איכות חיים, בריאות

אל תאפשרו לפחד לשתק: כיצד תתגברו על החרדה מרופא השיניים

להתגבר על הפחד.

פחד מרופא השיניים או בשמו המקצועי ״דנטופוביה״ הוא תופעה מוכרת ושכיחה הרבה יותר ממה שחושבים. כאשר אנשים רבים נמנעים לחלוטין מלפקוד את רופא השיניים ואינם מטפלים בבעיות והכאבים הצצים במהלך השנים, דבר שעלול להוליד סיבוכים כואבים יותר ויקרים במיוחד. אז איך מתמודד עם פוביית רופא השיניים ומה ניתן לעשות על מנת להפחית ואף להעלים את הפחד? על כך בכתבה הבאה.

מעבר לעובדה שפה בריא מעניק מראה נעים ואסתטי, הקפדה על בריאותו משפיעה ותורמת לבריאות הגוף כולו ולמרות זאת עדיין כ-50% מהילדים והילדות חווים חרדה ומסרבים בכל תוקף לעבור טיפול דנטלי אך לא רק הם – כ- 20% מכלל האוכלוסייה חווים פחד משתק לעיתים, מרופא השיניים שעלול להביא להימנעות מוחלטת מטיפול ואפילו מבדיקה שגרתית עד שלבסוף לא נותרת ברירה והם נאלצים לפקוד את המרפאה כשהמצב כבר חמור במיוחד וההזנחה ניכרת. אז איך מתגברים על הפחד, תתפלאו ישנן דרכים קלות במיוחד.

 

 

בקשו מרופא השיניים חומרי אלחוש

לרופאים השיניים ישנם שלל חומרי אלחוש מצויינים המתאימים במיוחד לאלה הסובלים מפחד ומחרדה, בכללם גז צחוק, זריקות אלחוש וספריי מאלחש או משחה שבזכותם לא תחושו אפילו את כאב הדקירה ותעברו את חווית הטיפול בצורה נעימה וטובה יותר.

 

 

דמיון מודרך

נסו לטפל בפחד באמצעות שימוש בטכניקות של דמיון מודרך, טכניקות אלה התגלו כיעילות במיוחד במקרים של פחד קיצוני. בנוסף תוכלו לפנות ולהיעזר בטיפול פסיכולוגי, שיעמעמם את תחושות הפחד על-ידי חשיפה הדרגתית אליו, גם שיטות דוגמת היפנוזה יעזרו בהתמודדות ואף טיפול תרופתי.

 

 

חפשו רופא נעים, קשוב ורגיש

אחד הדברים החשובים ביותר לטיפול והקלה על החרדה טמון ללא ספק במציאת הרופא הנכון. רופא רגיש, נעים וקשוב שיתייחס לפחד ברוך, לא יאיץ בכם ולא יגלה חוסר סבלנות הוא המפתח להתמודדות יעילה עם תחושת הלחץ והפחד. חשוב שתרגישו נינוחים ובטוחים בעת הטיפול ואת זה יכול להעניק בראש ובראשונה האדם שמולכם.

 

 

בחרו מרפאה עם מכשור חדשני

שלא כמו בעבר, כיום עומדות לרשותנו מרפאות נעימות ובעלות מכשור חדיש וידידותי הרבה יותר, בעיקר בעבור אלה הסובלים מחרדה, כאשר בנוסף למראה השמח והידידותי של המרפאה חלק מהמכשור גם נעים יותר לעין וגם מרעיש פחות.
וכשהרעש מנוטרל אנו נוטים להירגע.

 

 

מצאו מלווים תומכים שנוסכים בכם תחושת ביטחון

בקשו מאנשים שאתם אוהבים ובעיקר סומכים עליהם להתלוות אליכם למרפאת השיניים, אנשים שמבינים את עוצמת הפחד, מכילים אותו ומגלים אמפתטייה ורגישות למצב. כאלה שמהווים עבורכם עוגן רגשי וביטחון. הם ידעו להקל עליכם ולווסת את עוצמת הפחד.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות