עולם

ג'ארד קושנר (שוב) מועמד לקבל פרס נובל לשלום

קושנר בחזית העיראקית. ממשיך לפעול במזרח התיכון

האם ג'ארד קושנר יזכה לקבל את פרס נובל לשלום השנה? חתנו של דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב הקודם ששימש יועצו הקרוב ומוביל המדיניות במזרח התיכון, היה מועמד לפרס היוקרתי גם בשנה שעברה ולא זכה. אולי השנה זה יקרה.

קושנר, 41, הנשוי לביתו של טראמפ, איוואנקה, הה אחראי למדיניות החוץ בממשל ובמיוחד בגזרת המזרח התיכון, בה היה לו חלק מרכזי בגיבוש הסכמי אברהם, סדרת הסכמי שלום ונורמליזציה בין ישראל לבין מדינות שונות במזרח התיכון: איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסודן.

הפוליטיקאי הרפובליקני מניו יורק, לי זלדין, חבר קונגרס שרוצה לרוץ למשרת מושל ניו יורק וידוע כמקורב ותומך של טראמפ, הוא זה שדאג להציג את שמו של קושנר כמועמד לפרס נובל, ויחד עם קושנר גם עוזרו ויד ימינו אבי ברקוביץ', מועמד לקבלת הפרס, כך פורסם ב'ניו יורק פוסט'. קושנר אמר לעיתון הניו יורקי כי "המועמדות מחמיאה לי", והוסיף: "תודות למנהיגים בעלי חזון ולמאמציהם של מיליוני ישראלים וערבים, הסכמי אברהם ממשיכים להתחזק והופכים את המזרח התיכון ואת העולם למקום יותר בטוח ומשגשג".

"הסכמי אברהם שנחתמו בשנת 2020 מייצגים את פריצת הדרך הדיפלומטית הכי חשובה בין ישראל לאומות ערב במשך עשורים", כתב זלדין במכתב ההמלצה שלו, "אל מול הרקע של עימות בן מאות שונים ובצל מגפת הקורונה, התגברות המתיחות וההשפעה הגוברת של איראן, קושנר וברקוביץ' הצליחו לכנס את מנהיגי האזור ולגבש בריתות אזוריות שמסוגלות להתמודד טוב יותר מול ההשפעות הרעות של איראן".

בשנה שעברה קושנר וברקוביץ' היו מועמדים לפרס נובל לשלום אלא שאז מי שהיה חתום על מועמדותם היה אלן דרשוביץ, עורך הדין הדמוקרטי שגונן על טראמפ בשנים האחרונות. בכל מקרה מאז סיום ממשל טראמפ, קושנר ממשיך לבחוש במזרח התיכון ולבסס קשרים עליהם עמל – מסעודיה ועד ישראל –  בשביל גיוס כספים וקידום אינטרסים עסקיים באזור. בין היתר קושנר נועד עם מנהיגים ואישים בעמדות מפתח במשטרים של סעודיה, קטאר, האמירויות ומדינות מפרץ נוספות כדי להשיג את הגיבוי שלהם לחברה חדשה שהקים בשם AFFINITY, כך פירסם 'ניו יורק טיימס', שהוסיף כי בעוד קושנר הצליח להגיע להבנות בנוגע לגיוס כ-450 מיליארד דולר מקרן ההשקעות של ממלכת סעודיה, הוא נתקל בהתנגדות להשקעה מצד קטאר ואיחוד האמירויות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות