עולם

קוף הגורילה המבוגר בעולם מת בגיל 61. האם זה קשור לקורונה?

גורילה במנוחה

לא רק עבור בני האדם מדובר בתקופה קשה. גם בעלי החיים במצוקה קשה, כפי שיעידו למשל מקרקרי שפעת העופות הרבים שגבו בין היתר את חייהם של כ-5,000 עגורים בצפון ישראל. וכעת עוד בשורה עצובה: קוף הגורילה הזכר המבוגר בעולם, אוזי בן ה-61, נמצא מת על ידי הצוות המטפל בו בגן החיות באטלנטה, ג'ורג'יה, ארה"ב, אתמול (יום ג').

סיבת מותו של אוזי טרם ידועה, גופתו עוברת נתיחה ואחריה יפרסמו מנהלי גן החיות את הממצאים. יש שתי קופות גורילה מבוגרות מאוזי אבל שתיהן נקבות – פאטו בת ה-64 בגן החיות של ברלין והלן בת ה-63 בגן החיות של לואיוויל, קנטאקי. בכל מקרה, בספטמבר האחרון אובחן אוזי עם קורונה, הוא היה למעשה אחד מ-13 קופי גורילה באטלנטה שאותרו כמאומתים לנגיף. אוזי סבל אז מסימפטומים קלים של הנגיף והתאושש מהם במהירה, וכעת רוצים לבדוק אם הידבקותו בנגיף קשורה באיזושהי דרך למותו.

החשד הוא כי עובד מחוסן אסימפטומטי הדביק את הגורילות למרות שלבש ציוד מגן כמסכה וכפפות. הווטרינר הראשי של גן החיות באטלנטה הזכיר כי הגורילות נוהגות לחיות ביחד וזה בלתי אפשרי לבודד אותן.

הצוות הווטרינארי שטיפל באוזי העיד כי הגורילה החל לסבול מירידה בתאבון ביום חמישי האחרון עד שהיה כמעט בלתי אפשרי להאכיל אותו. ב-24 השעות לפני מותו הופיעו סימפטומים של חולשה כללית, התנפחות פנים וחוסר יכולת לשתות ולאכול. "הלבבות שלנו שבורים ממותה של אגדה", נאמר בציוץ מטעם גן החיות של אטאלנטה.

"גן החיות של אטאלנטה כואב ומפורק לשתף בידיעה כי קוף הגורילה הגברי המבוגר בעולם אוזי מת בגיל 61". נשיא ומנכ"ל גן החיות באטלנטה, ריימונד בי קינג, הוציא הודעה לפיה "מדובר באובדן עצום עבור גן החיות אטאלנטה. אף שידענו שהיום הזה יגיע מתישהו, זה לא מונע מכולנו לחשוב עצב עמוק על לכתה של אגדה".

אוזי היה השריד האחרון לקבוצה של גורילות שמקורם בשפלה המערבית של אפריקה, ואשר הגיעו לגן החיות של אטאלנטה ב-1988. בשנת 2009 נכנס אוזי לספרי ההיסטוריה כשהפך לגורילה הראשון שעשה בדיקות לחץ דם, ואגב הוא עשה זאת בחפץ לב בלי להתנגד.

אוזי הותיר אחריו בת, גורילה בשם קוצ'י ובנים בשם קקלה, סטאדי וצ'רלי, בנוסף לנכדה בשם לולו ונינה בשם אנדי ונין בשם פלויד. מותו של אוזי מתרחש שבועות אחרי מות גורילה מבוגרת אחרת בגן החיות של אטאלנטה, צ'ומבה שעברה המתה בגיל 59.

ציוץ גן חיות של אטלנטה
הציון של גן החיות של אטאלנטה שמודיע על מותו של אוזי הגורילה
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות