עולם

נהגי המשאיות בקנדה גייסו יותר כספים ותמיכה מהמפלגות הגדולות

משאיות לצד בניין הפרלמנט הקנדי

"שיירת החופש 2022" של נהגי המשאיות הקנדיים עושים כותרות בכל העולם. מחאת רבבות נהגי המשאיות שהגיעו לבירה אוטווה וגרמו לראש הממשלה ג'סטין טרודו לגמגם להתחבא ולברוח, לא עוצרת, ונהגי המשאיות מתכוונים להמשיך לגבול בין ארה"ב לקנדה. במקביל בעוד מדינות רבות בעולם מתארגות מחאות דומות של נהגי משאיות שקוראים להסיר את מגבלות הקורונה ולחזור לחיים נורמליים ושפויים.

נהגי המשאיות בקנדה רשמו ציון דרך כשהגיעו באמצעות אתר גיוס הכספים ההמוני 'לך תממן אותי' GOFUNDME לגייס סכום דמיוני של 10 מיליון דולר אתמול (יום שני) בלילה, אלא שהאתר עצמו הקפיא בשבוע שעבר את הכספים עד שמארגני שיירת החופש חשפו תכנית מפורטת לגבי האופן בו יחלקו את הכספים, שהרי המארגנים לא תכננו ולא חשבו מה לעשות עם סכום כסף כה גבוה.

בדף של שיירת החופש ב'GOFUNDME' נכתב: "הממשלה הנוכחית שלנו מיישמת חוקים ותקנות שהורסים את היסודות של הכלכלה שלנו, התעשיות, העסקים, החיים והפרנסה. אנחנו מדינה שקטה שעזרה להגן על אומות ברחבי העולם מפני ממשלות עריצות שדיכאו את העמים שלהם, וכעת נדמה שזה מתחולל כאן אצלנו".

אז ראש ממשלת קנדה טרודו ממשיך בקו התקיף שלו נגד אותם נהגי משאיות, רומז כי הם גזענים שמונעים משנאה וטוען כי אינם מייצגים את הרוח הקנדית והציבור הקנדי, אלא שבינתיים הנהגים שאחראים לאספקה ולהניח אוכל על שולחנם של הקנדים, מצליחים לגייס הרבה יותר כסף משתי המפלגות הגדולות של קנדה ביחד ברעון האחרון של שנת 2021 – המפלגה הליברלית של טרודו ומפלגת השמרנים  שנמצאת באופוזיציה.

לשם השוואה, המפלגה הליברלית של טרודו גייסה 3.7 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2021 ואילו המפלגה השמרנית גייסה באותה תקופה קצת יותר מ-3 מיליון דולר. נהגי המשאיות הצליחו תוך שבועיים בלבד לגייס כאמור 10 מיליון דולר מתרומות אורגניות של המונים. יש לציין כמובן כי חלק מהכסף שנתרם עבור הנהגים הגיע מתומכים גם מחוץ לקנדה מכל רחבי העולם. הסכום הגבוה גרם לפוליטיקאים ואנשי תקשורת קנדים לצאת בהודעות שנויות במחלוקת, היו למשל כאלה שהציעו להחרים את הכספים ששיירת החופש הצליחה לגייס והיו אחרים שטענו כי מדובר בהשפעה זרה על המערכת הפוליטית ולכן הציעו איסור על תרומות אנונימיות דרך GOFUNDME.

כזכור, המחאה של נהגי המשאיות הקנדיים פרצה בעקבות המשך התקנות והכפיות של ממשלת קנדה על האוכלוסיה. הקש ששבר את גב הגמל היה דרישת הממשלה כי נהגי המשאיות יהיו מחוסנים באופן מלא עד ל-15 בינואר אם ברצונם להימנע מ-14 ימי בידוד לאחר שהם חוצים את הגבול מארה"ב. בעקבות כך נפתח חשבון ב-GOFUNDME ב-14 בינואר וקרן גיוס התרומות הזו טוענת כי הכסף יילך לתשלום דלק עבור ההנהגים וגם למזון אכסון ולינה של נהגי המשאיות שמשתתפים במחאת הענק, שעושה כותרות בכל העולם.

שיירת החופש של נהגי המשאיות הקנדים יצאה מוונקובר לאוטווה ב-23 בינואר במטרה למחות נגד מגבלות הקורונה ולקרוא להביא לסיום המגבלות ותקנות החירום. בסוף השבוע האחרון השיירה הגיעה לבירת קנדה אוטווה ואליה הצטרפו רבבות קנדים אחרים שתומכים בנהגים ובמטרה בשמה הם מוחים נגד המגבלות. טרודו הועבר למיקום סודי בזמן שהנהגים הגיעו לבירה/

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות