איכות חיים

רגע לפני הפיצוץ: דרכים פשוטות להיפטר מהעצבים

אילוסטרצייה.

משהו עצבן והכעיס אתכם ואתם מרגישים שאתם עומדים להתפרץ ולהתפוצץ על כל מה ומי שבסביבה שלכם? לפניכם כמה דרכים מצויינות לשחרר את התסכול והכעס מבלי לייצר דרמה או גרוע מכך, מבלי לפגוע באנשים שאתם אוהבים.

לכולנו זה קורה, מישהו אמר לנו משהו לא במקום, התנהג בצורה מכוערת, העליב או הכעיס אותנו והכעס הכריע אותנו. בפעם הבאה שאתם נשאבים לתחושות אלה נסו לעצור לרגע להתרגל אחת מן הדרכים הבאות – שיסייעו לכם להיחלץ מהתחושה הקשה ולהשתחרר ממנה בקלות.

 

 

קודם כל לנשום

כשאתם מתמלאים בתחושה של כעס אתם שוכחים לנשום. מצאו לכם פינה שקטה בה תוכלו להיעלם למספר דקות קצרות ולהתעלם מרעשי החוץ ותנשמו, הכניסו אוויר לאט לאט מהאף ושחררו אותו החוצה מהפה. נסו לחזור על פעולה זו כעשר פעמים לפחות, מדובר בדרך מאד פשוטה וקלה ליישום שתשנה את מצב רוחכם לבלי היכר ותשקיט את הסערה הפנימית שמתחוללה בתוכם.

 

 

תאזינו למוסיקה

מוסיקה היא כלי תרפויטי פשוט ומושלם, בפעם הבאה שאתם מרגישים שהכעס משתלט עליכם הדליקו את הרדיו או מצאו שיר שאתם אוהבים במיוחד. האזנה למוסיקה תרגיע את הגוף ואת הנפש שלכם באופן מיידי ואם הסיטואציה מאפשרת, תרקדו, תנו לגוף לשחרר מעליו את כל הלחצים שהצטברו בתוכו.

 

 

תכתבו

כתיבה היא כלי פשוט ונפלא שמאפשר למחשבות ולתחושות לצאת החוצה. תכתבו בשטף, בלי להרים את העט מהדף, בלי לחשוב ובלי להעביר ביקורת על טיב התוכן, לא משנה מה תכתבו העיקר שתאפשרו לרגשות לצאת, הדף סופג הכל.

 

 

תציירו

גם אם אתם לא ממש יודעים לצייר, תציירו. קשקשו על הדף כל מה שעולה ברוחכם: צורות, קווים, זה לא משנה, העיקר שתתנו לשלל לרגשות להישפך החוצה.

 

 

תעשו ספורט

זה לא חייב להיות משהו מסובך שמצריך זמן רב או היערכות גדולה, מספיק שתצאו להליכה קצרה באוויר הפתוח. הליכה היא דרך נפלאה לשחרר ולעבד את הרגשות ולהרגיע את המתח שהצטבר בגוף ובנפש.

 

 

קנו שק אגרוף

שק אגרוף מהווה פתרון מושלם לפריקת הכעסים והרגשות הקשים, תלו אותו בחדר או במשרד ובכל פעם שאתם מרגישים תחושה של כעס, הוציאו עליו את העצבים שלכם עד שתרגישו שוב רגועים ונינוחים.

זכרו, כשאתם חווים כעס ולא מאפשרים לו לצאת, הוא לא נעלם אלא גדל בתוככם ומשפיע לא רק על הסובבים אתכם ועל הנפש שלכם, אלא לאורך זמן עשוי להתבטא גם בבעיות בריאותיות ובמחלות מיותרות, ללמוד לשחרר זו ללא ספק אחת מן המתנות החשובות ביותר שתוכלו להעניק לעצמכם בשביל לזכות בחיים שלווים יותר, נעימים יותר ובעיקר בריאים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות