בריאות

השומן לא אשם: אז למה הבטן מתנפחת

אילוסטרציה.

יש לך כרס קטנה (או גדולה) וברור לכם שהיא תוצר של שומן, אז תתפלאו לגלות אבל לא כל כרס נובעת מהשמנה ולמרות שתשקיעו אינספוף מאמצים בפעילות גופנית, מגוונת ככל שתהיה הבטן לעתים קרובות פשוט לא תיעלם ולא תקטן. אז מדוע תופעה זו קורית, מה מקורה האמיתי של הכרס וכיצד ניתן להיפטר ממנה? על כך בכתבה הבאה.

 

 

כרס שמקורה בלחץ

אם יש לכם כרס לחץ השומן ניכר ומרוכז בעיקר באזור הטבור, והבטן מרגישה עבה ולא משוחררת. הגורמים לכרס זו הינם לחץ כרוני המתבטא ברמות גבוהות של קורטיזול, תזונה לא מאוזנת, הפרזה בכמות שתיית הקפה, ודילוג על ארוחות במהלך היום וכן ריבוי אכילת ממתקים וחטיפים.

 

 

איך להיפטר מכרס הלחץ?

על מנת להיפטר מכרס זו יש להקפיד על כמות נאותה של שעות שינה ולא ללכת לישון מאוחר מידי – במצב של לחץ השינה אינה טובה ואף נמנעת הפרשה תקינה של הורמון הלפטין המסייע בוויסות תחושת התיאבון ואחראי לפעילות התקינה של תהליך חילוף החומרים בגוף. כמו כן נסו להרגיל את עצמכם לזמן של מדיטציה שאורכת מספר דקות ומתבצעת לפני השינה באופן קבוע, פעולה זו תפחית משמעותית את תחושת הלחץ ותייצר רגיעה בכל מערכות הגוף דבר שיבטיח הירדמות שלווה ושנת לילה עמוקה וטובה יותר. מומלץ גם הפחית את כמות אימוני הכושר מכיוון שאלה עלולים להגביר את כמות הקורטיזול שהגוף מפריש ולהגביר את רמות הלחץ, נסו להוריד את כמות האימונים לפעמיים או שלוש פעמים בשבוע. בנוסף, מומלץ כי תקפידו על שתיית תה קמומיל באופן יום יומי, בשעות הערב ובסמוך להירדמות – הרגל זה יעזור בהפחתת הפרשת הקורטיזול וירגיע מאוד את הגוף, דבר שימנע את גדילתה של כרס הלחץ.

 

 

כרס תחתונה

מדובר בבטן שבולטת מעט באיזור התחתון והסיבות לכך רבות, החל מתזונה לא מגוונת שאינה משתנה לאורך זמן, נשים אחרי לידה או חזרה על אותם תרגילים לחיזוק שרירים הבטן.

 

 

איך להיפטר מהכרס התחתונה?

יכול להיות שהסיבה לכרס התחתונה נעוצה בעודף כפיפות בטן שאתם מבצעים בצורה לא נכונה, תוך הפעלת מאמץ רב מידי על הגב ובכך אתם מסתכנים לא רק בגדולתה של הכרס התחתונה אלא גם במצב של עקמת – לכן מומלץ להמיר את תרגיל כפיפות הבטן בתרגילי פלאנק וחשוב שיהיו מגוונים. אם אתם מגוונים בפעילות גופנית נוספת הקפידו שכל הגוף יקח חלק פעיל באימון ובכך תשמרו על צמיחה והתפתחות אחידה של השרירים. כמו כן מומלץ לצרוך הרבה סיבים תזונתיים ולהגדיל משמעותית את כמות הירקות והעלים שאתם אוכלים, כמו גם דגנים מלאים ושאר המאכלים הרווים בסיבים תזונתיים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות