איכות חיים, הורות, זוגיות

לעצור את הזמן: כך תוכלו לשמר זכרונות ורגעים חשובים

אילוסרצייה.

החיים של כולנו עוברים מהר ולפעמים נדמה שלא הספקנו להבין וכבר חלפו השנים ולנו נותרו רק זכרונות עמומים, ולמען האמת רובם הגדול אף נשכח מאיתנו כלא היה. אז כיצד נוכל לשמר זכרונות? לפניכם כמה שיטות פשוטות ורעיונות מקוריים שיסייעו לכם לשמר את זכרונות העבר המשפחתי שלכם עבור עצמכם ועבור הדורות הבאים.

אלבומי תמונות משפחתיים

בעידן כזה בו רוב התמונות שלנו שמורות בטלפון ולעיתים נמחקות ונשכחות, פנקו את עצמכם באלבומי תמונות משפחתיים, לא רק כשמאורע חגיגי במיוחד מתרחש בחייכם אלא תעדו באלבומים גם את הרגעים הקטנים והיומיום שלכם.

צאו למקום חשוך וצפו בכוכבים

פינוק לילי הוא חוויה בלתי נשכחת עבור כולם, סעו עם הילדים לחיק הטבע, פרשו שמיכה ושכבו תחת השמיים זרועי הכוכבים.הביטו בכוכבים, למדו עליהם, המציאו סיפורים מעניינים וצרו בזכרונם חוויה מיוחדת במינה.

בגדי התינוקות ממוסגרים בתמונות

תחשבו כמה נעים יהיה להביט בבגדים שלבשו הילדים שלכם בעוד עשר ואפילו עשרים שנים. אל תזרקו את הבגדים האהובים משנותיו הראשונות של הילד, מסגרו אותם והפכו אותם למזכרת מתוקה ומרגשת.

תקליטו את עצמכם

נסו לאמץ לעצמכם מנהג קטן ומתוק והקליטו את עצמכם מברכים את הילדים שלכם לכבוד אירועים משמעותיים בחיים. תיעוד קטן שכזה יהווה מזכרת גדולה ומרגשת ברבות השנים ויעזור לכולם להיזכר ברגעים יפים.

תשמרו דברים קטנים

מכל טיול, מכל מאורע חשוב איספו חפץ קטן, אבן יפה בחוף הים, ציור מתוק שהילד שלכם צייר בגן, שן שנפלה או תלתל מהתספורת הראשונה, חפצים קטנים ויקרי ערך אלה עוד יעברו מדורי דורות וירגשו בני משפחה רבים.

שמיכי או דובי לא זורקים

הילד שלכם הלך לכל מקום עם השמיכי שלו או סירב בכל תוקף לעזוב את הדובי שאהב. שמרו על הדברים היקרים שעוררו בו רגשות חזקים. הוא יודה לכם על כך כשיגדל.

צאו לרקוד בגשם

החורף משתולל ומזג האוויר סוער, תתלבשו חם וצאו עם הילדים שלכם לרקוד בגשם, לשיר שירים ולשמוח. עשו זאת בכל פעם שהחורף מגיע וצרו זכרון משמח ומיוחד בליבם של הילדים.

עשו עם הילדים משהו טוב בשביל מישהו אחר

עשו עם הילדים שלכם מעשה טוב בעבור מישהו אחר, למשל בקשו מהם לבחור את הבגדים ואת הצעצועים שאינם בשימוש, לארוז אותם בקופסא ויחד איתם גשו לתרום את הבגדים והחפצים. הקפידו שפעולה זו תיעשה בביתכם באופן קבוע.

הפתיעו את הילדים שלכם

רגע לפני שאתם משכיבים את הילדים לישון, בקשו מהם להתלבש וקחו אותם לדייט כיפי: ארוחה במסעדה, טיול לילי, או אפילו צפייה בסרט בשעת לילה מאוחרת ישאירו בהם זכרון מפתיע ועמוק.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות