עולם

מה גרם לגאווה ישראלית בחגיגות יום הרפובליקה של הודו?

צנחנים הודו במצעד יום הרפובליקה. חמושים בתבור ישראלי

הודו לובשת חג היום. 26 בינואר הוא יום הרפובליקה מאז כינון חוקת הודו בתאריך זה בשנת 1950 והפיכתה לרפובליקה. ביום מרגש זה, שמהווה מעין שילוב בין יום הזיכרון ליום העצמאות הישראלי, מציינת הודו את זכרם של חייליה הגיבורים, לוחמי החופש, שהקריבו חייהם למען המדינה. יום הרפובליקה עמוס בחגיגות צבעוניות של גורמי צבא, ממשלה והעם עצמו שמפגין מצד אחד אחדות ומצד שני את המגוון התרבותי הנרחב שיש להודו להציע.

התהלוכה המרכזית ולב החגיגות נמצאים ב'דרך המלכים' – ראג'פאט – השדרה הלאומית של הודו שממקומת במרכז הבירה ניו דלהי. ומה כה מיוחד מבחינת העין הישראלית בחגיגות ה-73 ליום הרפובליקה ההודית? ובכן, מי שהצליח לתפוס כותרות בתקשורת ההודית ביום מרגש זה הוא לא אחר משגריר ישראל במדינה, נאור גילאון.

אתר חדשות WIONEWS

מיד לאחר המצעד הצבאי ביום הרפובליקה ההודי, גילאון העלה ציוץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, בו הוא שיתף סרטון של חיל הצנחנים של צבא הודו מתוך המצעד, וכתב: "אם אתם שואלים מה שבה את ליבי הכי הרבה במצעד יום הרפובליקה? בתור ישראל וצנחן לשעבר, זו בוודאי יחידה הצנחים שנושאת רובי תקיפה מדגם תבור הישראל 21-TAR". הציוץ של שגריר ישראל הגיע ל-10 אלף לייקים תוך מספר שעות.

אכן חיילי יחידת הצנחנים של צבא הודו הציגו לראווה במצעד גם את מדי הלחימה החדשים של היחידה וגם את האמל"ח החדיש והמודרני כולל רובי התבור תוצרת ישראל שהגיעו לידיהם לאחרונה. אגב, בשל ענייני הקורונה המצעד השנה נחשב למיוחד מרגש ויוצא דופן, כאשר בין האורחים המיוחדים היו עובדי החזית, נהגי ריקשה, פועלי בניין שהכינו את הבמות והתפאורה למצעד. כמות המשתתפים הוגבלה בשל מצב הקורונה ל-5,000-8,000 בני אדם בלבד, ויפה שלמרות הכמות המוגבלת מרבית המקומות נשמרו לעובדים קשי היום שאחראים לקיום האירוע.

במצעד נרשמה גם היסטוריה נשית כשטייסת הקרב ההודית הראשונה שיבאנג'י סינג, זכתה לכבוד.

הודו, הדמוקרטיה הגדולה בעולם, היא אחת משתי המדינות המאוכלסות בעולם לצד סין ועל ההתפתחות המשמעותית שלה נכתב רבות, וכן על ראש ממשלתה הפופולארי נרנדרה מודי. הידוק היחסים עם הודו הפך מזמן ליעד מרכזי ביחסי החוץ של ישראל.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות