עולם

פרידה מהאיש שהלביש את קים קרדשיאן, ליידי גאגא וביונסה

מעצב האופנה תיירי מוגלר

עולם האופנה איבד כמה מעצבים היסטוריים גדולים ומובילים בתקופה האחרונה, והחדשות העצובות הן שהמגמה הזו נמשכת. אמש מת אייקון אופנה ענק נוסף שהלביש את כל הסלבריטאיות הגדולות של אמריקה – תיירי מוגלר המעצב הצרפתי הנועז שאת בגדיו היפים והמיוחדים לבשו בין היתר קים קרדישאן, ליידי גאגא וביונסה, מת בגיל 73.

בעמוד האינסטגרם הרשמי של מוגלר אישרו את מותו הלילה, בין ימים א' ל-ב'. "נוח בשלום כל משכבך, אנחנו הרוסים מההודעה על לכתו של מר מנפרד תיירי מוגלר. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים", נכתב בהודעה, כאשר עדיין לא התבררה סיבת מותו. מוגלר, שהשיק את קריירת האופנה שלו בשנות ה-70 של המאה הקודמת,  סבל ממספר פציעות רציניות בשנים האחרונות כולל תאונת דרכים שעבר ותאונת משקולות שעבר בחדר כושר וסדרת ניתוחים פלאסטיים שעבר וגרמה לו לשינוי חיצוני ניכר.

כפי שסיפר בראיון בשנת 2007: "עברתי בניה מחדש של הפנים שלי אחרי תאונת חדר כושר רצינית שפגעה קשות בפרצוף שלי", ואז נכנס לאובססיית ניתוחים פלאסטיים, בה המשיך אחרי שריסק את אפו בתאונת דרכים ב-2019. בין היתר, חלק מעצם הירך של מוגלר הושתל בסנטרו, מפני שהוא העדיף זאת על פני שתלי סיליקון. "אחרי שבצעירותי הייתי רקדן רזה ושובה לב רציתי להיות לוחם", הוסיף מוגלר, "עברתי כל כך הרבה בחיים, נלחמתי כל כך הרבה, אני סופר-גיבור".

הוא נולד ב-21 בדצמבר 1948 בעיר שטרסבורג בצפון מזרח צרפת וכאמור הלביש את כל הגדולות שהעריצו את עבודתו. קרדשיאן שלבשה את השמלה שעיצב לכבוד המט גאלה ב-2019, אמרה: "הוא דמיין אותי בתור הילדה מקליפורניה שיוצא מהאוקיאנוס רטובה ומטפטפת".

עוד סלבס שלבשו בגדים בעיצובו של מוגלר: דייויד בואי, ג'ורג' מייקל, סינדי קרופורד, שרון סטון, קארדי בי, קייטי פרי, ריהאנה ובלה חדיד. אחרי שמוגלר פרש מעולם עיצוב האופנה הוא עבד כיועץ האמנותי של ביונסה ובין היתר עיצב לה תלבושות לסיבוב העולמי שלה שנקרא I AM. בנוסף לתלבושות, מוגלר גם היה נודע בשל קו התמרוקים ובשמים שלו שנמכרים עד היום, כשהבושם האחרון שיצא מטעמו הוא 'אנג'ל נובה' ביוני 2020. בין הנשים שהתגאו שהן שמות עם הבושם שלו – הילארי קלינטון וברברה וולטרס.

מוגלר עלה לגדולה בשנות ה-80 וה-90 עם תלבושות מקוריות תאטרליות מפונפנות ולעיתים מוגזמות ועבודותיו ליוו את כל הבמות הגדולות והופיעו בטקסים, קליפים וכל האירועים הגדולים של עולם התרבות הבידור האופנה והמוסיקה.

אחת התרומות החשובות של מוגלר בראיה היסטורית-חברתית היתה לסלול את הדרך עבור דוגמניות טרנסג'נדריות, כאשר כבר ב-1984 הוא השתמש בהן בתצוגות האופנה שלו. הוא בהחל טהיווה השראה כמעצב עבור רבות ורבים, ובמקביל בחיים האישיים תואר בכתבת פרופיל בניו יורק טיימס מ-2010 כדמות מוזרה מאוד שקשה לעבוד איתה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות