עולם

129 ילדים ועוד 9 בדרך – מיהו תורם הזרע הפורה בעולם?

זרעונים בדרך לביצית

קלייב ג'ונס בן ה-66 הוא בסך הכל מורה בפנסיה שחי בשכונת צ'אדסדן בדרבי ותורם זרע אותו הוא מחלק מהוואן שלו – לדבריו תרומות הזרע שלו הובילו להולדתם של 129 ילדים ב-9 השנים האחרונות וכעת ישנם עוד 9 ילדים נוספים בדרך.

העניין הוא שהקליניקות שמתעסקות בתרומות זרע בבריטניה כמו בארץ ובשאר העולם מגבילות את גיל התורמים. בבריטניה העלו את הגיל המותר לתרומת זרע לגיל 45 ואילו קלייב ג'ונס רק התחיל את פעילות תרומת הזרע שלו בגיל 58. לדבריו הוא מוצא ביקוש עצום לתרומות זרע ברשת החברתית, ואחרי שהוא מקבל פניות הוא עולה על הוואן שלו ומספק תרומות זרע שלו.

מומחי בריאות התריעו והזהירו נגד מעשיו ומדגישים כי כל תורמי הזרע והפציינטים צריכים להיות מטופלים תחת השגחה במרפאות מורשות שמתחמות בתחום ההזרעות. אבל לג'ונס זה לא מפריע להמשיך ולעזור לנשים ומשפחות להביא ילדים.

ג'ונס טוען כי הוא תורם בחינם את הזרע שלו והוא עושה זאת באמצעות רשת פייסבוק הלא מפוקחת. לדבריו "אין דבר יותר טוב מאשר להעניק אושר למשפחות". הוא מתגאה: "אני כנראה תורם הזרע הכי פורה בעולם, עוד מעט יהיו לי 138 'תינוקות', כלומר 129 תינוקות שנולדו ועוד 9 הריונות מתקדמים. אני עשוי להמשיך לעוד מספר שנים או לפחות להגיע ל-150 ילדים".

ג'ונס מדגיש כי בניגוד לתעשיה הוא עושה את תרומות הזרע מתוך שליחות לעולם: אני מכיר מרפאות וסוחרי זרע, אבל אף אחד מהם לא מתעסק בתרומות אלא במכירה. אני חושב שאנשים יבינו יותר את העניין אם הם יראו ת ההודעות והתמונות שאני מקבל של התינוקות עם אימהות מאושרות. אני רואה איזה אושר העניין מביא. פעם קיבלתי הודעה מסבתא שהודתה לי עבור נכדתה". ג'ונס מדגיש: "אני עושה זאת בחינם, לפעמים אני מבקש רק שישלמו לי על דלק. זה לא חוקי לגבות כסף וגם נדמה לי דבר לא נכון לעשות – לקחת כסף מאנשים שיש לי יותר כסף מהם".

לג'ונס, שנשוי מאז 1978 אך מתגורר בנפרד מאשתו שממש לא שמחה מההובי שלו בעשור האחרון, יש 3 ילדים מבוגרים בעצמו. הוא הופיע בסדרה דוקומנטרית בערוץ 4 הבריטי שעקבה אחר 4 גברים ו-175 ילדים שנולדו מתרומת זרע אחרי שהכירו ברשת האינטרנט.

הוא מספר איך כל נושא תרומות הזרע החל: "הכל החל לפני 9 שנים בערך בחודש מאי. קראתי בעיתון מסוים שאנשים מסוימים מתקשים להביא ילדים או אינם מסוגלים. בכתבה הזכירו איך אנשים משתמשים בפייסבוק כדי לסדר עניינים כאלה. חשבתי שאני מסוגל לעזור אז העליתי פוסט באחד האתרים ותוך שעה אישה בדרבי כבר ביקשה ממני אם אוכל לסייע לה באותו ערב." ג'ונס מספר שאחרי שהתחיל את תרומות הזרע באמצעות פייסבוק, הוא הפך כל כך פופולארי וידוע בתחום שהשמועה עליו כבר עבר מפה לאוזן. אגב, הוא טוען כי פגש רק כ-20 תינוקות מתוך ב-129 להם אחראי ומרביתם במרכז אנגליה בערים דרבי, ברמינגהאם, סטוק ונוטינגהאם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות