כללי

הצילומים מהחלל שהציגה צפון קוריאה – עוד סימן לחולשת ביידן

שיגור הטיל הצפון קוריאני

בזמן שעיני העולם נישאות בעיקר לזירת הגבול בין רוסיה לאוקראינה, צריך לנוע הרבה יותר מזרחה על מפת כדור הארץ כדי להגיע לאיומים הגדולים באמת על האנושות:

צפון קוריאה של קים ג'ונג און משדרת תוקפנות וממשיכה להגביר קצב בניסויים של טילים בליסטיים, וזאת ימים ספורים לפני שסין מארחת את טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף בייג'ינג 2022 השנוי במחלוקת, ויש המעריכים כי אחרי שיסתיימו באמצע חודש פברואר סין תיערך לפלוש לטאיוואן ותגביר את הצעדים האגרסיביים שלה נגד מיעוטים בתוך שטחי סין ונגד מדינות שכנות נוספות.

היום פרסמה צפון קוריאה תיעוד תקדימי שאמור לנסות להטריד את ארה"ב והמערב – תמונות של כדור הארץ שנלקחו לטענת הצפון קוריאנים מניסוי טילים שנערך לאחרונה. ביפן ובדרום קוריאה שזיהו את השיגור הצפון קוריאני האחרון אתמול (יום ראשון), טוענים כי הטיל המדובר מסוגל להגיע לגובה מקסימלי של 2,000 ק"מ ובעל טווח מקסימלי של 800 ק"מ. לדבריהם הטיל נחת בים מחוץ לשטח המים הטריטוריאליים של יפן.

בדיווחים של התקשורת הצפון קוריאנית חגגו ביום שני את הידיעה על שיגורי הטילים. התמונות שמדאיגות את הקהילה הבילנאומית לנלקחו מהחלל ומציגות חלקים מחצי האי הקוריאני והאזור הסובב אותו. בתוך כך, פיונגיאנג אישרה כי היא ערכה ניסויים במערכת של טילים לטווח בינוני מדגם הוואסונג-12 HWASONG, שהשטווח שלו מסכן את הטריטוריה האמריקאית גואם. בשיאו ועם כוח הנעה מלא מסוגל הוואסונג-12 להגיע לטווח של עד 4,500 ק"מ.

רק בחודש האחרון קיימה צפון קוריאה כמות שיא של שיגור 7 טילים – זינוק חד ומדאיג שזכה לגינויים תקיפים מצד ארה"ב, דרום קוריאה, יפן ומדינות נוספות. צפון קוריאה לא ערכה כל כך הרבה ניסויי טילים מזה לפחות חמש שנים.

העידן של שי ג'ינפינג

האו"ם הודיע כי הוא אוסר על צפון קוריאה לקיים ניסויים באליסטיים וניסויים בכלי נשק גרעיניים והטיל סנקציות נוקשות וחדות, גורמים אמריקאים אמרו לאחרונה כי הם מנסים להאיץ שיחות רגיעה עם פיונגיאנג, אבל קים ג'ונג און ומשטרו מצפצפים על המוסדות הבינלאומיים. הגורם היחיד שיש לו השפעה על צפון קוריאה וקים היא סין ונשיאה שי ג'ינפינג, אבל נדמה שלסינים לא ממש בוער להרגיע את שכנתה הסוררת. לאחרונה סין פתחה את הגבול היבשתי לצפון קוריאה ואיפשרה מעבר סחורות ברכבות לשכנה העניה.

ביום שישי הקרוב שי ג'ינפינג יחגוג את שיא העצמתו והעצמת משטרו בטקס הפתיחה של משחקי בייג'ינג 2022 כשלצידו ביציעים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בכירי המערב יחרימו את הטקס אבל ההתנהלות המגומגמת של ארה"ב ובנות בריתה בנוגע לאולימפיאדת החורף הנוכחית מספרת את הסיפור כולו מול הנחישות של האימפריה הישנה שעולה מהמזרח הרחוק ומאיימת לנשל את ארה"ב ממעמד המדינה החזקה והעשירה בעולם.

בתקופה בה מציינים שנה למימשל ביידן אי אפשר שלא להצביע על הכישלון המהדהד בזירה הבינלאומית וקריסת היציבות הבינלאומית – מההשפלה של האמריקאים בידי הטאליבן בכיבוש אפגניסטן בקיץ האחרון, דרך השרירים שעושה איראן במו"מ מול המערב, פוטין שמעסיק את התקשורת העולמית באיום הפלישה לאוקראינה, האגרסיביות של צפון קוריאה וכמובן – מי שהיא החזקה מכולם ומהווה את היריבה הגדולה של ארה"ב – סין. כל היריביות של ארה"ב והמערב מזהות את החולשה של מימשל ביידן.

מישהו עוד זוכר שרק לפני שנה עוד חגגנו הסכמי שלום ונורמליזציה טריים במזרח התיכון?

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות