עולם

הסתתר בגלגל מטוס בטיסה מדרום אפריקה להולנד ושרד

לופטהאנזה מטוס של לופטהאנזה

זה באמת סיפור מטורף על אדם שעשה מעשה כל כך נועז, שראוי לזכות אותו בכבוד, גם אם מדובר על מעשה נואש שאינו חוקי בכלל. הכוונה למסתנן מאפריקה שהצליח להתחבא בתוך תא הגלגלים של המטוס כל הדרך מדרום היבשת ועד שדה התעופה סחיפהול באמסטרדם.

סיפור שהיה כך היה: שוטרים הולנדים בשדה התעופה איתרו בנאדם חי בתא הגלגלים של המטוס בטיסת מטען שהמריאה מיוהנסבורג בדרום אפריקה ונחתה בשדה התעופה סכיפהול שבאמסטרדם, הולנד. זו טיסה שלוקח 11 שעות, אולם המטוס קיים עצירה אחת בניירובי, קניה, והשאלה המרכזית היא אם אותו מסתנן סמוי, שזהותו טרם נחשפה, תפס טרמפ על גלגלי המטוס כבר בדרום אפריקה או שנתלה על המטוס בקניה.

נדיר מאוד לשרוד בטיסה בתא גלגלים בתנאים האלה, בשל תנאי קור קיצוניים ורמות חמצן נמוכות בגבהים של שיוט מטוסים שמגיעים לגובה של יותר מ-10 קילומטר מעל הקרקע. בכל מקרה, יואנה הולמס, דוברת משטרת הולנד, מסרה לסוכנות AP כי "האדם נמצא בחיים בחלק של הגלגלים הקדמיים של המטוס והובהל לבית חולים במצב יציב". היא הודתה כי "זה די מדהים שהאיש נמצא בחיים".

לפי תאגיד השידור הציבורי של הולנד NOS, אמבולנסים הגיעו במהרה ליד המטוס, הם בחנו את חום גופו של המסתנן האווירי והוא היה מסוגל להשיב להם על שאלות בסיסות. אגב, חברת הקארגו שעל גבי המטוס שלה היה המסתנן נקראה קארגולוקס CARGOLUX והיא חברה שמופעלת באיטליה. דובר מטעם החברה אישר את הסיפור על מסתנן שעלה על מטוס החברה וטען כי לא ידוע אם הוא עלה על המטוס ביוהנסבורג או בעצירה בניירובי".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות