איכות חיים, בריאות

רוצים להיות בריאים? צאו לעבוד בגינה

אם יש לכם גינה קטנה או גג מקושט בצמחים, כדאי שתשקלו ברצינות לוותר על הגנן ולצאת לעבוד בגינה בעצמכם: לשתול, לעדור, לנקש עשבים, כל הפעולות הללו ישמרו עליכם חזקים ובריאים ובעיקר מלאי חיות ומרץ.
אילוסטרצייה.

אם יש לכם גינה קטנה או גג מקושט בצמחים, כדאי שתשקלו ברצינות לוותר על הגנן ולצאת לעבוד בגינה בעצמכם: לשתול, לעדור, לנקש עשבים, כל הפעולות הללו ישמרו עליכם חזקים ובריאים ובעיקר מלאי חיות ומרץ.זה אולי נראה קצת מוזר למי שלא פריק של גינון או לא מגדל צמחים מחוץ לביתו אבל מדובר באחד מן התחביבים המועילים והבריאים ביותר לגופנו והדבר אף מוכח מחקרית. אז ארגנו לעצמכם גינה קטנה, אפילו כזו שמתאימה למרפסת ותאמצו תחביב מושלם שיאפשר לכם להזיז את הגוף, להזרים את הדם, לחזק את הלב ולנשום אוויר קריר ונקי, במיוחד בימות הקורונה הקשוחים והבייתיים. לפניכם שלל היתרונות המדהימים שבגינון הביתי.

 

 

גינון תורם לבריאות הלב

עיסוק שוטף בגינון עשוי לצמצם משמעותית את הסיכון להתקפי לב ושבץ מוח מכיוון שפעילות זו מפחיתה את רמות החרדה והלחץ ומווסתת את לחץ הדם בצורה פשוטה וטבעית לחלוטין.

 

 

משפר את הזיכרון ועוזר במצבי דמנציה

מחקר משנת 2020 שבוצע בדרום קוריאה במהלכו הקציבו 20 דקות של עבודת גינון לנחקרים שלקו בדמנציה וטופלו במרכז שיקומי. לאחר שמשתתפי המחקר עסקו בעידור, שתילת ירקות וגירוף בגינה, התגלה כי חלה עלייה במספר גורמי צמיחה של עצבי מוח הקשורים לזיכרון, אצל גברים ונשים ללא יוצא מן הכלל. מחקר נוסף שבוצע בשנת 2014 גילה כי שיטת הגינון הטיפולי מהווה כלי יעיל במיוחד בכל הקשור לטיפול בחולי דמנציה. ומעניין לגלות כי במדינות דוגמת הולנד ונורבגיה, משלבים חולי דמנציה בתוכניות טיפוליות פורצות דרך שנקראות Greencare ובמסגרתן הם מבלים זמן רב מהיום בעבודה בחווה ובגינון, בשביל הזיכרון והבריאות!

 

 

מרגיע ומשכך כאבים טבעי

לגינון נמצא יתרון מדהים נוסף – תרומתו האדירה לבריאותנו הנפשית. מחקר שנערך באוניברסיטת פלורידה בשנת 2014 גילה כי עבודת הגינון משפרת פלאים את מצב הרוח ומעלה את הביטחון העצמי. כמו כן טיפול בגינה מעלים חרדות, משמח ומייצר תחושת שמחה, סיפוק ונמרצות ומעלים את תסמיניה הדיכאון בקרב אנשים הסובלים מדיכאון כרוני.
מחקר נוסף שפורסם בשנת 2010 במהלכו חשפו החוקרים את הנחקרים לפעילויות מלחיצות, ולאחר מכן ביקשו מחצי מהקבוצה לעסוק בפעילות של קריאה שקטה ומהחצי השני לעסוק בפעילות גינון. בתום הפעילות נבדקו רמות הורמון הלחץ קורטיזול בגופם של המשתתפים ונמצא כי אצל אלו שעבדו בגינה, פחת הלחץ באופן ניכר מאלו שעסקו בקריאת ספרים. כמו כן משתתפים שעסקו בגינון דיווחו כי מצב הרוח שלהם אופטימי וחיובי מאשר אלו בקבוצת הקריאה.

לסיכום, אם יש לכם גינה או שאתם יכולים לדאוג לפינת עציצים חמודה במרפסת, אל תתעצלו וצאו לטפל בה ממש בעצמכם, קראו קצת ולמדו איך לטפח ולשמור על הצמחים חזקים ובריאים ממש כמו שתהפכו בעצמכם להיות

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות