבה וטפלו בה

קנאה היא רגש עז שלרוב מפריע לנו בניהול חיים תקינים ורגועים, אך חשוב לזכור שהוא ניתן לריפוי ולשינוי – נסו להבין את מקור הבעיה להתקפי הקנאה שלכם, נסו ממש לאתר את השורש שלה על מנת לעקור אותו, יתכן שבעיה זו נובעת מחוויות ילדות או ממערכות יחסים אינטימיות מורכבות שהותירו בכם פצע. לדוגמא: אדם קרוב ששיקר לכם או בגד באמון שנתתם בו. במקרים מסויימים אף מומלץ לפנות לאיש מקצועי שיוכל לתת לכם את הכלים הראויים לפתרון וילווה אתכם בצורה נכונה והדרגתית בתהליך השינוי.

 

 

דברו על כך עם אנשים קרובים

שיחה היא לא רק שיחה, אלא בכוחה לשחרר רגשות ולאפשר לכם לשמוע את עצמכם ואת דעתם של האחרים, באמצעות שיתוף בתחושות שלכם תוכלו להבין טוב יותר את המצב בו אתם נמצאים ולקבל נקודת הסתכלות שונה וחדשה ואף למצוא פתרונות יצירתיים להתמודדות עימה.

 

 

לראות את הטוב – אימרו תודה

נסו במהלך היום לשים לב לשלל הדברים הטובים שבן הזוג שלכם עושה או אומר וראו כמה טוב (שאינו ברור מאליו) ממלא את חייכם. הודו על כך ואפילו נהלו יומן וכתבו כל לילה, לפני שאתם נרדמים, תודה על כל הדברים הטובים שקרו לכם במהלך היום כולל עם בן הזוג, נסו לפרט כל מאורע משמח ממש לפרטי פרטים והודו עליו.

 

 

תשתפו את בן הזוג שלכם

דברו עם בן/ת הזוג שלכם על רגשות הקנאה שמשתלטים עליכם, לעיתים מספיקה שיחה פשוטה וכנה על מנת להעלים את הקנאה ולסלק את השדים שבראש. אם תשתפו את בני הזוג תוכלו לבטא את הרגשות שלכם ולאפשר להם להפיג ולהרגיע את רגשות הדאגה והקנאה שלכם.

 

 

תכתבו את הרגשות שלכם

כתיבה היא כלי תרפויטי עוצמתי במיוחד ובכוחו לווסת את הרגשות ולעשות בהם סדר בצורה יעילה, פשוטה ומהירה. רשמו מה עובר עליכם, מהם הדברים שעוררו בכם את רגשות הקנאה ונסו לתעד במילים את כל קשת המאורעות והתחושות שמתחוללים בכם. הכתיבה תאפשר לכם לשחרר ולנקות את הרגשות וכתוצאה מכך תחושו הקלה ושחרור מיידי, ובנוסף תוכלו לשוב ולקרוא את מה שכתבתם בזמנים שונים מנקודת הסתכלות רעננה יותר ולזכות בתובנות חשובות העשויות להוביל לשינוי ממשי בהתנהגויותיכם העתידית.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות