זוגיות

לאהוב את עצמך: כך תתגברו על בגידה

אילוסטרציה.

כל מי שחווה בגידה יודע שמדובר בהתמודדות קשוחה, כואבת ומלאה באתגרים שלעיתים צולחים ולעיתים מביאים לניתוק ופירוד בין בני הזוג. בזמנים סוערים כאלה אנשים נדחקים אל הפינה, ונדרשים לקבל החלטה כבדות משקל – לפרק את הבית או להישאר ולנסות לאחות את השברים. בין אם החלטתם לעזוב ובין אם בחרתם להישאר עליכם להתמודד עם תחושת הבגידה גם ובעיקר מול עצמכם – כיצד ניתן להתמודד עם מצב מורכז זה, להתחזק ולגדול ממנו ובעיקר כיצד אפשר להצליח להתגבר על הכאב ולאחות ככל האפשר את הקרע הרגשי שנוצר בחיינו. לפניכם מספר דרכים יעילות שיכולות לחזק אתכם ולהקל עליכם בהתמודדות עם בגידה.

 

 

לשים את עצמנו במרכז – ולהשקיע באדם שאנחנו

הזמן שאחרי תגלית הבגידה הוא זמן קשוח, הראש מלא במחשבות טורדניות, הלב ואפילו הגוף סובלים מכאב גדול מנשוא ואדם חווה תחושה כללית של כעס, בלבול ותסכול. על מנת להתגבר ולהקל על תחושות קשות אלה, מומלץ דווקא לוותר על המחשבות והפסיק להתבוסס הכאב ולנתח כל התנהגות, מעשה ומילה שנאמרה. נסו לוותר על הכעס ועשו הכל על מנת שלא להיות בתחושה של מרמור וכאב למרות שזה לא פשוט, השתדלו להילחם בתחושות אלה ואל תענישו את עצמכם. ואיך עושים את זה? אוהבים את עצמנו ומשקיעים בעצמנו, החל מהדברים הקטנים ביותר: יוצאים לבלות גם אם אין חשק, פוגשים חברים ומאפשרים להם להתקרב, רואים סרט או קוראים ספר טוב, מתפנקים בבגדים ובחפצים חדשים, נוסעים לטייל בארץ או בחול, מתחדשים בתסרוקת יפה, לא משנה איך ומה תבחרו, עשו בקופה זו דברים מרוממי נפש שיעשו לכם טוב וישפרו את מצב הרוח שלכם.

 

 

בשום אופן אל תאשימו את עצמכם

אנשים רבים נוטים לשקוע למחשבות ולהאשמה עצמית ומחפשים איפה הם טעו, מה הם עשו לא בסדר, מה בהתנהגותם הוביל למעשה זה ובעיקר הם מאשימים את עצמם על כך שהם לא שמו לב לדברים שקורים ממש מתחת לאפם. חשוב מאוד להבין ולזכור, אתם לא אשמים ולא אחראיים על מעשים ובחירות של אדם אחר, ואסור לכם בשום פנים ואופן לקחת על עצמכם אחריות זו. המעשה שלו הוא רק שלו והעובדה שלא הרגשתם דבר ובחרתם לתת אמון רק מעידה על בריאות נפשכם ועל העובדה שהתנהלתם בקשר הזוגי באופן מכבד ובריא. אם בן הזוג החליט להפר את האמון שניתן לו הוא זה שצריך לחוש תחושת אשמה ותסכול ולעשות עם עצמו חשבון נפש – לא אתם.

 

 

לא להדחיק ולא לבטל את הכעס

לכאוב ולכעוס זה בסדר גמור, בפרט כאשר אדם עליו סמכתם מעל באמונכם ושיקר. אל תתנגדו לכעס ואל תדחיקו אותו, אפשרו לו לצאת ולהיות חלק מכם, הרשו לעצמכם לשחרר את התסכול, לדבר את הכאב ולבכות אותו. תנו לרגשות הקשים מקום, אפשרו להם לצאת ולהישמע – פעולה זו תאפשר לכם לאט לאט ובקצב שלכם לשחרר ולהשתחרר מרגשות קשים אלה. לכן אל תמהרו להיפטר מהם ולהיעלם אותם, הם חלק חשוב מתהליך ההחלמה שלכם.

 

 

אפשרו לעצמכם לקבל עזרה

אם אתם מוקפים באנשים שאוהבים אתכם ומשוחחים איתכם זה נפלא, חשוב לשחרר את הדברים ולדבר ולעבד אותם יחד אך לרוב אנשים, קרובים ככל שיהיו, אינם יכולים לספק ולהחליף את הטיפול המקצועי, למטפל יש את הכלים הנכונים לטפל ולהנחות אתכם ליציאה יעילה ממשבר מרוכז זה ולכם אל תוותרו על הטיפול המשקצועי בשום אופן שבכוחו כאמור לנווט את הרגשות למקום חיובי ואף לקצר תהליכים ולהביא לשינויים משמעותיים מאוד בחייכם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות