עולם

דונלד טראמפ שוב הצהיר על כוונתו לרוץ שוב ב-2024

דונאלד טראמפ בעצרת באיווה

בזמן שהוא עוסק בתחביב האהוב עליו, גולף, דונלד טראמפ אמר לו על מסלול הדשא במיאמי אדם ששיחק איתו "הנשיא ה-45 של ארצות הברית". טראמפ, שלבש כובע עם סיסמת הבחירות שלו MAKE AMERICA GREAT AGAIN, השיב "הנשיא ה-45 וה-47" והאנשים מסביב צעקו בשמחה והתלהבות "כןןןן".

הסרטון הזה פורסם על ידי החשבון החדשותי 'ברייקינג911', והרמיזה בו ברורה – ג'ו ביידן הוא הנשיא ה-46, והנשיא הקודם מתכוון לחזור לבית הלבן. אפשר להתייחס שוב בזלזול כלפי טראמפ, אבל אחרי 2016 אמירותיו נלקחות ברצינות רבה יותר.

הסנאטור לינדזי גרהאם אמר לאחרונה בראיון ל'פוקס ניוז' כי "אם טראמפ ירצה וירוץ אף אחד לא יוכל לעצור אותו והוא יהיה שוב, בפעם השלישית, המועמד הרפובליקני לנשיאות". טראמפ עצמו קיים לפני שבועיים עצרת גדולה באריזונה בה מתח עם לשונו המשוחררת ביקורת חריפה על מימשל ביידן, ובנוסף הוא רמז בתוכן דבריו ובטון הדיבור שלו כי בכוונתו לחזור ולרוץ שוב לנשיאות בבחירות הבאות שאמורות להתקיים ב-2024, עוד קצת יותר מאלף יום.

בכל מקרה, טראמפ עדיין לא הכריז רשמית על כוונתו לרוץ בפעם השלישית ברציפות לנשיאות ארה"ב, אבל כרגע הכיוון אליו הרוח נושבת ברורה. נדמה כי זה רק עניין של זמן ושאלה של עיתוי מתי הוא יכריז על כך.

הרבה לפני כן ייתקיימו בנובמבר הקרוב, עוד פחות מ-10 חודשים, בחירות אמצע הקדנציה לקונגרס ולסנאט והן מוגדרות על ידי טראמפ ותומכיו כחשובות ביותר כדי לקחת את הרוב מידי הדמוקרטים בבתי הנבחרים.

העניין הוא שיש מלחמה פנימית גדולה בין תומכי טראמפ למתנגדיו הרבים בתוך המפלגה הרפובליקנית עם לא מעט שונאים שיש לנשיא הקודם. כמו כן ישנים יריבים אחרים שמתכוונים לרוץ ב-2024 מטעם המפלגה הרפובליקנית, ביניהם ניקי היילי, שכיהנה כשגרירת ארה"ב באו"ם תחת טראמפ, מייק פומפאו שכיהן כמזכיר המדינה תחת טראמפ, ועוד מספר מועמדים כמו הסנאטורים טד קרוז ולינדזי גראם.

אחד האנשים שהפכו לפופולריים במפלגה הרפובליקנית ונחשב כרגע לאיום הגדול ביותר עליו, מושל פלורידה רון דה סנטיס, ובתקשורת המיינסטרים דווח כי הפופולריות הגואה של דה סנטיס גורמת לטראמפ להיות עצבני ולעקוץ את מי שהוא עצמו טיפח בתור "אדם חסר כריזמה ונטול אישיות". טראמפ טען כי הדיווחים האלה הם "פייק ניוז". אגב, הוא יהיה בן 78 ב-2024 וגילו יהיה ודאי נושא שיריביו ישמחו להעלות.

טראמפ ממשיך להתעקש כי ניצח בבחירות האחרונות שנגנבו ממנו בחסות הקורונה ושיטת ההצבעות בדואר וממשיך להפציר במחוקקים של המדינות השונות לבטל את אישורם לתוצאות הבחירות. במקביל טראמפ מתעודד מסקרים שמראים על שפל בתמיכה הציבורית בנשיא ביידן ועוד סקרים שמראים כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום טראמפ היה מנצח.

אבל טראמפ בעצמו ניצב בפני אתגרים גדולים – בזירות המשפטית, הפוליטית, האזרחית ואיפה לא בעצם. המפלגה הדמוקרטית סימנה אותו כאויב המסוכן, מוביל התנועה הפופוליסטית, ורודפת אותו עד חורמה. בבתי המחוקקים בוושינגטון פועלת ועדת ה-6 בינואר ודורשת גישה לכל מכשיריו האלקטרוניים והמסמכים שלו ושל כל מקורביו, לאחר ההתפרצות לגבעת הקפיטול לפני שנה. במקביל, התובעת של מדינת ניו יורק דורשת עדויות ומסמכים מטראמפ וילדיו במערכה אזרחית ורדיפה משפטית שהיא מנהלת נגדו בשם מפלגתה.

ברמה התקשורתית ההופעות של טראמפ די נדירות. הוא נעזר בסיוע תומכיו להפיץ את הודעותיו החוצה ובתקשורת לא מיינסטרימית. כזכור טראמפ מושעה מהרשתות החברתיות ותקשורת המיינסטרים וצפוי לפתוח בקרוב רשת חברתית משלו בשם TRUTHSOCIAL.

בכל מקרה, בשבת הקרובה בלילה יש עצרת של טראמפ באזור יוסטון, טקסס. וכרגיל בערב אחד אצל טראמפ יהיה יותר סוער ומעניין משנה של ביידן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות