כללי, עולם

סידני: יצא לשחות בים ונאכל בידי כריש מול המתרחצים

שלט המזהיר מכרישים באוסטרליה

מתקפות כרישים מתרחשות מדי פעם, אם זה באוסטרליה או בקליפורניה ועוד מקומות, אבל לרוב אין עדי ראיה רבים שנוכחים במקום כדי להיחשף לזוועה. כך למשל היה כאשר גולש גלים יצא ערב חג המולד לגלוש בלוס אנג'לס הותקף בידי כריש ונמצא מת. אולם האירוע שהתרחש היום (יום ד') מול חופי סידני, אוסטרליה, נחקק בראשם של המוני המבקרים בחוף שהיו עדים לטראומה מחרידה, מקרה מוות ראשון בסידני על ידי מתקפת של כריש מאז 1963, לפני כמעט 60 שנה.

שוטרים מספרים כי יש מצלמות שמתעדות את ההתקפה של הכריש, ובצילומים נראה כיצד הכריש אוחז בשיניו חצי מגופו של השחיין ההרוג שזהותו עדיין לא התפרסמה, כך נכתב באתר האוסטרלי ניוז.קום.

לפי דו"ח המשטרה, שוטרים הוזעקו לזירה בביוקאן פוינט, מלאבאר, המכונה גם "המפרץ הקטן" של סידני בדרום מזרח העיר, בשעה 16:35. הם מצאו חצי חליפת צלילה ושאריות מגופת השחיין אותרו במי האוקיאנוס סמוך לחוף.

החוף בסידני, שם נמצאים בשיא הקיץ, היה מלא באנשים בזמן מתקפת הכריש ועדי ראיה סיפרו כי ראו את העמלץ הלבן באורך כחמישה מטרים תוקף שחיין וגורם לו לפציעות איומות. "שמענו צרחות והסתובבנו, וזה נראה כמו מכונית שנחתה על המים, מתז ענק של מים בזמן שהכריש לעס את הגופה והיה מלא דם שהתפשט במים", אמר עד ראיה לתחנת '9 ניוז'.

דייג אמר לרשת ABC האוסטרלית כי הוא ראה ממש סמוך אליו את כל האירוע המחריד. לדבריו השחיין נמשך מתחת למים על ידי הכריש והחל לזעוק. הדייג סיפר כי ראה כל כך הרבה מתזי מים, שהתקפת הכריש נמשכה כמה שניות וניכר כי הכריש לא התרכך ולא עצר עד שלא נותר הרבה זכר מגופת השחיין, שכאמור רק חלק משרידיו נמצאים במי האוקיאנוס. זה היה נורא, אני כולי רועד ונסער וממשיך להקיא עד עכשיו"

צוותי האמבולנסים תיארו את הסצנה המחרידה לה היו עדים כשהגיעו לחוף "המפרץ הקטן" של סידני אחרי שהוזעקו למקום מיד לאחר האירוע יחד עם מסוקי חילוץ. "לרוע המזל האדם ספג פציעות קטסטרופליות כתוצאה מההתקפה והפרמדיקים לא יכלו לעשות דבר פרט לקביעת מותו", אמר לאקי פראצ'אן מצוות האמבולנס.

מועצת העיירה רנדוויק שבשטחה ארע הזוועה, הודיעה מיידעית על סגירת כל החופים באזור ל-24 שעות. אמנם בסידני היתה מתפקת כריש קטלנית לפני כ-60 שנה, ובחוף דרומי יותר, מפרץ בוטאני. ארעה מתקפה כרישים אחרונה לפני 4 שנים,  אבל באזור הספציפי הזה לא תועדו בעבר מתקפות כרישים, ולכן ההלם הגדול של התושבים. ראש העירייה המקומי דילאן פארקר אמר שהקהילה בהלם: "חוף הים הוא החצר האחורית של הקהילה שלנו. 'המפרץ הקטן' הוא מקום כל כך שקט רגוע ויפהפה שמשפחתו אוהבות לבלות בו, ולאבד מישהו למתפקת כריש כזו זה מצמרר. כולנו בהלם".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות