עולם

היסטוריה בפקיסטן: שופטת ראשונה בבית המשפט העליון

עאיישה מאליק מושבעת כשופטת בית המשפט העליון של פקיסטן על ידי השופט גולזאר אחמד היסטוריה פמיניסטית:

בזמן שבמדינת ישראל נישאים הספדים לזכרה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור שהלכה לעולמה בגיל 74, בפקיסטן נרשם אירוע פמיניסטי היסטורי ותקדימי: שופטת אישה מונתה לראשונה לבית המשפט העליון של המדינה המוסלמית מדרום אסיה, שכנתה ויריבתה של הודו.

היום (יום שני) עאיישה מאליק עשה היסטוריה כשנשבעה אמונים והפכה לשופטת בבית המשפט העליון של פקיסטן, זאת אחרי שביום חמישי האחרון ועדת החוקה הפקיסטנית אישרה את מינויה השנוי במחלוקת ברוב דחוק ביותר של 5 תומכים ו-4 מתנגדים.

אכן, המינוי של עאיישה מאליק בכלל לא היה מובן מאליו ומש מלא עבר חלק. הוא נתקל בהתנגדויות רבות של עורכי דין מרחבי המדינה שהתנגדו לקידומה ומועצת לשכת עורכי הדין של פקיסטן אף הכריזה על שביתה בעקבות מינויה. הטיעון המרכזי של המתנגדים היה שצריך לפעול על בסיס נורמות הוותק הקיימות והיא היתה רק במקום הרביעי מבחינת הוותק שלה בבית המשפט הגבוה בעיר לאהור וקידומה על פני השלושה האחרים לבית המשפט העליון של המדינה אינו מוצדק.

בכל אופן מדובר בהיסטוריה של ממש – פקיסטן מכילה יותר מ-220 מיליון תושבים, המדינה החמישית בגודל אוכלוסייתה,  96.5% מהם מוסלמים. באוגוסט האחרון פרש השופט העליון מושיר עלאם וכך התפנה מקום בבית המשפט העליון של פקיסטן המכיל 17 שופטים. אחרי קרוב לחצי שנה סופסוף מונתה מאליק למלא את המקום. מי שהשביע את מאליק לבית המשפט העליון הוא השופט העליון גולזאר אחמד, כאשר במקביל מונה נשיא חדש לבית המשפט העליון של פקיסטן עומאר אטא בנדיאל, שנכח אף הוא בטקס ההשבעה ההיסטורי.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות