עולם

הג'מבו שקורקע והפך ללוקיישן אטקרטיבי למסיבות ענק

מטוס שהוסב לאולם מסיבות המטוס של בריטיש איירווייז שהוסב לאולם מסיבות וחגיגות

אם עשיתם לאחרונה עסקה שאתם חושבים שהיא ממש משתלמת וכדאית, חכו שתשמעו את הסיפור הבא: שדה התעופה קוטסוולד COTSWOLD באנגליה רכש מטוס בואינג 747 "ג'מבו" שהיה שייך לחברת 'בריטיש איירווייז'. בגלל שהוא הוצא משימוש בשנת 2020, המטוס עלה רק פאונד אחד, שהם 1.35 דולר. כן, דולר ו-35 סנט. או בתרגום למטבע שלנו – 4.37 שקלים, פחות ממטבע של חמישה שקלים. שדה התעופה הפך את המטוס המקורקע למרחב שמארחת מסיבות וחגיגות וכעת משכיר אותו לשימוש תמורת 1,000 פאונד (1,350 דולר) לשעה ו-12 אלף פאונד (16 אלף דולר) ל-24 שעות.

מטוס הג'מבו המדובר הפך לקורבן נוסף של מגיפת הקורונה, כאשר בשנתיים האחרונות חברות תעופה רבות ניסו לצמצם הפסדים ולפעול לעבר התייעלות, ועניין זה גרם להקדמת תאריך ההוצאה משירות של מטוסים פעילים. אגב, בואינג הודיעה כי תפסיק לייצר את מטוס הג'מבו אחרי 51 שנים של ייצור מטוס הנוסעים הפופולארי ששינה את העולם וכונה "מלכת השמיים".

מטוס שהוסב לאולם חגיגות
אורות דיסקו שמזכירים את האורות המקוריים של המטוס | צילום: שדה התעופה קוטסוולד

חברת בריטיש איירווייז שלחה מספר מטוסי בואינג 747 לשדה התעופה קוטסוולד לפני כשנה וחצי והם עמדו בשורות ליד ההאנגרים עד שהוצאו רשמית משירות באוקטובר 2020. בעוד מרבית המטוסים עברו לפירוק במחסנים, שדה התעופה החליט שלא לוותר על כולם ולא להרוס כל מטוס. 

מנכ"לית שדה התעופה סוזנה הארווי ביקשה מבריטיש איירווייז לשמור על אחד ממטוסי הג'מבו ולהסב אותו למטרה אחרת. חברת התעופה הסכימה למכור את המטוס לשדה התעופה – כאמור – תמורת פאונד אחד בלבד. "בריטיש איירווייז שמה מבטחה בשדה התעופה שיתחזק את המטוס כל עוד הוא פראקטי כלכלית לשימוש ציבורי", אמרה הארווי ל'ביזנס אינסיידר'.

מטוס הבאוינג 747 המדובר נרכש בידי בריטיש איירוויי ב-1994 ורשם 13,398 טיסות על גבי כ-100 אלף קילומטרים אוויריים. טיסתו האחרונה לפני השבתתו משירות, המריאה ממיאמי ונחתה בהית'רו, לונדון באפריל 2020. אגב, בשנת 2019 המטוס נצבע חגיגית לכבוד חגיגות ה-100 לחברת בריטיש איירווייז.

בכל מקרה, שדה התעופה אמנם הוציא רק פאונד על המטוס אבל אז הגיעה ההשקעה המשמעותית שכללה חצי מיליון פאונד (676 אלף דולר) עבור שיפוצים מאסיביים כדי להסב אותו ל"מטוס מסיבות". מתוך 500 אלף הפאונד כ-200 אלף שימשו רק כדי לבנות לוח בטון שיקיף את המטוס גדול הממדים. אז מה יש לנו אחרי השיפוץ?

מחלקת הנוסעים הוסבה לרחבת ריקודים עם אורות דיסקו, מושבים ועמדת די.ג'יי. הגלריות הוסבו לבארים ותאי המטען העיליים הוסרו. וכדי לשמור על החוויה הייחודית והתחושה שמדובר במטוס, תא הטייס נשמר כשהיה, האורות שהותקנו בעלות של 80 אלף פאונד נועדו לשחזר את מערכת התאורה המקורית שהיתה על המטוס וגם העליה למטוס ושאר הדברים שנותנים תחושה כאילו עולים לטיסה ולא נכנסים לאולם מסיבות חגיגי. 

רק חדר אחד לא שופץ בכלל בגלל מגבלות טכניים ואופרטיביים – השירותים הצפופים והידועים של המטוס, אז מי שצריך להתפנות במהלך המסיבה יזכה לחוויה  הכי אותנטית שמטוס יכול להציע.

הארווי הסבירה כי אסור לבליינים להיכנס לתא הטייס "מפני שחלק מהמערכות בו עדיין פועלות אז אסור לגעת בהגאים ובמחשבי השליטה, אבל מותר להסתכל לתא הטייס דרך גוף המטוס". בנוסף למה שצוין לעיל, שדה התעופה קוסטוולד כבר חושב קדימה ופועל להתקנת מסכי טלוויזיה גדולים כדי שיוכלו לארח במטוס הקרנות ליליות של סרטים מדי חודש.

מטוס הבילויים החדש מתכוון לארח מסיבות של חברות, חתונות וימי הולדת, ולדברי הארווי היא מקבלת עשרות פניות ביום מצד מתעניינים בהשכרת המקום. בכל מקרה, אם אתם מעוניינים לחגוג בלוקיישן מיוחד ולהוציא רק כמה אלפי פאונדים, הנה לכם אחלה רעיון. 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות