עולם

בחורה בשם איקאה נאלצה לשנות את שמה כי סבלה מביריונות

איקאה שהפכה לג'סמין ואימה לינדה ג'סמין לצד אימה לינדה שחשבה שזה רעיון טוב לקרוא לה איקאה

יש לא מעט אנשים שמנצלים את הגיעם לגיל הנעורים והבגרות כדי להחליף את השם שבחרו להם ההורים. או שלא אהבו את השם שבחרו להם הוריהם, או שחוו ילדות טראומתית ורוצים להתנתק ולפתוח פרק חדש בחייהם ויש כאלה שפשוט סבלו מהשם שקיבלו כשנולדו אז נאלצו להחליף אותו. אחת כזו שסבלה ממש מהשם שהעניקו לה הוריה היא ג'סמין דאגלס בת ה-19 שנולדה תחת השם איקאה אחרי שאימה נתקלה בפרסומת טלוויזיה לענקית הריהוט הביתי השבדי כשהיתה בהריון והיא חשבה שהשם הזה נשמע לה חביב.

בדיעבד איקאה התבגרה ונאלצה לשנות את שמה לאחר שסבלה מביריונות בשל השם שלה עד שנמאס לה וכבר בשנת 2014 כשהיתה בת 12 בלבד, היא החליטה להפוך לג'סמין. כבר בבית הספר היסודי תלמידים ביריונים לא הפסיקו לספר בדיחות אכזריות, גם אם משעשעות יש להודות, על שמה. בין היתר היא כונתה FLAT PACK שזה ריהוט מוכן להרכבה.

"התרגלתי כבר שקוראים לי FLAT PACK כל הזמן בבית הספר היסודי", אמרה ג'סמין (לשעבר איקאה) ל'דיילי מירור' האנגלי, "הביריונות ממש הפתיעה אותי מפני שילדים צעירים לא יודעים הרבה על איקאה. שיניתי את שמי באופן חוקי כבר בחטיבת הביניים".

לפחות להורים של ג'סמין מאוד השתלם לקרוא לה איקאה בילדות והם לא יצאו בידיים ריקות. כך מספרת ג'סמין: "כשהייתי צעירה אימא שלי קיבלה מכתב מאיקאה שאמר באופן עקרוני שאנחנו רשאים לקבל מהם ריהוט וצעצועים בחינם, אז קיבלתי כמה צעצועים ואימי קיבלה ספה במתנה".

ג'סמין עובדת כיום כסייעת אדמיניסטרטיבית מטעם שירות הבריאות הציבורי של בריטניה NHS והיא מספרת כי אימה הסכימה להחלטתה להחליף את השם, והאמת שהיא לא מחקה לגמרי את השם איקאה אלא העבירה אותו להיות שמה האמצעי. שמה המלא הוא ג'סמין איקאה דאגלס.

ועדיין הבעיה אצל רבים שמשנים את שמם בפני הציבור היא שבבית ובקרב המשפחה עדיין קוראים להם בשמם הישן והמולד, ואכן גם ג'סמין מספרד: "ברמה החוקית קוראים לי ג'סמין, אבל המשפחה לי עדיין קוראת לי איקאה או בקיצור 'קאה'".

ואם תהיתם, ג'סמין איקאה שמתגוררת בדירה בעיר נוריץ', טוענת כי היתה באיקאה רק כתינוקת בת שנה או שנתיים אך לא היתה שם שום מאז. "אני ממש רוצה ללכת לטיול סנטימנטאלי בסניף איקאה המקומי אצלנו", היא סיפרה בראיון.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות